کد خبر: 364411
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

حمید درخشان، مربی اسبق پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کالدرون از بازیکنان در پست اصلی خودشان استفاده نمی‌کند/ انتخاب جونیور از ابتدا غلط بود

مربی پیشین پرسپولیس گفت: پرسپولیس هنوز به ثبات نرسیده و دلیل آن هم تغییر زیاد در ترکیب تیم است؛ اما تغییرات پرسپولیس برابر صنعت نفت مثبت بود و تیم با نظم مناسبی در زمین ظاهر شد.

کالدرون از بازیکنان در پست اصلی خودشان استفاده نمی‌کند/ انتخاب جونیور از ابتدا غلط بود
کد خبر: 364411
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پرسپولیس با برتری برابر صنعت نفت آبادان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شد. سرخ‌های شهر تهران با این پیروزی توانستند اندکی از غم باخت مقابل نفت مسجدسلیمان را کم کنند و هواداران این تیم هم به آینده امیدوار شدند. هرچند دوستداران این تیم معتقدند کالدرون توانایی هدایت پرسپولیس را ندارد و انتخاب او برای پرسپولیس اشتباه بوده است.

حمید درخشان، مربی اسبق پرسپولیس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره بازی روز گذشته پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان گفت: پرسپولیس هنوز به ثبات نرسیده و دلیل آن هم تغییر زیاد در ترکیب تیم است؛ اما تغییرات پرسپولیس برابر صنعت نفت مثبت بود و تیم با نظم مناسبی در زمین ظاهر شد.

او ادامه داد: تغییرات کالدرون باعث شد بازیکنان در بازی برابر صنعت نفت فرصت‌های خوبی به دست آورند. حالا چرا پرسپولیس در رسیدن به گل موفق نیست موضوع دیگری است. هرچند به نظرم کالدرون می‌تواند در بازی‌های بعدی این ضعف گلزنی را برطرف کند.

درخشان با اشاره به استفاده از بازیکنان پرسپولیس در پست‌های اصلی خودشان گفت: کالدرون مقابل صنعت نفت تعدادی از بازیکنان را در پست‌های اصلی خودشان به میدان فرستاد و به همین خاطر روند بازی پرسپولیس نسبت به بازی‌های قبل بهبود یافت. وقتی یک بازیکن سال‌ها در یک پست به میدان می‌رود به ثبات تاکتیکی می‌رسد. کالدرون با بهره بردن از بازیکنان در پست‌های اصلی خودشان کاری کرد که پرسپولیس بتواند موقعیت‌های بیشتری خلق کند و روند بازی تیم هم بهتر شد.

این مربی فوتبال درباره تغییر سیستم بازی پرسپولیس گفت: تغییر سیستم بازی یک تیم دست سرمربی است. فرقی ندارد تیم با سیستم 4.2.3.1 به میدان برود یا 4.4.2 بازی کند. بازیکنان ابزار مربی هستند و او می‌تواند به شکل‌های مختلف از بازیکنان استفاده کند. اشکالی که کالدرون دارد این است که از بازیکنان در پست اصلی خودشان استفاده نمی‌کند. این جابه‌جایی بازیکن است که نظم پرسپولیس را به هم زده. وقتی یک تیم بد بازی می‌کند فرقی ندارد که با کدام سیستم به میدان می‌رود. مهم این است که برنامه برای بازی داشته باشید. وقتی برنامه دارید سیستم هم به کمک ‌مربی می‌آید تا بتواند از کارایی بازیکنان استفاده کند.

کاپیتان پیشین پرسپولیس درباره مهاجم خارجی پرسپولیس گفت: انتخاب جونیور از ابتدا غلط بود. هر کس او را انتخاب کرده اشتباه کرده است. کسی که با او قرارداد امضا کرده اشتباه کرده است. پول اضافه دادن به این بازیکن هم اشتباه بوده است. مدیریت باشگاه و مربی هر 2 به طریقی در انتخاب این بازیکن مقصر هستند و باید پاسخگو باشند.

درخشان در پاسخ این سوال که خرید مهاجم داخلی می‌تواند مشکل این روزهای پرسپولیس را حل کند یا خیر، گفت: پرسپولیس هرچه سریع‌تر باید با جونیور قطع همکاری کند. او بازیکنی نیست که بتواند به درد تیم بخورد. کالدرون تا پایان نیم‌فصل باید از یک بازیکن دیگر در خط حمله استفاده کند. انصاری‌فرد هم در نقل و انتقالات نیم‌فصل باید به دنبال یک مهاجم خارجی خوب باشد. فوتبال ایران مهاجم خوب ندارد که بتواند به پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا کمک کند. فکر می‌کنم پرسپولیس به یک مهاجم خارجی خوب احتیاج دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها