کد خبر: 489389
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

جامعه دوچرخه سواری رو در روی وزارت ورزش/ چه کسی برنده انتخابات می‌شود؟

انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه سواری در حالی چهارشنبه برگزار می‌شود که وزارت ورزش و اهالی این رشته رو در روی هم قرار دارند.

جامعه دوچرخه سواری رو در روی وزارت ورزش/ چه کسی برنده انتخابات می‌شود؟
کد خبر: 489389
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بازی‌های آسیایی اینچئون بود که محمد دانشور در حالی که کسی فکرش را نمی‌کرد، موفق شد مدال طلای این رشته را از آن خود کند. همین ی مدال کافی بود تا توجهات بعد از آن برای چند سالی به دوچرخه سواری تغییر کند و وزارت و کمیته نیز روی رکابزنان برای کسب مدال در رقابت‌های بعدی حساب کردند، اما رفته رفته و با بالا رفتن قیمت ارز و در کنار آن سوء مدیریت، باعث شد همه چیز تغییر کند و این رشته در رقابت‌های معمولی نیز نتایجش چنگی به دل نمی‌‌زد.

به گزارش فارس، روند نامطلوب دوچرخه سواری سرانجام از سوی مسئولان وزارت ورزش به زبان آمد و یک بار کمیته و یک بار وزارت ورزش نسبت به نتایج ضعیف این رشته واکنش نشان دادند. مهدی علی نژاد در مجمع دو سال قبل وقتی اعضای مجمع خواستار افزایش بودجه این رشته بودند، اعلام کرد: رشته‌ای که یک برنز در بازی‌های آسیایی نمی تواند بگیرد، چطور می‌تواند ادعای افزایش بودجه داشته باشد. باید کسی بیاید که بتواند برای این رشته پول بیاورد. هرکس نمی‌تواند این کار را کند، کنار برود.

همین اتفاق جرقه‌ای بود تا روسای هیات‌ها موضع تندی نسبت به صحبت‌های علی نژاد بگیرند. این قصه ماند و ماند و سرانجام به تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات رسید. در حالی که 5، 6 نفر از جامعه دوچرخه سواری ثبت نام کرده بودند، هیچ کدام تایید صلاحیت نشدند تا دعوای وزارت ورزش و جامعه دوچرخه سواری و هیات‌ها بالا بگیرد.

از میان 4 نامزد انتخابات گفته می‌شود یک نفر به عنوان گزینه وزارت ورزش شناخته می‌شود. برهمین اساس روسای هیات‌های استانی گارد سختی مقابل او دارند. البته این فرد اقدامات عجیبی تاکنون انجام داده که نمونه اش دعوت از روسای هیات‌ها برای مذاکره در تهران بوده است. این فرد در فدراسیون نیز به عنوان مشاور حضور دارد و داوری، سرپرست فدراسیون گفته که او کارهای ساخت ساختمان نیمه کاره را دنبال می‌کند؛ در حالی تغییر چندانی در ساختمان جدید فدراسیون بعد از رفتن قمری، رئیس قبلی ایجاد نشده است.

برخی روسای هیات‌های استانی معتقدند وزارت ورزش در حال مهندسی مجمع است و چینش اعضا چنین موضوعی را نشان می‌دهد. علوی، رئیس هیات خراسان جنوبی می‌گوید: نه تنها من، بلکه هیأت‌های دیگر هم شناختی از نامزدهای انتخابات ندارند. هیچکدام در دوچرخه سواری نبودند و تخصصی هم در این زمینه ندارند. البته این به وزارت ورزش برمی‌گردد که در تأیید صلاحیت‌ها افرادی انتخاب شدند که هیچ سابقه‌ای نداشتند و آنهایی که کارنامه داشتند، حذف شدند. خود من 8 سال سابقه رئیس هیاتی داشتم و مسئول دفتر نماینده مجلس هم بودم اما من را هم تأیید صلاحیت نکردند.

علوی تأکید کرد: کاملا مشخص است که برای این انتخابات مهندسی صورت می‌گیرد. آن هم از سوی یکی از معاونت‌های وزارت ورزش چون از اعضای مجمع دل خوشی ندارند. به هر حال این انتخابات کاملا مهندسی شده و خدا آخر و عاقبت فدراسیون را بخیر کند. چیدمان اعضای مجمع هم کاملا با برنامه انجام شده است. البته این را هم باید در نظر بگیریم همیشه آن چیزی که شما می‌خواهید نمی‌شود. بستگی به نیت‌تان دارد که چقدر درست است.

به هرحال با شرایط فعلی و درگیری هایی که بین جامعه دوچرخه سواری و وزارت ورزش وجود دارد، انتخابات روز چهارشنبه برگزار می‌شود و باید دید کدام طرف برنده خواهد شد. آیا جامعه دوچرخه سواری به انتخاب وزارت ورزش اقبال می کند یا به گزینه ای دیگر می رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها