کد خبر: 590765
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۲۵:۱۸
| |

رقابت علی‌عسگری و یاری‌نیا برای صندلی کشتی پایتخت؛

رد صلاحیت مدیریتی ۳ کاندیدای انتخابات هیأت کشتی تهران/ گزینه نزدیک به رئیس فدراسیون در آستانه ریاست؟!

تب تند حواشی و شایعات با عدم احراز صلاحیت برخی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست هیأت کشتی استان تهران بالا گرفته است.

رد صلاحیت مدیریتی ۳ کاندیدای انتخابات هیأت کشتی تهران/ گزینه نزدیک به رئیس فدراسیون در آستانه ریاست؟!
کد خبر: 590765
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۲۵:۱۸

انتشار اخبار ردصلاحیت نامزدهای هیأت کشتی استان تهران، حاشیه‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش طرفداری؛ نحوه اداره و ریاست هیأت کشتی تهران بدون شک یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوران ریاست علی‌رضا دبیر بر فدراسیون کشتی بوده و با وجود برکناری عبدالله عزیزی از این سمت توسط اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، هنوز هم به طور کلی از دغدغه‌های قهرمان سابق المپیک برطرف نشده است.

رخوت کشتی پایتخت به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشتی آزاد کشور و پرجمعیت‌ترین استان ایران از یک سو و مشکلات زیرساختی کشتی تهران از سویی دیگر، به همراه مسائل مدیریتی و تشکیلاتی از شاخص‌ترین دلایلی بوده‌اند که منجر به برکناری عزیزی از ریاست هیأت و ورود کشتی تهران به پروسه انتخاباتی شدند.

مراحل ثبت‌نام از نامزدهای ریاست هیأت کشتی استان تهران از ۳۰ آبان تا ۸ آذرماه صورت پذیرفت که طی آن ۵ نفر برای شرکت در انتخابات این هیئت ثبت‌نام کردند؛ نفراتی که از بین آن‌ها هادی حبیبی و قاسم علی‌عسگری، شاخص‌ترین و موردانتظارترین داوطلبان تصدی کرسی ریاست کشتی پایتخت لقب گرفتند.

از روز گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر عدم احراز صلاحیت مدیریتی هادی حبیبی، سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد بزرگ‌سالان و مربی تیم کشتی آزاد بانک شهر در لیگ برتر اخیر شنیده شده تا دوئل اصلی انتخاباتی بین قاسم علی‌عسکری، سرپرست حوزه ریاست فدراسیون کشتی و حسن یاری‌نیا پیش‌بینی شود.

به‌نظر می‌رسد که تنها صلاحیت مدیریتی علی‌عسگری و یاری‌نیا تاکنون احراز شده و خبری از کاندیدای دیگری در انتخابات هیأت کشتی استان تهران نیست. یاری‌نیا که سابقه ریاست هیأت کشتی استان ایلام را در کارنامه به خود می‌بیند، احتمالاً شانس چندانی در برابر نامزد مورد حمایت رئیس فدراسیون کشتی نخواهد داشت.

همین مسئله باعث شده تا هادی حبیبی به ردصلاحیت احتمالی خود واکنش نشان بدهد. حبیبی در این رابطه اظهار داشت:

تعدادی از دوستان توصیه کردند که خودم کنار بکشم چراکه آن‌ها اعتقاد داشتند فدراسیون نظرش روی گزینه مورد نظر خودش است و همگان هم از ارتباط نزدیک رئیس فدراسیون با مسئول دفترش باخبر هستند. این روزها اتفاقاتی در حال رخ دادن است که اصلاً زیبنده این رشته نیست و شاید روزی آنها را با جزئیات به اطلاع همه مردم رساندم.

دستیار رضا یزدانی در گفت‌وگو با مهر عنوان داشت:

به من اعلام شده به دلیل عدم ارائه مدارک مجوز حضور در انتخابات تهران را ندارم. البته هنوز به صورت رسمی ابلاغی ارسال نشده، هر چند دوستان با همه توان مشغول سنگ اندازی هستند تا بتوانند به هدف خود برسند. گویا دوستان اعتقادی به این موضوع ندارند و قصد دارند با مهندسی انتخابات هیأت کشتی تهران، فرد مورد نظرشان را بر مسند ریاست قرار دهند.

اظهارات حبیبی و ردصلاحیت ۳ نفر از داوطلبان نامزدی انتخابات هیأت کشتی پایتخت، باعث شده تا شائبه دخالت و مهندسی به طرز عجیبی در یک انتخابات استانی افزایش پیدا کند. باتوجه به اعلام صلاحیت‌ها، به‌نظر می‌رسد اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران با هماهنگی فدراسیون کشتی، به‌زودی زمان برگزاری انتخابات هیأت را تعیین نماید.

قاسم علی‌عسگری که اصلی‌ترین بخت ریاست بر هیأت پایتخت به‌شمار می‌رود، سابقه حضور در سازمان ورزش شهرداری تهران را هم داشته و در کنار مدیریت بر خانه‌های کشتی فدراسیون، مسئولیت سرپرستی دفتر علی‌رضا دبیر را هم برعهده دارد. در مقابل حسن یاری‌نیا سابقه فعالیت در انستیتو کشتی و هیأت کشتی ایلام را در کارنامه دارد.

نکته مبهم این‌جاست که حبیبی با مدرک دکترای تربیت‌بدنی، عضویت در هیأت علمی دانشگاه و هم‌چنین پیشینه سرپرستی تیم ملی کشتی آزاد، از سوی مراجع نظارتی مورد تأیید صلاحیت مدیریتی قرار نگرفته؛ موضوعی که به احتمال زیاد حواشی زیادی را در ادامه انتخابات بر جای خواهد گذاشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها