کد خبر: 327188
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۳:۰۸:۰۲
| |

بارسا پولی برای خرید نیمار ندارد

آبی اناری‌ها در تابستان سال جاری بیشتر از همیشه فعال بوده اند اما برای آنکه در دام مقررات بازی جوانمردانه مالی گرفتار نشوند، باید تعداد بیشتری بازیکن به فروش برسانند و این بدان معنا است که آنها هم برای فرار از فیرپلی مالی و هم برای زنده نگه داشتن امید بازگشت در دل «نیمار» باید برای «فیلیپه کوتینیو» دنبال خریدار بگردند.

بارسا پولی برای خرید نیمار ندارد
کد خبر: 327188
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۳:۰۸:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ انتقال «مالکوم» به زنیت بودجه باشگاه را به اندازه 40 میلیون یورو افزایش داد اما این مبلغ مقدار کمی از کمبود بودجه کاتالان‌ها را جبران کرده است.

بارسایی‌ها تا اینجای کار 237 میلیون یورو برای خرید بازیکن خرج کرده اند (12 میلیون یورو گریژمان، 75 میلیون دی یونگ که با احتساب پاداش‌ها به 86 میلیون افزایش می‌یابد، 26 میلیون نتو، 12 میلیون امرسون و 4 میلیون بابت فعال شدن گزینه بازخرید «مارک کوکورلا».

در سوی مقابل، آنان بابت فروش بازیکن 146.4 میلیون یورو به جیب زده اند (40 میلیون یورو مالکوم، 35 میلیون سیله‌سن، 25 میلیون آندره گومز، 21 میلیون یورو پاکو آلکاسر، 12.9 میلیون یورو دنیس سوآرز، 2.5 میلیون کاردونا، 2 میلیون نیز بابت کوکورلا پیش از فعال شدن گزینه بازخرید وی از ایبار، 2 میلیون یورو پالنسیا و 6 میلیون یورو برای ادامه حضور امرسون در بتیس برای فصل پیش رو به عنوان بازیکن قرضی).

بدون پول نیمار هم در کار نخواهد بود

در مجموع آبی اناری‌ها 90.6 میلیون یورو کسری بودجه دارند؛ کمی بودجه‌ای که در واقع‌بینانه‌ترین حالت تنها از طریق فروش کوتینیو تامین خواهد شد؛ علاوه بر اینکه فروش وی یکی از شروط باز گرداندن نیمار به نیوکمپ است چرا که در غیر این صورت در عمل بارسلونا برای رساندن مرد برزیلی به آرزویش آه در بساط ندارد.

از زمان روی کار آمدن «جوزپ ماریا بارتومئو»، بارسایی‌ها اطمینان حاصل کرده‌اند که در هر تابستان باید برای خرید بازیکن به بودجه ای 60 تا 70 میلیون یورویی اکتفا کنند که البته تابستان سال جاری از این قاعده مستثنی بوده است.

آنها سقف 70 میلیون یورویی را رد کرده‌اند و تنها راه برای بازگرداندن مهاجم پاری‌سن‌ژرمن به نیوکمپ، گنجاندن یک یا چند بازیکن به عنوان بخشی از قرارداد انتقال وی است؛ موضوعی که تا اینجای کار پی‌اس‌جی به هیچ وجه زیر بار آن نرفته است.

در صورتی که بارسایی‌ها بتوانند با فروش کوتینیو 100 تا 120 میلیون یورو به دست آورند، آنگاه آنان برای نیمار بودجه‌ای 80 تا 100 میلیون یورویی در اختیار خواهند داشت تا شاید بتوانند با سماجت پی‌اس‌جی را به فروش وی متقاعد کنند.

علاوه بر این بارسلونا برای متوازن کردن دخل و خرج خود تنها یک ماه دیگر زمان دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها