کد خبر: 586327
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۴:۳۰:۵۷
| |

پیشنهاد یک روزنامه به مسئولان برای تجهیز سرانه ورزش حرفه‌ای؛ استادیوم آزادی را جمع کنید

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: ای کاش می‌شد ورزشگاه آزادی را هم که پر از خاطرات تلخ و شیرین برای ورزش ایران و به‌ویژه فوتبال است، مثل استادیوم ۹۷۴ جمع کرد و برای همیشه به تاریخ سپرد تا شاید آقایان برای تجهیز سرانه ورزش حرفه‌ای کشور اقدامی کنند.

پیشنهاد یک روزنامه به مسئولان برای تجهیز سرانه ورزش حرفه‌ای؛ استادیوم آزادی را جمع کنید
کد خبر: 586327
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۴:۳۰:۵۷

روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به جمع شدن یکی از استادیوم‌های قطر که برای جام جهانی ساخته بود، خواستار جمع شدن استادیوم آزادی شد تا شاید مسئولان برای تجهیز سرانه ورزش حرفه‌ای کشور کاری کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، قطر برای جام‌ جهانی۲۰۲۲، هفت استادیوم فوق‌العاده مجهز احداث کرد که پس از بازی برزیل و کره‌جنوبی این تعداد به ۶ استادیوم رسید؛ چراکه ورزشگاه میزبان این بازی یعنی ۹۷۴ برای همیشه به تاریخ پیوست. اما این استادیوم با این عظمت که به سادگی ناپدید شد، در فاصله چند صد کیلومتری خاک ایران اتفاق افتاد؛ کشوری که قطعا نسبت به قطر هم ظرفیت انسانی بیشتری دارد، هم امکانات و هم موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده. اما در مقام مقایسه، ما تنها یک استادیوم آزادی داریم که ۵۱ سال از ساخت آن می‌گذرد و همچنان بهترین ورزشگاه کشور است. در این مدت نه تنها استادیومی بهتر، که شبیه به آزادی هم ساخته نشده تا همچنان تکنولوژی نیم‌قرن پیش، سقف آرزوهای ما باشد. طی چند دهه اخیر تنها سه استادیوم در سه شهر مشهد، ‌اصفهان و اهواز ساخته شده است که شاید نسبت به استانداردهای روز عقب باشند؛ اما تنها مجموعه‌های ورزشی قابل استفاده هستند. مابقی یا مشکل آبخوری دارند، یا کمبود کیفیت چمن یا حتی مشکلات دیگر!

دنیای اقتصاد در ادامه نوشته است: ای کاش می‌شد ورزشگاه آزادی را هم که پر از خاطرات تلخ و شیرین برای ورزش ایران و به‌ویژه فوتبال است، مثل استادیوم ۹۷۴ جمع کرد و برای همیشه به تاریخ سپرد تا شاید آقایان برای تجهیز سرانه ورزش حرفه‌ای کشور اقدامی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها