کد خبر: 354334
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۳:۲۷:۲۷
| |

خطر محرومیت روسیه از المپیک توکیو جدی است

رییس سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه با انتقاد از مقامات مسکو که به گفته وی اطلاعات تحریف شده‌ای را در اختیار بازرسان بین‌المللی «وادا» قرار داده‌اند، محرومیت طولانی مدتی را برای کاروان ورزشی این کشور در المپیک توکیو پیش‌بینی کرد.

خطر محرومیت روسیه از المپیک توکیو جدی است
کد خبر: 354334
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۱ ۱۳:۲۷:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ پس از رسوایی به بار آمده در رابطه با دوپینگ گسترده ورزشکاران روس با حمایت دولت مسکو که به محرومیت این کشور از حضور در تعدادی از رقابت‌های بین‌المللی منجر شد، این اتهامات تازه‌ترین رسوایی در ورزش روسیه محسوب می‌شود.

«یوری گانوس» رییس سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ورزشکاران المپیکی روسیه به طور کامل از حضور در المپیک توکیو منع خواهند شد؛ فکر می‌کنم این اتفاق در بازی‌های زمستانی چین نیز خواهد افتاد.

به اعتقاد وی بهترین سناریو ممکن برای کاروان روسیه، حضور محدود با «شرکت ورزشکاران مشخص و از طریق دعوتنامه» خواهد بود؛ درست مثل همان اتفاقی که در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ رخ داد.

گانوس علاوه بر این، مجازات‌های بیشتری را پیش‌بینی کرده است که از جمله آنها می‌توان به محدودیت در اعطای میزبانی رقابت‌های بین المللی به روسیه، حذف این کشور از فدراسیون‌های بین‌المللی و جرایم نقدی اشاره کرد.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) سپتامبر سال جاری از روسیه خواست تا به دلیل تطابق نداشتن در داده‌های الکترونیکی تحویل داده شده به بازرسان، توضیح دهد. داده‌هایی که نتایج آزمایشات انجام شده تحت مدیریت قبلی آزمایشگاه مسکو را فهرست کرده بود.

قرار بود این اطلاعات و داده‌ها، نشانه‌ای از حسن نیت و تمایل روسیه برای شفاف‌سازی در خصوص افشاگری‌های مرتبط با دوپینگ سازمان یافته و دولتی ورزشکاران روسیه در فاصله سال‌های 2011 تا 2015 باشد.

«پاول کولوبکوف» وزیر ورزش روسیه در راستای ارائه توضیحات در خصوص داده‌های مورد بحث، نامه‌ای را به وادا ارسال کرد اما گانوس (که می‌گوید به نامه مذکور دسترسی نداشته) معتقد است وسعت دست‌کاری اطلاعات به اندازه‌ای است که این توضیحات کفایت نکرده و راه به جایی نخواهد برد.

گانوس در ماه‌های اخیر با انتقاد شدید از مقامات ورزش روسیه، رسانه‌های این کشور را به تلاش برای بی‌اعتبار ساختن وی و طرح‌ریزی توطئه‌ای غربی علیه مسکو متهم کرد.

او در راستای مبارزه برای پاک‌سازی ورزش روسیه از فساد، به شدت روی حمایت «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری این کشور حساب کرده است.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها