کد خبر: 309294
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۰۹:۱۹:۴۹
| |

بازیکن اسبق بسکتبال:

کار سختی در جام‌جهانی داریم

ملی پوش اسبق بسکتبال ایران درباره وضعیت تیم ملی در مسیر جام جهانی 2019 گفت: با شرایط کنونی کار بسیار سختی در جام جهانی چین خواهیم داشت با این وجود باید دیدارهای تدارکاتی متناسب با حریفان جهانی برای تیم ملی برنامه ریزی شود.

کار سختی در جام‌جهانی داریم
کد خبر: 309294
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۰۹:۱۹:۴۹

اعتمادآنلاین| ‌ «جواد داوری» کارشناس بسکتبال ایران روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی، بازیکنان خارجی بی کیفیتی وارد لیگ برتر بسکتبال شدند که سبب شد این فصل از لیگ کیفیت خوبی نداشته باشد. جای خالی از بازیکنان خوب خارجی در لیگ حس می‌شد و همین مساله قطعاً بر روی بسکتبالیست‌های ایران هم تأثیر گذار بوده است.

رئیس هیأت بسکتبال اصفهان ادامه داد: با توجه به این مساله نیاز تیم ملی به مسابقه‌های تدارکاتی بیشتر از قبل شده است.

ملی پوشان نیاز است متناسب با حریفان، دیدارهای تدارکاتی با کیفیتی برگزار کنند که قبل از حضور در جام جهانی به شرایط ایده آلی برسند.

وی با اشاره به حریفان ایران در جام جهانی 2019 بیان کرد: تونس شرایطی مشابه ایران دارد و در آفریقا خیلی خوب کار کرده. اسپانیا که سبک و شرایطش مشخص است و پورتوریکو نیز یک تیم قدرتمند آمریکایی به حساب می‌آید که تیم‌های بزرگی را کنار زد و به جام جهانی رسید.

ملی پوش اسبق بسکتبال ایران افزود: تیم ملی برای کسب نتیجه مطلوب به برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد. در شرایط کنونی مشکلات مالی در ورزش و به طبع آن بسکتبال زیاد است و این مساله باعث ایجاد محدودیت می‌شود. با این حال باید بر اساس بهترین شرایط برنامه ریزی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه نتیجه‌ای برای تیم ملی در جام جهانی پیش بینی می‌کند؟ تصریح کرد: اگر بخواهم به نتیجه فکر کنم باید بگویم که کار سخت است و به طور قطع با شرایط کنونی کسب نتیجه آسان نیست. کشورها برای توسعه در بسکتبال سرمایه گذاری و برنامه ریزی می‌کنند.

ملی پوش اسبق بسکتبال ایران ادامه داد: تیمی مثل چین در همه رده‌های سنی با یک برنامه منسجم و درست در حال پیشرفت است. هزینه‌های میلیون دلاری می‌کنند که ما برای تیم ملی بزرگسالان چنین برنامه‌ای نداریم و مشکلات سخت افزاری داریم. یک سالن داریم که تیم ملی زنان و مردان و رده‌های پایه در آن تمرین می‌کنند.

داوری افزود: با وجود همه مشکلات، تیم ملی توانایی کسب حداقل یک پیروزی در جام جهانی را دارد و امیدوارم با مهیا کردن امکانات بیشتر برای ملی پوشان با کسب پیروزی‌های بیشتر، حتی به صعود از گروه خود هم دست پیدا کنیم.

بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2010 ترکیه، درباره شانس ایران برای صعود به المپیک توکیو نیز بیان کرد: برای رسیدن به المپیک باید بهترین تیم آسیایی شویم. همه می‌دانیم که برخی حاشیه‌ها همچون دعوت نشدن «حامد حدادی» وجود داشت و نمی‌توان بزرگی و اقتدار این بازیکن را در آسیا و جهان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: حدود 7 ما از این اتفاق گذشته و هنوز حل نشده است که بالاخره رئیس کمیته ملی المپیک به موضوع ورود کرد و امیدوارم که بالاخره مشکلات از بین برود. تیم ملی با حدادی تفاوت بسیار زیادی با تیم ملی بدون حدادی دارد. او تنها بازیکنی است که در لیگ NBA بازی کرده و تجربه بسیار خوبی دارد.

ملی پوش اسبق بسکتبال ایران تصریح کرد: 15 سال در تیم ملی بودم که شاهد اتفاق‌های زیادی بودم اما هیچکدام از آن اتفاق‌ها به بیرون درز نکرد و همان تیم با اقتدار به مسابقات رفت و نتیجه گرفت. نتیجه نیز همان افتخارات نسل طلایی بسکتبال است.

وی در پایان بیان کرد: اتفاق‌های کنونی در مقایسه با مواردی که من دیده‌ام که البته در ورزش طبیعی بوده به اندازه سر سوزن هم نیست و نباید انقدر طولانی می‌شد. امیدوارم با درایت رئیس فدراسیون، رئیس کمیته ملی المپیک و مجموعه بسکتبال بالاخره شاهد وحدت و همدلی خانواده بسکتبال باشیم.

تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی سال 2019 چین در گروه C با سه کشور پورتوریکو، تونس و اسپانیا همگروه است.

تیم ملی بسکتبال ایران برای سومین دوره پیاپی است که در جام جهانی حاضر می‌شود. جام جهانی این دوره سهمیه المپیک توکیو را نیز در خود جای داده و بهترین تیم آسیایی به المپیک 2020 راه پیدا می‌کند.

برنامه تیم ملی به شرح زیر است (ساعت به وقت ایران):

بازی اول: شنبه 9 شهریور، ایران - پورتوریکو، ساعت 13

بازی دوم: دوشنبه 11 شهریور، ایران - تونس، ساعت 13

بازی سوم: چهارشنبه 13 شهریور، ایران - اسپانیا، ساعت 17

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها