کد خبر: 328014
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۲۰:۴۱:۰۰
| |

سلطانی‌فر:

روی رشته‌هایی که امکان کسب مدال در المپیک دارند، تمرکز ویژه داریم

وزیر ورزش و جونان کشورمان گفت: در یک سال باقیمانده تا المپیک 2020 توکیو، روی رشته‌هایی که می‌توانیم سهمیه بگیریم و روی سکو برویم، تمرکز ویژه‌ای داریم.

روی رشته‌هایی که امکان کسب مدال در المپیک دارند، تمرکز ویژه داریم
کد خبر: 328014
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۲۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی‌فر پس از بازدید از اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی تکواندو، کاراته و نیز دیدار با احسان حدادی ملی‌پوش دو و میدانی کشورمان در آکادمی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد هماهنگی عالی بازی‌های المپیک و پاراالمپیک 2020 را از حدود دو سال پیش تشکیل دادیم و در این مسیر، تمام رویدادهای مهم را رصد کردیم تا ورزشکاران به تدریج مراحل رشد خود را تا المپیک طی کنند.

وزیر ورزش المپیک را مهمترین و بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان خواند و افزود: از زمانی که کارمان را در این بخش شروع کردیم، بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو، مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان، بازی‌های آسیایی جاکارتا، المپیک جوانان و مسابقات جهانی و قاره‌ای رشته‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم.

المپیک 2020 توکیو از سوم مرداد 99 آغاز می‌شود و در یک سال باقیمانده، بر روی رشته‌هایی که می‌توانیم سهمیه بگیریم و روی سکو برویم، تمرکز ویژه‌ای داریم.

سلطانی‌فر تاکید کرد: تلاش می‌کنیم اگر محدودیتی وجود دارد، آن را متوجه این رشته‌ها نکنیم و حمایت بیشتری از رشته‌های المپیکی داشته باشیم تا مراحل آماده‌سازی ورزشکاران به خوبی انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: مهمترین رشته‌های مدال‌آور ما کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو بوده‌اند و یک مدال نقره هم در دوومیدانی توسط احسان حدادی کسب کرده‌ایم. در المپیک 2020، کاراته به رشته‌های المپیکی اضافه شده است و با توجه به موفقیت کاراته‌کاهای ایران در رویدادهای جهانی، جزو چهار الی پنج قدرت برتر دنیا در کاراته هستیم و به این چند رشته در المپیک 2020 بسیار امیدواریم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه به جودو و تیراندازی با کمان هم امید داریم گفت: بر روی قایقرانی برای کسب سهمیه حساب باز کرده‌ایم و حتی ممکن است ورزشکاران ما روی سکو هم بروند. البته سطح ما با المپیکی‌ها کمی زیاد است. فکر می‌کنم از میان شمشیربازها در المپیک 2020، حتماً ورزشکاری روی سکو خواهیم داشت. اگر در رده تیمی سهمیه بگیریم و جزو هشت تیم برتر دنیا باشیم، با دو پیروزی به فینال می‌رویم.

وی با تمجید از عملکرد شمشیربازهای کشورمان گفت: چند هفته قبل در بخش انفرادی مسابقات جهانی مجتبی عابدینی، اولین مدال برنز جهانی را کسب کرد. او در دوره قبل تا پای مدال پیش رفته بود. سایر بچه‌ها هم شرایط خوبی دارند و امیدوارم در کنار وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو و دوومیدانی، در شمشیربازی و جودو هم روی سکو قرار بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در سایر رشته‌ها هم اگر ورزشکاران ما سهمیه بگیرند، تلاش می‌کنیم نتایج خوبی در المپیک کسب کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها