کد خبر: 381946
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از ستاره ناشناخته تنیس زنان گزارش می‌دهد:

سوفیا کنین؛ قهرمان ناشناخته تنیس زنان/ دختر یک پناهنده روس قهرمان اپن استرالیا شد/ حالا همه می‌دانند کنین یک ستاره است

گفته می‌شد سرویس‌های کنین دقت لازم را ندارند مخصوصاً اگر سرویس اول خطا باشد. او همچنین به تمرین در والی‌هایش نیاز داشت. اما با همه اینها سوفیا کنین، گاف را در سه ست شکست داد. ست آخر بدون از دست دادن حتی یک گیم! او راهی برای شکست گاف یافته بود.

سوفیا کنین؛ قهرمان ناشناخته تنیس زنان/ دختر یک پناهنده روس قهرمان اپن استرالیا شد/ حالا همه می‌دانند کنین یک ستاره است
کد خبر: 381946
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - با شکست گاربینیه موگوروسا، سوفیا کنین 21ساله هموطنش کوکو گاف را کنار زد و عزم خود را برای ستاره بودن نشان داد.

گاف و کنین؛ خون تازه تنیس زنان

در یکی از روزهای شلوغ اپن استرالیا کریس اورت قهرمان سابق تنیس در یک برنامه تلویزیونی گفت: «کوکو آمده است و ما به این خون تازه و جوان در رگ‌های تنیس زنان نیاز داریم.» این تنیس‌باز آمریکایی که 18 فینال از 34 فینال گرنداسلمی را که در آن شرکت کرده برده است در مورد کوکو گاف 15 پدیده نوجوان تنیس زنان و هموطن سوفیا کنین صحبت می‌کرد. گاف موفق شده بود ونوس ویلیامز را برای بار دوم در طول هفت ماه از یک گرنداسلم حذف کند. بعد از اینکه گاف نائومی اوساکا مدافع عنوان قهرمانی را هم حذف کرد، تنیس آماده بود تا پرنسس جدید خود را تاجگذاری کند (بیشتر بخوانیم) .

در آن سوی تور بازیکنی ایستاده بود که همه می‌خواستند ستاره آینده تنیس باشد.

اما سوفیا کنین چندان آماده نبود. شاید این تنیس‌باز 21ساله آمریکایی انتظار داشت پس از رسیدن به دور چهارم توجه و سروصدای بیشتری در اطراف خود ببیند. بالاخره زمان بازی با گاف فرا رسید. در آن سوی تور بازیکنی ایستاده بود که همه می‌خواستند ستاره آینده تنیس باشد؛ یک نوجوان خوش‌فکر که خوب حرف می‌زند و به تاریخ تنیس احترام می‌گذارد و در عین حال قدرت و دقت بالایی دارد.

در مورد کنین اما گفته می‌شد که سرویس‌هایش دقت لازم را ندارند. مخصوصاً اگر سرویس اول خطا باشد. او همچنین به تمرین در والی‌هایش نیاز داشت. اما با همه اینها کنین، گاف را در سه ست شکست داد. ست آخر بدون از دست دادن حتی یک گیم! او راهی برای شکست گاف یافته بود.

حالا همه در مورد دختر یک پناهنده حرف می‌زنند. الکس، پدر و مربی سوفیا، سه ماه پس از تولد دخترش با 300 دلار در جیب از روسیه به آمریکا رفت.

حالا سوفیا، یا آن‌طور که پدرش او را صدا می‌زند سونیا، می‌خواست برای او جبران کند. کنین در یک‌چهارم نهایی اونس جابر تونسی را شکست داده بود. او همچنین کارولین گارسیاد و کارولین وزنیاکی را حذف کرده بود. اشلی بارتی تنیس‌باز شماره یک جهان هم در مقابل کنین نتوانست کاری از پیش ببرد (بیشتر بخوانیم) .

در طول 2 ساعت سوفیا کنین موگوروسا را با نتیجه 4-6 6-2 6-2 شکست داد و قهرمان اپن استرالیا شد.

حالا روحیه جنگندگی کنین برای همه آشکار شده بود.

فینالی سخت با موگوروسا

وقتی گاربینیه موگوروسا در ست اول بازی فینال سوفیا را شکست داد به نظر می‌رسید رویای قهرمانی‌اش به پایان رسیده است، اما او باز هم راهی پیدا کرد. در طول 2 ساعت سوفیا کنین موگوروسا را با نتیجه 4-6 6-2 6-2 شکست داد و قهرمان اپن استرالیا شد.

اورت که سوفیا را از 6 سالگی می‌شناسد و شاهد رشد او در مقام یک بازیکن بوده درباره‌اش می‌گوید: «سوفیا دست‌‌کم گرفته شد و زیر سایه بسیاری از قدرت‌های تنیس آمریکا قرار گرفت، اما حالا همه او را می‌شناسند و می‌دانند قادر به انجام چه کارهایی است. آنها می‌دانند که او یک قهرمان است.»

سوفیا کنین تاج قهرمانی اپن استرالیا را بر سر گذاشت

حالا سوفیا کنین با پشت سر گذاشتن سرینا ویلیامز شماره یک تنیس زنان آمریکاست. در رده‌بندی جهانی کنین شماره 7 است. او به سادگی در فضایی که گاف، اوساکا، بارتی و سیمونا هالپ تسخیر کرده بودند در حرکت است.

کنین منتظر گرنداسلم بعدی یعنی ویمبلدون است: «ویمبلدون یک تورنمنت سنتی است. این گرند اسلم تماشاگران فوق‌العاده و فضای خاصی دارد. مشتاقم زودتر به ویمبلدون برگردم.»

کنین همچنین در صحبت‌هایش به سختی‌هایی که پدر و مادرش در روسیه کشیدند اشاره کرد: «پدرم برایم گفته چه زندگی سختی در روسیه داشتند. آنها وقتی به آمریکا آمدند پول زیادی نداشتند، اما می‌خواستند من به رویاهایم برسم. از این بابت از آنها سپاسگزارم. بدون حمایت‌هایشان حالا اینجا نبودم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها