کد خبر: 273916
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۹:۰۰
| |

افزایش ظرفیت پیست اسکی دیزین

مدیر عامل پیست اسکی دیزین گفت: تاکنون استاندارد دو خط تایید شده و در حال انجام فعالیت خط‌‌‌ های دیگر هستیم و در آینده نزدیک استاندارد کلیه خطوط را دریافت خواهیم کرد.

افزایش ظرفیت پیست اسکی دیزین
کد خبر: 273916
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهیار افشار در نشست خبری پیست اسکی دیزین در مورد مسیرهای جاده‌ای این پیست گفت: دو راه وجود دارد، جاده چالوس که همیشه از استان البرز حمایت می‌کند. در مورد جاده شمشک هم نکاتی بود که اداره راه بر آن تاکید داشت آنها را حل کردیم و راه بازگشایی شد.

مدیر عامل پیست اسکی دیزین در مورد مقصر اصلی پرونده ریزش بهمن و جان دادن یک کارگر نیز گفت: پرونده هنوز در جریان است. بیمه کامل آن راه انجام شده. قطعاً دیه هم پرداخت می‌شود.

او در مورد قرارداد بهره بردار پیست با شرکت توسعه و تجهیز بیان کرد: قرارداد بهره برداری از پیست دیزین یک ساله است و با شرایطی قصد ادامه همکاری را هم داریم. چون از زیر 30 درصد پتانسیل پیست استفاده می‌شود برنامه داریم ظرفیت را بالا ببریم. برای جذب توریست و بهره برداری بهتر و بخواهیم در سیستم ارزآوری به امکاناتی نیاز داریم که در حال حاضر در این پیست وجود ندارد. اما به دنبال تهیه و بالا بردن استاندارها هستیم.

افشار در ادامه بیان کرد: قطعاً برنامه‌ی افزایش خط‌های بالابر را داریم. بودجه‌ای را بابت این پروژه در نظر گرفتیم. اگر وزارت ورزش طبق شرایطی که می‌خواهیم نظرشان مثبت باشد قطعاً این شرایط را انجام می‌دهیم تا پیست را به استاندارهای بین‌المللی و واقعی نزدیک کنیم.

مدیر عامل وبهره بردار پیست اسکی دیزین در مورد توافق با وزارت ورزش در خصوص بهره برداری از این پیست گفت: دو نوع قرارداد وجود دارد که حاضریم به هر دو صورت با وزارت همکاری کنیم. این توافقی است که باید با وزارت ورزش انجام دهیم. این تصمیم‌گیری بر عهده وزارت ورزش است.

او در مورد جذب و استفاده توریست‌ها از پیست دیزین اظهار کرد: توریست‌ها به جنس برف و شرایط پیست توجه دارند که جنس یرف دیزین خیلی خوب است و همه از آن لذت می‌برند. شرایطش هم به گونه‌ای که هر اسکی بازی با هر سطحی می‌تواند از آن استفاده کند. باید امکاناتی ایجاد کنیم که برای توریست‌ها جذاب باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در صورت جابجایی مدیران وزارت ورزش باز هم این همکاری برای مدیریت پیست دیزین همکاری پیدا می‌کند یا خیر؟ گفت: ما از جنس ورزش هستیم و نگرانی نداریم که هر مدیری جابجا شود ما را پس بزنند چون افراد زیادی نیستند که پتانسیل تیم ما را داشته باشند. پس مدیر فعلی و مدیر آینده دوست دارند سطح پیست ارتقا پیدا کند. حتی اگر مدیر عوض شد چه مدیر فعلی و چه آینده پیشنهاد می‌کنم اگر حتی دوست ندارند با من کار کنند با این تیم کار کنند. به امید خدا مدیران هم همکاری می‌کنند چون آنها نیز به دنبال پیشرفت پیست و اسکی هستند.

افشار در مورد تعامل با فدراسیون اسکی نیز بیان کرد: متولی هر رشته‌ای فدراسیون آن رشته است. همکاری و تعامل کاملی با فدراسیون داریم و این همکاری از طرف آنها نیز هست. هیچ دغدغه‌ای بین ما وجود ندارد چون یک خانواده هستیم.

مدیر عامل و بهره بردار پیست اسکی دیزین در مورد نصب بهمن گیر در مسیر شمشک به دیزین که با خطر ریزش بهمن روبه رو است، گفت: این جاده به 6 بهمن گیر نیاز دارد. اگر برنامه طولانی مدت‌مان با اداره راه انجام شود. این بهمن گیرها را که هزینه آن مطابق با اعلام شهرداری شمیرانات بالغ بر 100 میلیارد تومان است را نصب می‌کنیم اما اگر توافق حاصل نشود این کار را راهداری انجام می‌دهد.

قربانعلی سولقانی، رئیس سابق کمیته فنی و آلپاین فدراسیون اسکی هم در این نشست درباره پیست دیزین بیان کرد: وسعت دیزین 550 هکتار است. فعلاً هفت ماشین برف روب قابلیت آماده سازی پیست را دارند. حدود 40 درصد این فضا در حال بهره برداری است و این ظرفیت وجود دارد که 60 درصد دیگر هم استفاده شود. این پیست از دو محور تهران _ کرج و محور شمشک قابل دسترسی است. افراد زیادی از جمله کسانی که در سفارت خانه کار می‌کنند راحت تر هستند که از محور فشم - شمشک حرکت کنند که خوشبختانه این محور فعال است.

وی در ادامه افزود: با توجه به بارش‌های خوبی که در سال اخیر داشتیم 23 مسیر اسکی در این پیست آماده بهره برداری است. در سال جاری شاهد میزبانی مسابقاتی تحت نظر فدراسیون اسکی و استان البرز بودیم، شنبه و یکشنبه هم میزبان مسابقات اسکی کوهستان هستیم. امیدواریم با توجه به ورود بخش خصوصی به این مجموعه و همکاری وزارت ورزش و مسئولان شاهد این افزایش فضای اسکی در این پیست باشیم تا بتوانیم از ظرفیت پیست بیش از 40 درصد استفاده کنیم.

سولقانی در مورد دستگاه‌هایی که در پیست اسکی دیزین فعال هستند بیان کرد: این دستگاه‌ها مربوط به شرکتبامپاد است اما با توجه به تغییرات انجام شده در این مورد پیشنهاد شد در خصوص بهره برداری از آنها ماهیانه مبلغی حدود 300 میلیون برای اجاره آنها پرداخت کنیم. علاوه بر این چون بخش خصوصی نمی‌توانست دستگاهی وارد کشور کند شرکتی با کمک فدراسیون اسکی این ماشین آلات را به نام فدراسیون وارد کشور کرد. سپس شرکت دوباره آنها از فدراسیون خریده و وارد پیست کرده. بنابراین این دستگاه‌ها به نام شخص خاصی نیست و به نام فدراسیون وارد شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها