کد خبر: 369972
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

ستار همدانی، مربی پیشین باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بهترین اتفاق برای استقلال سکوت استراماچونی است/ مشکل استراماچونی نباید به اینجا کشیده می‌شد/ استراماچونی هر لحظه صحبت‌های جدیدی مطرح می‌کند که می‌تواند به تیم ضربه بزند/ فتح‌الله‌زاده تنها فردی است که می‌تواند به استقلال کمک کند

هواداران استقلال امیدوارند مدیران این باشگاه مشکل استراماچونی را حل کنند تا او دوباره راهی تهران شود. اتفاقی که شاید به زودی رخ دهد و این ایتالیایی خوش‌تیپ هدایت آبی‌های تهران را دوباره بر عهده بگیرد.

بهترین اتفاق برای استقلال سکوت استراماچونی است/ مشکل استراماچونی نباید به اینجا کشیده می‌شد/ استراماچونی هر لحظه صحبت‌های جدیدی مطرح می‌کند که می‌تواند به تیم ضربه بزند/ فتح‌الله‌زاده تنها فردی است که می‌تواند به استقلال کمک کند
کد خبر: 369972
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ استقلال و استراماچونی مهم‌ترین سوژه ورزشی این روزهای ایران هستند. آبی‌های پایتخت که با استراماچونی اوضاع خوبی در لیگ برتر داشتند حالا شرایط پیچیده‌ای را تجربه می‌کنند. استراماچونی بعد از پرداخت نشدن مطالباتش ایران را ترک کرد و امیرحسین فتحی هم به دلیل فشار هواداران این باشگاه مجبور به استعفا شد. اسماعیل خلیل‌زاده سرپرست باشگاه شد و گفته می‌شود علی فتح‌الله‌زاده هم به هیات مدیره این باشگاه اضافه خواهد شد. مدیران استقلال به همراه وزارت ورزش و همچنین وزارت امور خارجه تلاش کردند با پرداخت دستمزد استراماچونی او را به تهران برگردانند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. این مربی درست قبل از بازی استقلال برابر شاهین بوشهر در پستی اینستاگرامی اعلام کرد مدیران استقلال دستمزد او را پرداخت نکرده‌اند و به همین خاطر او دیگر به ایران بازنخواهد گشت. بازی که تمام شد رسانه‌ها خبر از تغییر نظر استراماچونی دادند. او گفته بود در صورت بهبود شرایط به تهران خواهد آمد و دوباره هدایت استقلال را بر عهده می‌گیرد.

استقلال بعد از پایان هفته پانزدهم با 26 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است. هواداران استقلال هم امیدوارند مدیران این باشگاه مشکل استراماچونی را حل کنند تا او دوباره راهی تهران شود. اتفاقی که شاید به زودی رخ دهد و این ایتالیایی خوش‌تیپ هدایت آبی‌های تهران را دوباره بر عهده بگیرد. اما موضوعی که نباید فراموش شود ضعف مدیران فوتبال ایران است. ستار همدانی مربی پیشین باشگاه استقلال معتقد است مدیران ورزش کشور باید با برنامه وارد ورزش شوند تا بتوانند موفق باشند، اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

مشکل استراماچونی نباید به اینجا کشیده می‌شد

ستار همدانی مربی اسبق باشگاه استقلال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت این روزهای استقلال گفت: مشکل استراماچونی و باشگاه استقلال نباید به اینجا کشیده می‌شد. مدیران استقلال خیلی زودتر از اینها باید دستمزد استراماچونی را پرداخت می‌کردند تا تیم این‌طور به مشکل نخورد.

او ادامه داد: استقلال در مسیر خوبی قرار گرفته بود، اما این اتفاقات باعث شد بازیکنان تمرکزشان را از دست بدهند. فکر می‌کنم بهترین اتفاق برای استقلال سکوت استراماچونی و مدیران ورزشی کشور است. استراماچونی هر لحظه صحبت‌های جدیدی مطرح می‌کند که می‌تواند به تیم ضربه بزند. بهتر است شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. البته برخی افراد هم تلاش می‌کنند به مشکل این روزهای استراماچونی و باشگاه استقلال دامن بزنند. امیدوارم استراماچونی وارد چنین بازی‌هایی نشود. مدیریت هم باید بکوشد تا هرچه زودتر مشکل را برطرف کند و اجازه ندهد کسی حاشیه‌سازی کند.

این بازیکن پیشین استقلال درباره حضور علی فتح‌الله‌زاده در هیات مدیره استقلال گفت: علی فتح‌الله‌زاده تنها فردی است که می‌تواند به استقلال کمک کند. او می‌تواند آرامش را دوباره به این تیم بازگرداند و دلیل آن‌ هم تجربه بالای او در مدیریت باشگاه استقلال است. او در سال‌های گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده و هواداران هم علاقه خاصی به او دارند. امیدوارم شرایط برای بازگشت فتح‌الله‌زاده به استقلال فراهم شود.

مدیران ورزش ایران بی‌برنامه هستند

همدانی درباره مدیران ورزشی و نحوه برخورد آنها با مربیان بزرگ گفت: نگه‌ داشتن مربی بزرگ در باشگاه مهم‌تر از آوردن آن است. متاسفانه مدیران ورزشی ایران برنامه‌ای برای نگه‌ داشتن این مربیان بزرگ در فوتبال ندارند. در این سال‌ها مربیان بزرگی به ایران آمده‌اند، اما هرگز نتوانسته‌ایم از آنها به خوبی استفاده کنیم. مدیران باشگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی وارد فوتبال شوند. باید در شیوه بستن قرارداد با مربیان خارجی حساب‌شده عمل کنند. متاسفانه مدیران ما هیچ برنامه‌ای ندارند و سعی می‌کنند تنها روی اسم‌ مربیان و بازیکنان خارجی مانور دهند.

همدانی در پاسخ این سوال که «در صورت جدایی استراماچونی استقلال باید به دنبال گزینه ایرانی برود یا خارجی» گفت: انتخاب مربی بعدی تیم ملی بسته به استراتژی مدیران جدید استقلال است. آنها باید مشخص کنند که چه برنامه‌ای برای استقلال دارند و سپس به دنبال جانشین استراماچونی باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها