کد خبر: 489712
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۷:۳۵:۰۰
| |

اتوبوس پرسپولیس با نارنجک مورد حمله قرار گرفت

تیم پرسپولیس که برای بازی با سپاهان به اصفهان رفته بود حین رفتن به زمین بازی اتوبوس‌شان مورد حمله با نارنجک قرار گرفت و این اتفاق حواشی زیادی را در پی داشت. یحی گل محمدی سرمربی این تیم تاکید می‌کند این اتفاق کار هر کسی است به قصد کشتن دست به این اقدام زده است.

اتوبوس پرسپولیس با نارنجک مورد حمله قرار گرفت
کد خبر: 489712
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۷:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| این دیگر نامش حرکت زشت هواداران یا رفتار غیراخلاقی چند عدد تماشاگر‌نما نیست؛ این یک سوءقصد مسلحانه نسبت به چند نفر آدم است.

به گزارش روزنامه اعتماد، این کار می‌توانست نه که می‌خواست جان چند نفر را بگیرد؛ منظور حمله با نارنجک به اتوبوس حامل بازیکنان پرسپولیس در اصفهان است.

اتفاقی که عصر روز دوشنبه و پیش از بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس رخ داد. در این حادثه چند نفر ناشناس از بالای یک پل با نارنجک دستی به اتوبوس تیم پرسپولیس حمله کردند که در نتیجه این اقدام شیشه اتوبوس شکست و نزدیک بود راننده کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهد و یک فاجعه تمام‌عیار رقم بخورد.

این درست است که در سال‌های گذشته و حتی همین ماه قبل در جریان دیدار پرسپولیس و سپاهان در اصفهان اقدامات حاشیه‌ساز هواداران دو تیم مشکلاتی را به وجود آورده بود اما اتفاقی که روز دوشنبه رخ داد با همه نمونه‌های پیشین متفاوت بود.

هیچ‌کس به یاد ندارد چنین سوءقصد آشکاری از سوی طرفداران صورت گرفته باشد. حمله با سنگ و چوب به اتوبوس که در مسیر شهری با سرعت آرام حرکت می‌کند کجا و حمله با نارنجک دست‌ساز به اتوبوس در حالی که در جاده با سرعت زیاد حرکت می‌کند کجا؟

در این رابطه یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس که همچنان مقابل دوربین‌های صداوسیما قرار نمی‌گیرد، گفت: «قبل از اینکه وارد استادیوم بشویم، واقعا اتفاق خیلی بدی برای ما افتاد و متاسفانه مورد هجوم قرار گرفتیم. خدا به ما رحم کرد که اتوبوس ما چپ نشد، وگرنه صحنه خیلی وحشتناکی بود. افرادی که این کار را کردند، به قصد کشتن ما این کار را انجام دادند.» او ادامه داد: «نارنجک‌هایی که به سمت اتوبوس ما پرتاب شد، واقعا در حد نارنجک‌های جنگی بود! با استرس خیلی زیاد وارد زمین شدیم و قبل از مسابقه هم اصلا نمی‌خواستیم بازی کنیم ولی به احترام فوتبال و هوادارانی که پای تلویزیون بودند و تمام افرادی که برای فوتبال زحمت می‌کشند، بازی کردیم.»

سرمربی سرخپوشان که تیمش در نهایت دو بر یک بازی را برد، تصریح کرد: «نیروی انتظامی نیز از لحظه ورود ما تا بدرقه به سمت استادیوم خیلی زحمت کشید و به خوبی این کار را کرد، اما فکر می‌کنم روی یک صحنه همه را غافلگیر کردند و از بالای یک پل نارنجک به سمت اتوبوس پرتاب شد.»

یحیی ادامه داد: «یک کار غیرانسانی و بی‌شرمانه انجام شد و خیلی احتمال داشت که اتوبوس بازیکنان تیم چپ شود و اتفاق ناگواری برای فوتبال بیفتد و هیچ‌وقت تاریخ این مساله را فراموش نمی‌کرد. باید فکر اساسی راجع به این مساله شود چراکه آزار‌دهنده است.»

همچنین حمید مطهری مربی پرسپولیس نیز در این رابطه پیش از شروع بازی گفت: «خدا را شاکریم که راننده اتوبوس هنرمندانه خودرو را کنترل کرد. اگر راننده خوب عمل نمی‌کرد، اتوبوس چپ می‌کرد. الان حال بازیکنان اصلا خوب نیست. فوتبال برای لذت است، مگر جنگ است؟ واقعا درک نمی‌کنم.»

اتفاقی که در اصفهان رخ داد بلافاصله بازتاب بین‌المللی مخصوصا در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داشت. خبرنگاران عربستانی، اماراتی و بحرینی این حمله را پوشش دادند تا در آینده بتوانند از آن علیه ایران در بحث اعطای میزبانی استفاده کنند که بدون شک بی‌تاثیر هم نخواهد بود.

اینکه حمله به کاروان تیم پرسپولیس کار چند جوان جوگیر بوده یا اقدامی سازمان‌دهی شده، اینکه همه اینها برمی‌گردد به لجن‌پراکنی‌‌هایی که مدیران و مربیان و پیشکسوتان و بازیکنان تیم‌ها انجام می‌دهند، اینکه فشار روانی روی جامعه زیاد شده یا هر تاویل دیگری باید بلافاصله مورد بررسی قرار بگیرد و برای‌شان چاره‌اندیشی شود.

هرچند در وهله اول باید مسببین این اتفاق شناسایی شوند و طبق قانون با آنها برخورد صورت بگیرد. در همین زمینه نیروی انتظامی اعلام کرده دو نفر بازداشت شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها