کد خبر: 261728
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

نایب رئیس انجمن موج سواری کشور در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

چابهار ساحلی جذاب برای موج‌سواری

نایب رئیس انجمن موج سواری کشور با بیان اینکه موج سواری ورزشی مفرح و هیجان برانگیز است، گفت: سواحل «رمین» چابهار این قابلیت را دارد تا با جذب گردشگران لحظات خاطره انگیزی را را برای آنان به ارمغان بیاورد.

چابهار ساحلی جذاب برای موج‌سواری
کد خبر: 261728
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: مجتبی میرحسینی نایب رئیس انجمن موج سواری کشور در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با بیان اینکه موج سواری ویژه استان سیستان و بلوچستان است، گفت: در سال 92، ایسکی بریتون قهرمان موج سواری دنیا با سفر به ایران از طبیعت سواحل مکران و ظرفیت‌های این منطقه برای انجام ورزش موج سواری با خبر شد و به چابهار سفر کرد. او در سواحل روستای «رمین» که شرایط خوبی برای انجام این ورزش دارد به موج سواری پرداخت.

نایب رئیس انجمن موج سواری کشور با بیان اینکه این ورزش در کشور ما ورزش نوپایی است گفت: این ورزش در ایران در سال 95 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

میر حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در مسابقاتی هم شرکت کرده‌اید به خبرنگار «اعتمادآنلاین» گفت: مسابقاتی در حوزه این ورزش در کشور صورت پذیرفته است و در عرصه بین المللی نیز در مسابقات موج سواری در کشور ژاپن حضور داشتیم اگرچه موفق به کسب مقامی نشدیم.

نایب رئیس انجمن موج سواری کشور با بیان اینکه موج سواری علاقه مندان زیادی در سطح دنیا دارد،ازبرگزاری دوره‌های آموزشی موج سواری با حضور مدرسان خارجی از فدراسیون موج سواری در چابهار خبر داد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون موج سواری امکانت این ورزش را در اختیار علاقمندان و جامعه محلی قرار می‌دهد ، گفت: با توجه به استقبال گردشگران از این ورزش تورهایی گردشگری موج سواری در این زمینه برگزار می‌شود و آموزش‌های ابتدایی به علاقمندان این ورزش نیز داد می‌شود.

میر حسینی با بیان اینکه موج سواری ورزشی مفرح و هیجان‌انگیز است، گفت: سواحل «رمین» این قابلیت را دارد تا با جذب گردشگران لحظات خاطره انگیزی را را برای آنان به ارمغان بیاورد.

نایب رئیس انجمن موج سواری کشور با بیان اینکه ایران ریاست فدراسیون موج سواری غرب آسیا و حاشیه اقیانوس هند را به عهده دارد ،خاطر نشان کرد: قرار است موج سواری در آب‌های خروشان و آب‌های آرام به ورزش‌های المپیک 2020 اضافه شود که با ظرفیت‌های موجود و استعدادهای خوب این رشته می‌توان برای شرکت در این رقابت‌ها برنامه ریزی کرد.

میر حسینی مناسبترین زمان برای انجام موج سواری در رشته «سرفینگ» را در نیمه اول سال که موج‌ها بلندتر هستند عنوان کرد و گفت: بهترین زمان «سرفینگ» از ابتدای اردیبهشت تا نیمه اول شهریور است؛ زمانی که ارتفاع موج زیاد است. اما امکان موج سواری به صورت «استند آپ پدل برد» در تمام سال فراهم است زیرا که این رشته از موج سواری مربوط به آب‌های آرام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها