کد خبر: 310600
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از اولین روز جام‌جهانی زنان ۲۰۱۹؛

تیم ملی زنان فرانسه قدم اول را محکم برداشت

رنارد بازیکن تیم ملی زنان فرانسه به خبرنگاران گفت: می‌دانستیم لحظه‌ای پر از احساس خواهد بود. وقتی 45 هزار تماشاگر سرود ملی فرانسه را می‌خوانند نمی‌توانید بی‌تفاوت باشید اما سعی کردیم احساساتمان را کنترل کنیم و از حمایت هواداران انرژی بگیریم.

تیم ملی زنان فرانسه قدم اول را محکم برداشت
کد خبر: 310600
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دیاکره، مربی تیم ملی زنان فرانسه، پس از برد در مقابل کره‌جنوبی در بازی اول جام‌جهانی زنان ابراز امیدواری کرد این برد رقیبان فرانسه را نگران کند. او گفت: «ما را به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی می‌شناسند چون میزبان هستیم اما این تنها قدم اول بود. برای قهرمانی باید در 6 بازی دیگر هم برنده شویم.»

دو گلزن این مسابقه بازیکنان تیم لیون قهرمان 6 دوره لیگ قهرمانان اروپا بودند. گل اول این بازی را یوجین لوسامر به ثمر رساند. این یازدهمین گل ملی لوسامر بود. گل دوم و سوم فرانسه را وندی رنارد بازیکن جوان این تیم به ثمر رساند و پس از آن کاپیتان تیم آماندا هندی گل چهارم را به ثمر رساند تا آبی‌های میزبان قدم اول را محکم بردارند.

رنارد در مصاحبه پس از بازی گفت: «تا به حال در جام‌جهانی گل نزده بودم. حس فوق‌العاده‌ای است.»

45 هزار تماشاگر این بازی را از نزدیک دیدند. با نواخته شدن سرود ملی فرانسه اشک در چشمان بازیکنان تیم و هواداران جمع شده بود. رنارد در این مورد به خبرنگاران گفت: «می‌دانستیم لحظه‌ای پر از احساس خواهد بود. وقتی 45 هزار تماشاگر سرود ملی فرانسه را می‌خوانند نمی‌توانید بی‌تفاوت باشید اما سعی کردیم احساساتمان را کنترل کنیم و از حمایت هواداران انرژی بگیریم.»

تیم ملی زنان فرانسه در مسابقات بین‌المللی با وجود کیفیت بالا همواره ناکام بوده اما حالا و در خاک فرانسه به نظر می‌رسد آن‌ها روحیه مضاعفی برای قهرمانی دارند.

آن‌ها می‌توانند اولین کشوری باشند که در جام‌جهانی زنان و مردان قهرمان شده‌اند. نمایش فرانسه در بازی اول نشان داد آبی‌ها نمی‌خواهند اجازه دهند فشار میزبانی بر آن‌ها تاثیر بگذارد.

جام جهانی زنان در روز دوم با سه بازی پیگیری می‌شود و آلمان با چین بازی می‌کند، اسپانیا به مصاف آفریقای جنوبی می‌رود و نروژ هم با نیجریه بازی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها