کد خبر: 489767
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

امان‌الله پاپی، ملی‌پوش پارادوومیدانی:

پاداش وزارت ورزش برای ورزشکاران انگیزه می‌شود / نباید ترس از آب و هوا بر ما غلبه کند

یک ملی‌پوش پارادوومیدانی گفت: یکی از کارهای خوبی که وزارت ورزش و جوانان انجام داد اعلام پاداش ورزشکاران در ماه‌های منتهی به بازی‌های المپیک بود. این خود انگیزه ایجاد می‌کند.

پاداش وزارت ورزش برای ورزشکاران انگیزه می‌شود / نباید ترس از آب و هوا بر ما غلبه کند
کد خبر: 489767
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| امان‌الله پاپی، ملی‌پوش پارادوومیدانی با اشاره به نتایج آخرین رکوردگیری پارادوومیدانی اظهار داشت: این دومین مرحله از رکوردگیری ملی‌پوشان در چند ماه گذشته است. رکوردگیری قبلی در اسفندماه برگزار شد و آخر اردیبهشت نیز یک مسابقه انجام شد که در هر 2 این مسابقات توانستم رکورد لازم برای حضور در پارالمپیک را کسب کنم. باید تلاش بیشتر کنیم. کمتر از 100 روز دیگر به ژاپن اعزام خواهیم شد. در توکیو بهترین‌ها حضور دارند و رسیدن به موفقیت ساده نیست ضمن اینکه آب و هوای شهر توکیو متفاوت از ایران است و باید خود را برای هوای شرجی آن شهر آماده کنیم.

به گزارش ایرنا، ملی‌پوش پارادوومیدانی ادامه داد: برای تطبیق با هوای توکیو چند اردو در کیش برگزار کردیم و یکی از دلایل افت رکورد من در مسابقات تهران به خاطر تغییر آب و هوایی بود. شاید اگر رکوردگیری در کیش برگزار می‌شد عملکرد بهتری به ثبت می رساندم. در این رکوردگیری توانستم بیش از 49 متر نیزه را پرتاب کنم اما رکورد قبلی من خیلی بهتر از این بود و تنها چند سانتیمتر با رکورد دنیا فاصله داشت.

کنار آمدن با آب و هوای توکیو از دیگر موضوعات مورد بحث پاپی بود. او گفت: من از خوزستان به ورزش ایران گام گذاشتم و آب و هوای این استان متفاوت از ایران است. بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا نیز شرایط شبیه به توکیو داشت اما توانستیم با آن کنار بیاییم. نباید ترس از آب و هوا بر ما غلبه کند بلکه یک قهرمان در هر شرایطی می تواند به رقابت خود ادامه دهد.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در رشته دوومیدانی این را هم گفت: در یک سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا کمیته ملی پارالمپیک اقدامات زیادی برای آماده نگه‌داشتن ورزشکاران انجام داده است. حتی ورزشکاران با مربیان شخصی تمرین خواهند کرد و این تمرین زیر نظر کمیته است. من اکنون با «مصطفی بهرامی» مربی شخصی خود در حال تمرین هستم و کمیته و فدراسیون مشکلی با این قضیه ندارند چون ورزشکاران شانس کسب مدال می‌توانند از مربان شخصی استفاده کنند.

وی در پایان با تمجید از اقدام وزارت ورزش و وجوانان عنوان کرد: یکی از کارهای خوبی که وزارت ورزش و جوانان انجام داد اعلام پاداش ورزشکاران در ماه های منتهی به بازی های المپیک بو. د. این خود انگیزه ایجاد می‌کند. من تصور این پاداش را نداشتم اما مسوولان ورزش ایران با این تصمیم هم انگیزه زیادی را در بین ورزشکاران ایجاد کردند.

پاپی آبان ماه سال 1398 و در رقابت‌های پارا دوومیدانی قهرمانی جهان که در کشور امارات برگزار شد در مسابقات پرتاب نیزه کلاس F57 با رکورد 47.80 متر به مقام نایب قهرمانی دست یافت و سهمیه پارالمپیک توکیو را نیز بدست آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها