کد خبر: 479767
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۱:۰۶:۰۰
| |

مهردلان، قهرمان پرتاب وزنه کشور:

با دستان خالی نمی‌توان حدادی شد / پورتقی: درحد توانمان از مهردلان حمایت می‌کنیم

قهرمان پرتاب وزنه کشور است که این روزها کسب سهمیه تمریناتش را در شرایط سخت پیگیری می‌کند و بارها از این شرایط گلایه کرده و این در حالی است که سرپرست هیات دوومیدانی خراسان رضوی هم می‌گوید: درحدتوانمان از مهردلان حمایت می‌کنیم.

با دستان خالی نمی‌توان حدادی شد / پورتقی: درحد توانمان از مهردلان حمایت می‌کنیم
کد خبر: 479767
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ۱۱:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| شاهین مهردلان از قهرمانان رشته پرتاب وزنه کشورمان است که از آن به عنوان شانس کسب سهمیه المپیک نیز یاد می‌شود.

به گزارش فارس ، شاهین مهردلان که برای المپیکی شدن نیاز مبرمی به قهرمانی در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) داشت تا بتواند از طریق کسب امتیاز و رنکینگ مسافر توکیو شود، با ایستادن بر سکوی دوم این فرصت را از دست داد.

ورزشکار خراسانی که بارها در رسانه‌ها از نبود حمایت‌ها گلایه‌ کرده بود، وعده‌های غذایی‌اش را نیز از بیمارستان امام رضا(ع) تامین می‌کرد تا اینکه مدتی پیش این کمک‌ها از سوی بیمارستان قطع شد تا ورزشکاری که برای کسب سهمیه المپیک می‌جنگد برای وعده‌های غذایی که جزو ابتدایی‌ترین نیازهای یک ورزشکار است، درماند.

شاهین مهردلان درخصوص حمایت‌های هیات دوومیدانی خراسان رضوی اظهار کرد: با برکناری سعادتمند رییس سابق هیات دوومیدانی استان، فعلا هیات با سرپرست اداره می‌شود، قریب به 2 ماه است که حساب هیات بسته بوده و این امر سبب شده بود پورتقی، سرپرست هیات نتواند کمک خاصی به من داشته باشد، البته قرار است این هفته مشکل حساب هیات برطرف شود.

قهرمان پرتاب وزنه کشور با بیان اینکه دخل و خرج در ورزش باهم نمی‌خواند، تصریح کرد: باید سه برابر آنچه که درآمد دارم هزینه کنم، از زمانی که بیمارستان غذای من را قطع کرده بنا است تا هفتم اردیبهشت ماه برایم از رستوران غذا بگیرند، همچنین مبلغ 5 میلیون تومان ماهیانه تا زمان المپیک، از طرف فدراسیون در نظر گرفته شده و اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفته در حد توانش کمک خواهد کرد.

شانس کسب سهمیه المپیک این‌بار در ترکیه

وی در رابطه با مسابقات آسیایی اخیر که در مشهد برگزار شد، تشریح کرد: بدنم خیلی آماده بود اما دایره ورزشگاه امام رضا(ع) از آنجایی که مسابقاتی در آن برگزار نشده بود مشکل داشت، نهم اردیبهشت قرار است تا تیم ملی برای مسابقات ترکیه به این کشور اعزام شود، آنجا برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنم.

ملی پوش دوومیدانی کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر دلیل عدم حضور مهردلان و مربی وی در اردوی تیم ملی کیش، متذکر شد: هر کدام از بچه‌های تیم ملی در یک نقطه در حال تمرین هستند، حسن تفتیان در کیش نیست، ما هم با توجه به امکانات پرتابی که در مشهد وجود داشت، گفتیم اردو ما را در مشهد بگذارید که متاسفانه این کار را نکردند.

وی در ادامه یادآور شد: اردوی پیش هم، من برای مسابقات آسیایی و جهانی داخل سالن در حال آماده شدن بودم و برای همین مجبور بودم که داخل سالن تمرین کنم که مشهد سالن مناسب داشت اما کیش داخل سالن نداشت، خانواده من درگز هستند و هشت ماه است انها را ندیده‌ام، دلیل عدم حضور بنده فقط امکانات مشهد بوده است.

مهردلان با بیان اینکه فعلا در مکانی کنار سالن تمرین ساکن هستم که در شأن یک ورزشکار حرفه‌ای نیست، افزود:اما اعتراضی در این خصوص ندارم، مهیا کردن غذا و مکمل برای من بسیار ضروری‌تر از درست کردن محل اسکانم است.


نایب قهرمان مسابقات دو و میدانی جام امام رضا(ع) در رابطه با فاصله حداقلی مهردلان با آنچه نیاز دارد که برای المپیک آماده شود، تصریح کرد: از مسؤولان بپرسید هزینه‌ای که برای احسان حدادی می‌شود چقدر است، یک بیستم آن را برای ما خرج کنند، فدراسیون با ماهی پنج میلیون سر ما منت می‌گذارد و آن طرف ماهی 500 میلیون می‌دهند، آیا برابر است واقعا؟

با دست خالی نمی‌توان احسان حدادی شد

وی خاطرنشان کرد: درست است که احسان حدادی یک بازیکن در سطح جهانی است اما آیا آقای حدادی از پایه حمایت و هزینه نشده که اکنون شده احسان حدادی؟ ورزشکار به تنهایی و با دست خالی نمی‌تواند به جایی برسد باید حمایت شود، آقای حدادی هم از جیب خودش هزینه نمیکرد، آن موقع وضعیت کشور بهتر بوده و از ابتدا برایش هزینه شده تا تبدیل به یک ورزشکار در سطح جهانی شده، اینکه ورزشکاری را رها کنید بعد بگویید احسان حدادی بشو، واقعا سخت است.

سرپرست هیات دوومیدانی خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در رابطه با حمایت‌های این هیات از شاهین مهردلان، اظهار کرد: بنده سه ماه است که سرپرست هیأت شده‌ام و هر چه از دستم برآمده انجام داده‌ام، 15 میلیون تومان پول نقد و بیش از یک میلیون هزینه غذای شاهین را داده‌ایم.

محسن پورتقی ادامه داد: سال 1398 مبلغ 43 میلیون تومان و سال 1399 مبلغ 53 میلیون تومان کمک مالی به شاهین شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا پول هشت وعده غذای مهردلان را بیمارستان امام رضا(ع) می‌دهد، تصریح کرد: اینطور نبوده است، این‌ها با آقای وطن‌خواه مدیرعامل تیم پدیده صحبت کردند که از جانب شهرخودرو مورد حمایت قرار گیرد، وطن‌خواه هم عنوان کرده آشنایی در بیمارستان امام رضا(ع) دارد که 4 ناهار و 4 شام برای وی ارسال می‌کند.

سرپرست هیات دوومیدانی در ادامه با بیان اینکه غذای بیمارستان حجم کمی دارد، افزود: حدود یک ماه غذای شاهین را بیمارستان می‌داد که هفته گذشته ارسال غذا از بیمارستان قطع شد و شاهین این موضوع را با بنده عنوان کرد و ما هم دو ناهار و دو شام از رستوران می‌گیریم چرا که حجم غذای رستوران بیشتر است، شاهین هم از این موضوع رضایت دارد.

وی اضافه کرد: تا 21 فروردین از یک رستوران در میدان راهنمایی مشهد برایش غذا می‌گرفتیم تا اینکه اردوی تیم ملی شروع شد و با بچه‌های تیم در هتل صبحانه، ناهار و شام را مفصل می‌خورد؛ تا 24 فروردین که مجدد غذا را می‌دهیم، البته یک روز وقفه این میان افتاده یا پنج روز با تاخیر غذا به او رسیده است، ارسال غذا از بیمارستان توسط آقای وطن‌خواه هم بالاخره رایزنی‌ای بوده که اداره کل انجام داده است.

پورتقی با بیان اینکه بنده با رییس فدراسیون برای حمایت بیشتر از مهردلان صحبت کردم، ابراز کرد: آقای صیامی گفت که همه‌ بچه‌های تیم ملی در کیش اردو دارند و مهردلان و مربی او در این اردو به دلایل مختلف حاضر نمی‌شوند، هتل محل اسکان و ناهار آماده است و نمی‌تواند در صورت حضور نیافتن، هزینه‌های کیش را در مشهد پرداخت کند.

سرپرست هیأت دو و میدانی متذکر شد: فدراسیون به مهردلان و مربی وی ماهیانه دو میلیون تومان پرداخت می‌کند، بنده هم از زمانی که سرپرست شده‌ام(با توجه به اینکه موضوع ثبت شرکت‌ها پروسه طولانی دارد) نمی‌توانستیم از حساب پول برداشت کنیم، به شاهین گفتیم پول دست ما داری، مدیرکل هم قول دادند ماهانه سه میلیون به شاهین بدهید.

وی با بیان اینکه 10 میلیون تومان بنا شده تا تیرماه پول غذای شاهین باشد که به اون بدهیم، گفت: 13 میلیون برای امور شاهین بابت سه ماه به او می‌دهیم(ماهی حدود چهارمیلیون تومان) محل سکونتش با ما است و تمرین هم انجام می‌دهد، ماهی 4 میلیون هم به او می‌دهیم.

پورتقی خاطرنشان کرد: اگر پولی باشد چه بهتر که برای این امور خرج شود، تنها منبع درآمد هیأت ما سالن باغبان باشی است که با قرمز شدن وضعیت کرونا اکنون تعطیل شده، 12 میلیون تومان از سوی فدراسیون در حساب هیات وجود دارد که باید بدهیم، تا امضا جا به جا نشود من نمی‌توانم پولی از حساب برداشت کنم.

سرپرست هیأت دوومیدانی با تاکید بر اینکه طی مصاحبه‌ای شاهین گفته بود چیزی به او ندادند ما پرداختی‌های به او و مربی وی را درآوردیم، ادامه داد: به آقای ابراهیم‌نژاد در سال 98، 13 میلیون و سال 99، 21 میلیون تومان داده اند، آقای ابراهیم‌نژاد هم سال 98 و هم سال 99 بیمه تامین اجتماعی بوده که اداره پرداخت می‌کرده ، هیأت بیش از این در توانش نیست، با هزینه‌های جانبی سالی 70 میلیون تومان به شاهین مهردلان داده‌ایم.

وی متذکر شد: مهردلان به ما گفته است که ماهانه پنج میلیون تومان باید مکمل بخرد، مگر چقدر اعتبار یک هیأت است که فقط برای یک نفر انقدر خرج کنیم. امیدوارم سهمیه المپیک را بگیرد و از پاداش استاندار، وزارت و اداره کل استفاده کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها