کد خبر: 491830
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۸:۳۶:۴۳
| |

واکنش رشیدی به وضعیت دوچرخه سواری:

بدتر از چیزی است که می توان تصور کرد/نقطه قوتی وجود ندارد 

رییس جدید فدراسیون دوچرخه سواری گفت: وضعیت در این فدراسیون بغرنج تر از آن چیزی است که می توان تصور کرد و مشکلات بسیار زیاد است.

بدتر از چیزی است که می توان تصور کرد/نقطه قوتی وجود ندارد 
کد خبر: 491830
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۰۸:۳۶:۴۳

اعتمادآنلاین| محمود رشیدی درباره ی بررسی که از وضعیت دوچرخه سواری ایران داشته است و برنامه‌های خود برای سر و سامان دادن به این رشته بیان کرد: وضعیت فدراسیون خیلی بدتر و بغرنج تر از آن چیزی است که می توان تصور کرد. فدراسیون مکانی برای استقرار ستاد خود ندارد و در حال حاضر بخش اداری فدراسیون در خوابگاه تیم‌های ملی مستقر شده است. رئیس فدراسیون اتاقی برای خود ندارد و در یک سالن غذاخوری، میز و صندلی گذاشته اند تا رئیس فدراسیون مستقر شود. ساختمان در حال ساخت فدراسیون هم مشکلات خاص خودش را دارد و زمانی که من به عنوان مشاور با فدراسیون دوچرخه‌سواری همکاری می‌کردم، کارهایی را برای آن ساختمان انجام دادیم از جمله اینکه نقشه ساختمان به طور کامل تغییر کرد چون نقشه قبلی قابلیت اجرا نداشت و مشکلاتی در آن وجود داشت‌.

او ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما تأمین منابع مالی پایدار برای فدراسیون است. در دوچرخه سواری باید کارهای زیادی انجام شود و طبق آنچه که از قبل اعلام کردم، در شش حوزه کلیدی باید فعالیت داشته باشیم. کمیته های فدراسیون از جمله فنی، داوران و مسابقات فقط نامی از آنها بوده و فعالیتی نداشته اند. کمیته مسابقات هم کاملا تعطیل بود. همچنین باید به وضعیت پیست ها نیز رسیدگی شود. در کل مشکلات زیاد است که گفتن آنها فقط باعث ناراحتی می شود البته وجود این مشکلات هم بر کسی پوشیده نیست زیرا طبق گفته کارشناسان، متخصصان و قهرمانان فعالیت ها به ویژه در دوره دوم مدیریت قبلی فدراسیون، تعطیل مطلق بوده است. اکنون نیز تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و یک سال اول باید شبانه روز کار کنیم.


40روز وقت می خواهم تا بگویم در کجا قرار داریم

رشیدی در پاسخ به این پرسش که چه مدت دیگر باید از فدراسیون انتظار نتیجه گیری داشت، تصریح کرد : من 40 روز از جامعه دوچرخه‌سواری وقت می خواهم که بررسی‌های علمی را انجام بدهم تا مشخص شود که کجا بوده ایم و در حال حاضر کجا قرار داریم و چه اتفاقاتی در آینده می تواند رخ بدهد. در این مدت تمام تلاشم را می کنم که وضعیت را کمی بهبود ببخشیم اما وضعیت دوچرخه سواری به گونه ای است که نمی توان گفت نامطلوب است بلکه کاملاً منهدم شده است. نقاط ضعف و قوت را بررسی می کنیم البته نقطه قوتی که وجود ندارد و این مسئله هم بر کسی پوشیده نیست و همه از آن مطلع هستند. از طرفی سه رقابت مهم پیش رو داریم . ابتدا المپیک است که انتظاری از کسی نداریم و نتیجه ای در المپیک نخواهیم گرفت. در بازی های آسیایی هم اتفاقی خاصی نمی افتد نه اینکه بخوام از الان شانه خالی کنم اما واقعا هیچ کاری برای بازی های آسیایی نشده است و کار سختی داریم.

در بدنه فدراسیون چیزی وجود نداشته که بخواهم خانه تکانی کنم

او در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در فدراسیون دوچرخه سواری خانه تکانی انجام گیرد و در بخش‌های مختلف تیم خود را مستقر کند؟ تاکید کرد: در پست های اصلی مانند دبیر و نایب رئیس و نایب رئیس بانوان نیاز به افرادی داریم که بتوانند هم پای ما کار کنند. من شب قبل از انتخابات هم به روسای هیات های استانی اعلام کردم در صورتی که رئیس شوم، خودشان گزینه‌های پست دبیری فدراسیون را معرفی کنند چون برای این پست نیاز به یک فرد فنی داریم. در نهایت سه نفر را به من معرفی کردند و پس از بررسی های لازم از میان این گزینه ها یک نفر را به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب می کنیم. در مورد دیگر بخش‌های بدنه فدراسیون هم اصلاً چیزی وجود نداشته که من بخواهم خانه تکانی کنم.کمیته ها و بخش های مختلف فدراسیون فقط اسم بوده‌اند.زمانی که به عنوان مشاور فعالیت داشتم با سرپرست فدراسیون اطلاعاتی مربوط به تیم ملی و آموزش خواستیم اما واقعا چیزی نداشتند که ما بدهند و این اتفاق بدی است که در یک فدراسیون المپیکی هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این رشته در کجای کار قرار دارد. اکنون نیز اگر منظورتان این است که کمیته ها را فعال کنم حتماً این کار را انجام خواهم داد. کسانی که من را می شناسند می دانند که پای کار هستم از این رو افرادی که در بخش های مختلف انتخاب می شوند نیز باید بتوانند پا به پای ما بیایند و ما از آنها کار می خواهیم.

از گزارش فدراسیون پزشکی در مورد دوپینگ دوچرخه سواری متاسف شدم

رشیدی در مورد اینکه دوچرخه سواری سالها از معضل دوپینگ رنج می برد و برای مقابله جدی با دوپینگ چه برنامه‌ای دارد، گفت: صحبتی را با دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی داشتم و از گزارشی که در این مورد ارائه کرد واقعا متاسف شدم. ما با فدراسیون پزشکی ورزشی همکاری خواهیم داشت و باید راهکارهایی را پیش پای ورزشکاران بگذاریم که از این پدیده شوم دوری کنند و این مسئله جز برنامه های اصلی من در فدراسیون است که به سمت ورزش پاک برویم. ما باید فرهنگ اینکه دوپینگ نکردن را نهادینه کنیم.

در حال حاضر برنامه ای برای تغییر محمود پراش نداریم

او در مورد این که قرار است سرمربی تیم ملی تغییر کند یا تا المپیک فعلا مسئولیت با محمود پراش است، بیان کرد: صحبت هایی با او داشتم و مشکل خاصی نیست و از برنامه هایش هم رضایت داریم مگر اینکه بعداً اتفاق خاص و مورد انتظارمان رخ ندهد. البته ما برای المپیک انتظاری نداریم. در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم هیچ برنامه‌ای برای تغییر آقای پراش نداریم اما با او صحبت کرده‌ام، اگر برنامه هایی که فدراسیون و کمیته فنی می دهد و قابلیت اجرایی شدن دارند، او و تیمش نتوانند آنها را انجام دهند، در این صورت ما کاری که درست است را انجام خواهیم داد. آقای پراش جوان فهمید و با استعدادی است و باید استراتژی و کارهای جدیدی را در خط مشی او قرار دهیم و بهترین استفاده را از او ببریم.

فعلا 8 میلیارد برای تکمیل اصولی ساختمان فدراسیون نیاز است

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این پرسش که بدهی از قبل وجود دارد یا خیر ،گفت: آن طور که به من گفته اند در مورد ساختمان بدهی وجود دارد که در حال حاضر مبلغ این بدهی نزدیک به 2 میلیارد تومان رسیده است. البته این اطلاعات خام است و باید بررسی‌های بیشتری داشته باشم. اما فعلا یکی از مشکلات و دغدغه های اصلی ما همین مسئله است. فدراسیون دو واحد ساختمان با سند شش دانگ داشت که به قیمت زیر دو میلیارد تومان فروخته شد و در حال حاضر فدراسیون صاحب هیچ چیزی نیست و مستاجر است. برای انجام کار اصولی و تکمیل ساختمان هم فعلا نزدیک به 8 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است و حالا اینکه در آینده این مبلغ چقدر تغییر می کند را نمی دانم. البته این است که دوستان می گویند با دو میلیارد می توانستند ساختمان را تحویل بدهند ، در آن صورت ساختمان قابلیت استفاده نداشت و استاندارد نبود. خانم فرامرزیان معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش هم در بازدیدی که از ساختمان داشت به شدت نسبت به فروش ساختمان فدراسیون و احداث این ساختمان و نیمه کاره رها کردن آن منتقد بود در واقع تنها ما نیستیم که نسبت به این مسئله نگران هستیم. وزارت ورزش هم این نگرانی و ناراحتی را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها