کد خبر: 523108
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۴:۰۳:۰۰
| |

سردار آزمون، نامزد برترین بازیکن هفته مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی نامزدهای بهترین بازیکنان فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را اعلام کرد که نام سردار آزمون هم در آن به چشم می‌خورد.

سردار آزمون، نامزد برترین بازیکن هفته مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر
کد خبر: 523108
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۷ ۱۴:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر سنجی با معرفی بهترین بازیکنان هفته دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر نوشت: غول‌های قاره‌ کهن مانند ایران، کره جنوبی و عربستان سعودی با رقابتی فشرده برای صعود به جام جهانی فوتبال 2022 نمایش‌های انفرادی فوق‌العاده‌ای داشتند و برای زنده نگه داشتن امیدهای خود جنگیدند.

به گزارش ایرنا، بنابراین هشت نفر از بهترین‌های هفته در این رقابت‌ها را انتخاب کردیم که نخستین آن سردار آزمون است.

با عدم حضور مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی فوتبال، فشار روی سردار آزمون برای زدن گل‌های ایران حتی از حد معمول بیشتر بود، اما ستاره زنیت روسیه نقش مهمی در هر 2 پیروزی تیم ملی در هفته گذشته داشت.

او در دقیقه 91 گل تساوی را به ثمر رساند و یک بازگشت شگفت‌انگیز دیرهنگام مقابل لبنان را رقم زد. سپس در دیدار مقابل سوریه گلی را به ثمر رساند تا تیمش را در فاصله نزدیکی از صعود به مسابقات جام جهانی 2022 قطر قرار دهد.

دومین نامزد نیز جونیا ایتو ستاره بلژیکی است که نقش موثری در بازی‌های ژاپن در این رقابت‌ها داشت.

عبدالله العمری سومین بازیکن تیم ملی عربستان است که عنوان بهترین را کسب می‌کند. وی یک امتیاز ارزشمند برابر استرالیا کسب کرد و در دیدار برابر ویتنام هم دروازه خود را بسته نگاه داشت.

سون هیونگ مین کاپیتان تیم ملی کره جنوبی نیز عملکرد درخشانی در این رقابت‌ها داشت و توانست مقابل عراقی‌ها 3 گل به ثمر برساند و حتی یک پنالتی را تبدیل به گل کرد تا آمار گل‌های بین المللی خود را به عدد 30 برساند.

مهندسالم 36 ساله هم در سال 2018 به تیم ملی امارات پیوست و او در دیدار برابر کره که به شکست منجر شد، حضور نداشت اما در بازی برابر لبنان عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان داد.

نامزد دیگر «وو لی» از تیم ملی چین است که به عنوان ستاره چین در بازی برابر عمان و استرالیا معرفی شد. وی موفق شد در هر 2 بازی برای تیم خود گلزنی کند.

مت رایان دروازه بان تیم ملی استرالیا نیز توانست در دیدار برابر عربستان دروازه خود را بسته نگاه دارد و این تیم را متوقف کند.

تیم ملی سوریه نیز پس از 6 دیدار در گروه اول هنوز موفق به برد هیچ تیمی نشد اما عمر السوما مهاجم این تیم در تساوی برابر سوریه نقش مهمی داشت. تک گل او در این رقابت‌ها برای برتری برابر عراق موثر نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها