کد خبر: 480861
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

جوانگرایی روی نیمکت بایرن:

سرمربی جدید مونیخی‌ها از دروازه‌بان این تیم کوچک‌تر است

به روال قانون نانوشته بوندس‌لیگا که هر مربی یا بازیکنی در این لیگ بدرخشد، سر از بایرن‌مونیخ در‌می‌آورد، سرمربی لایپزیش هم با این باشگاه باواریایی برای فصل آینده به توافق رسید و ناگلزمان در پایان فصل جانشین هانسی فلیک می‌شود.

سرمربی جدید مونیخی‌ها از دروازه‌بان این تیم کوچک‌تر است
کد خبر: 480861
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فصل آینده چیزی از لایپزیش باقی نمی‌ماند. سرمربی که رفته، اوپامکانو هم که چند‌ماه پیش با بایرن‌مونیخ قرارداد بست و دیگر مدافع وسط این تیم یعنی ابراهیم کوناته هم فصل آینده در لیورپول خواهد بود. حالا احتمالا لایپزیش به لطف اسپانسر مشترک این باشگاه با ردبول سالزبورگ اتریش باید جای خالی این بازیکنان را با استعدادهای این تیم اتریشی پر کند؛ ازجمله جسی مارس آمریکایی که هم‌اکنون با 43سال سن سرمربی سالزبورگ است. اریک تن‌هاخ از آژاکس گزینه دوم لایپزیش است.


به گزارش همشهری، یولیان ناگلزمان جوان پیش از این یک‌بار پیشنهاد رئال مادرید را به این دلیل که در آن مقطع پذیرفتن چنین شغل مهمی برایش زود بود، رد کرده بود. این سرمربی جوان 33ساله حالا برای چنین چالش‌هایی آمادگی دارد.

او گزینه لیورپول و تیم ملی آلمان هم بود. بایرن از مربیان جوان غیر از نیکو کواچ، خاطرات خوبی دارد. حتی ادو لاتک بزرگ در 35سالگی هدایت این تیم را به‌عهده گرفت و 4سال بعد 2بار پیاپی جام باشگاه‌های اروپا را فتح کرد. ناگلزمان متولد شهری نزدیک مونیخ است و به همین دلیل از بچگی طرفدار بایرن بوده است. او در مصاحبه‌اش گفته که همیشه آرزو داشته اگر موقعیتش پیش آمد، سرمربی بایرن شود. مینستسالف، رئیس باشگاه لایپزیش گفته در مذاکرات با بایرن به خواسته‌هایش رسیده است و این یعنی تیم باواریایی حاضر شده برای این سرمربی جوان 35میلیون یورو (و به روایتی 23میلیون یورو) بپردازد که در نقل‌وانتقالات مربیان رقم خیلی زیادی است و از آلمانی‌های حسابگر پرداخت چنین پولی بعید است. آن هم درحالی‌که یکی از بهترین مربیان جهان و بهترین مربی فصل قبل فوتبال اروپا را در تیم‌شان دارند.

جدایی هانسی فلیک با آن دستاوردهای عظیم و کسب سه‌گانه در فصل قبل (لیگ قهرمانان، بوندس‌لیگا و جام حذفی) نه به دلایل فنی بلکه به‌خاطر مشکلات و اختلافاتی بود که بین این مربی با حسن صالح حمیدزیچ وجود داشت و باشگاه به سود مدیر ورزشی بایرن با فلیک قطع همکاری کرد. حالا شنیده می‌شود که فلیک که در جام جهانی2014 دستیار یواخیم لوو در تیم ملی آلمان بود، پس از پایان رقابت‌های یورو در تابستان جانشین این مربی در مانشافت می‌شود. شایعات دیگری هم پیرامون آینده او وجود داشت، ازجمله جانشینی آندره‌آ پیرلو در یوونتوس و گرفتن جای یورگن کلوپ در لیورپول و جدایی کلوپ از این باشگاه انگلیسی به مقصد تیم ملی آلمان. ناگلزمان در تیم مونیخ‌1860 و آگزبورگ مدافع بود اما در سال2007 به‌دلیل مصدومیت زانو خیلی زود مجبور می‌شود فوتبال حرفه‌ای را کنار بگذارد و از کلاس‌های مربیگری سر‌در‌بیاورد.

او از سال‌2016 تا 2019 سرمربی هوفنهایم بود و این تیم را یک‌شبه در فوتبال آلمان مطرح کرد. فصل قبل هم لایپزیش را تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بالا برد. قرارداد او با مونیخ 5ساله خواهد بود. بایرن در این دهه 2بار توانسته لیگ قهرمانان را فتح کند که هر 2بار با مربی آلمانی بوده؛ یوپ هاینکس و فلیک. آنچلوتی و حتی گواردیولا هم نتوانستند این تیم را به فینال ببرند. ناگلزمان در لایپزیش در 90بازی، 53برد، 21تساوی و 16شکست به دست آورد که برای چنین تیمی آماری عالی است. حالا در فاصله 3هفته مانده به پایان لیگ در فصل با تیمش، لایپزیش 7‌امتیاز از بایرن و هانسی فلیک عقب است. مانوئل نویر، ‌دروازه‌بان بایرن یک سال و 3‌ماه و 27روز از سرمربی جدید این تیم بزرگ‌تر است. آیا رختکن به این مربی گوش می‌دهد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها