کد خبر: 324822
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۰۹:۲۸:۲۳
| |

رئیس فدراسیون وزنه برداری:

زنان ایران قدرت برتر وزنه‌برداری جهان می‌شوند

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: حمایت خود را از بخش زنان بیشتر خواهیم کرد چون همچون مردان شایستگی تبدیل شدن به قدرت‌های برتر جهان را دارند.

زنان ایران قدرت برتر وزنه‌برداری جهان می‌شوند
کد خبر: 324822
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۰۹:۲۸:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ علی مرادی اظهار داشت: 2 سال است که کارهای بزرگی به وسیله نایب رییس زنان فدراسیون وزنه برداری انجام شده است. مدیریت این فعالیت‌ها در سطح کشوری بسیار خوب بود. اکنون بیش از 90 درصد استان‌ها نواب رییس زنان دارند.

همچنین کلاس‌های آموزشی در سطح مربیان و داوران برگزار می‌شود که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشتیم.

کادر فنی در بخش زنان قوی و کارآمد است

وی در خصوص تغییر کادر فنی زنان افزود: کادر فنی قدرتمندی در بخش زنان داریم. اینک زنان وزنه‌بردار صفر تا صد میزبانی و برگزاری مسابقات را خود انجام می‌دهند حتی در ارتباط با برپایی رقابت‌ها، هیچ مشکلی در مسایل فنی ندارند و به آن دقت نظر بیشتری دارند. همه نسبت به این موضوع مسئولانه نگاه می‌کنند. باید از از جامعه وزنه‌برداری زنان به خاطر فعالیت‌هایشان در این مدت سپاسگذاری کنم.

رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اعزام وزنه‌برداران زن به مسابقات آسیایی، بیان کرد: در مسابقات نوجوانان آسیا در سال گذشته، چهار وزنه‌بردار نوجوان دختر را اعزام کردیم و آنها عنوان خوبی را در این رقابت‌ها کسب کردند. این امر نشان می‌دهد که زنان مربی چه در سطح استانها و نیز تیم ملی روی مسایل تکنیکی بسیار خوب کار می‌کنند. حتی در این رقابت‌ها، دختران نوجوان ما از نظر تکنیک مورد توجه ورزشکاران دیگر کشورها قرار گرفتند.

وزنه‌برداران ما تکنیک‌های خوبی را به جهانیان نشان دادند

وی ادامه داد: امسال تیم بزرگسالان متشکل از هفت نفر از بهترین‌های این ورزش را راهی مسابقات آسیایی کردیم. این رقابت‌ها گزینشی المپیک محسوب می‌شد. باز هم شاهد تمجید ورزشکاران دیگر کشورها از تکنیک و رکوردهای ملی پوشان بودیم. در واقع می‌توانستیم 10 وزنه بردار به این مسابقات اعزام کنیم اما هفت نفر را راهی این رقابت‌ها کردیم و آنها مقام نهم را از بین 19 کشور بدست آوردند. هیچکدام از قهرمان‌های ما در مسابقات نوجوانان و برگسالان آسیا حذف نشدند.

پتانسیل و توانمندی زنان وزنه بردار بالا است

مرادی درخصوص استقبال بسیار زنان از مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور، گفت: امسال نزدیک به 27 استان در این رقابت‌ها شرکت کردند. این امر نشان دهنده پتانسیل و توانمندی بالای زنان این رشته است. وزنه‌برداری یک رشته رکوردی و موفقیت در آن زمان‌بر است. با توجه به زمانی که ورزشکاران ما تمرین می‌کنند، به فعالیت زنان این رشته برای کسب رتبه‌های افتخارآمیز خوش‌بین هستیم.

انتقادات از وزنه‌برداری زنان باید منصفانه باشد

وی افزود: زنان ما باید توانمندی و تکنیک‌های خود را به جهانیان معرفی کنند. ضمن اینکه تمام این قهرمان‌های خوب در اردوها و مسابقات کشوری حضور پیدا می‌کنند و آزمایش کنترل دوپینگ را انجام می‌دهند. انتقادات به رکورد وزنه‌برداران زن باید منصفانه باشد. زنان نوجوان، جوان و بزرگسال مثل مردان که امروز هم یکی از قدرت‌های برتر جهان هستیم، نیاز به زمان دارند. باید برای آنها انگیزه ایجاد کنیم تا مایه افتخار کشور شوند.

زنان وزنه بردار در المپیک 2024 مدال‌های خوبی را کسب خواهند کرد

رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص کسب سهمیه المپیک به وسیله زنان، خاطرنشان کرد: 2 سهمیه برای زنان و مردان در این مقطع در نظر گرفتند که بایستی در رقابت‌های برون مرزی حضور پیدا کنند. وقتی رکورد مورد تایید فدراسیون بین‌المللی را کسب کردند، سهمیه به آنها تعلق می‌گیرد. این سهمیه به ما داده شده و از آن دفاع می‌کنیم. من بسیار خوشبینم که در آینده‌ای نزدیک مدال‌های منطقه ای، قاره‌ای و جهانی خواهیم داشت. در المپیک 2024 وزنه برداران ما مدال‌های خوبی را کسب خواهند کرد.

زنان می‌توانند قدرت برتر وزنه برداری جهان شوند

وی یادآور شد: اردوهای مداومی که برای مردان برگزار کردیم برای زنان هم برپا شد و حتی یک روز هم در روند برگزاری آن اختلالی به وجود نیامد. گرچه باز هم حمایت خود را از بخش زنان بیشتر خواهیم کرد چون اعتقاد داریم که زنان همچون مردان شایستگی تبدیل شدن به قدرت‌های برتر جهان را دارند.

یک خانه وزنه برداری در استانها برای مردان و زنان ایجاد می شود

مرادی درباره تشکیل خانه وزنه‌برداری در استانها گفت: نمی‌توانیم 2 خانه مجزا برای زنان و مردان در استانها داشته باشیم. به هیات‌ها، خانه‌های وزنه برداری اهدا خواهد شد که هزینه‌ای هم برای وزارت ورزش و جوانان ندارد. تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه هم مدون خواهد شد و به مرور به سمت اجرایی شدن می‌رود. همچنین ساعت‌های مشخصی را باید در اختیار مردان و زنان قرار دهیم. در صدد هستیم تا یک مربی برای مردان و یک مربی برای زنان با پرداخت حق‌الزحمه مناسب تعیین کنیم.

شرایط برای استخدام مربی خارجی مهیا نیست

رییس فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم. اکنون شرایط برای استخدام مربی خارجی مهیا نیست. از فدراسیون بین‌المللی خواستیم مدرسی برای تربیت مربی در بخش مردن و زنان برای ما بفرستد. گرچه در بخش وزنه‌برداری مردان خودمان صاحب سبک هستیم اما در هر صورت در بخش زنان نیاز داریم تا مربیان ما بیشتر با علم روز این رشته به وسیله مدرسان جهانی آشنا شوند. تا یک ماه آینده این مدرسان به ایران خواهند آمد. امیدوارم آنها مورد تایید وزارت ورزش و کمیته المپیک باشند تا در آکادمی کمیته بتوانیم این آموزش‌ها را به زنان انتقال دهیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها