کد خبر: 250600
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

نژادپرستی به فوتبال اروپا بازگشته است

با اینکه بین دوران بازیگری جان بارنز و رحیم استرلینگ دو بازیکن دورگه جاماییکایی انگلیسی، سی سال فاصله است اما نژادپرستی هر دوی آن‌ها را آزار داده است.

نژادپرستی به فوتبال اروپا بازگشته است
کد خبر: 250600
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بین دوران بازیگری جان بارنز و رحیم استرلینگ دو بازیکن دورگه جاماییکایی انگلیسی، سی سال فاصله است اما نژادپرستی هردوی آن‌ها را آزار داده است.


به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از بی‌بی‌سی رحیم استرلینگ بازیکن منچسترسیتی در بازی 2-0 باخته با چلسی مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفت.


در این گزارش آمده: بارنز هم در سال 1988 در بازی لیورپول با اورتون مورد توهین قرار گرفت. در آن بازی تماشاگران یک پوست موز به داخل زمین پرتاب کردند.


بارنز در مصاحبه با بی‌بی‌سی می‌گوید: در دهه هشتاد توهین نژادپرستانه برای همه بازیکنان سیاه‌پوست اتفاق می‌افتاد و همیشه شعارهای نژادپرستانه و پوست موز در انتظار بازیکنان سیاه‌پوست بود.


این بازیکن سابق فوتبال انگلیس معتقد است: به نظر می‌رسید نژادپرستی در طول بیست سال گذشته کمتر شده است اما با اتفاقی که برای رحیم استرلینگ افتاد بازهم روی زشت فوتبال را دیدیم. پرت کردن پوست موز چیز عجیبی نیست وقتی سیاه‌پوستان همه‌روزه با پوست‌های موز نامریی و تبعیض‌های نژادی بیشمار در همه جای جهان روبه‌رو می‌شوند.


او در ادامه صحبت‌هایش درباره نژادپرستی گفت: نژادپرستی در فوتبال تغییر نکرده همان‌طور که تبعیض علیه زنان، نژادها و جنسیت‌های مختلف هم تغییری نکرده است. من هم در مقابل توهین‌های نژادپرستانه مثل رحیم می‌خندیدم زیرا انتظار رفتار بهتری را نداشتم.


او در ادامه گفت: تفکر نژادپرستانه و تبعیض نهادینه‌شده در فرهنگ ماست که باید تغییر کند تا لکه ننگ نژادپرستی از فوتبال پاک شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها