کد خبر: 613633
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۱۴:۲۷
| |

حمله شدید عزیزی خادم به رئیس فدراسیون/ مگر تاج سخنگوی قوه قضائیه است؟

رییس سابق فدراسیون فوتبال پاسخ ادعاهای مهدی تاج را داد.

حمله شدید عزیزی خادم به رئیس فدراسیون/ مگر تاج سخنگوی قوه قضائیه است؟
کد خبر: 613633
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۱۴:۲۷

شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد صحبت‌های مهدی تاج پیرامون پرونده قضایی شکایت او از فدراسیون فوتبال با خبرنگار ورزش دات آنلاین صحبت کرد.

تا ۸ مرداد قاضی پرونده استعلام‌های لازم را می‌گیرد! تاج سخنگوی قوه قضاییه است؟

به گزارش ورزش دات آنلاین، رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: اولاً آنکه اساس صحبت‌کردن درباره موضوعی که هنوز در دادگاه تعیین تکلیف نهایی نشده ایراد دارد؛ این کار افشای روند قضایی و جرم است. ثانیاً اینکه برای تاریخ ۸ مرداد این پرونده به دادگاه ارجاع داده شده تا قاضی استعلام‌های لازم را از نهادهای مربوطه بگیرد. این که به ایشان اطلاعاتی هم در خصوص پرونده داده شده خارج از چارچوب بوده و افشای اطلاعات قضایی است که خود آن هم یک جرم دیگر است. مگر تاج سخنگوی قوه قضاییه است؟ این اطلاعات در حال بررسی از سوی قوه محترم قضاست و منتظر صدور حکم هستیم. حالا آقای تاج چگونه این حرف‌ها را  روی آنتن زنده رسانه ملی مطرح می‌کند، پرسشی است که سوال ما هم هست.

مگر سامانه ثنای تاج از ما فعال‌تر است و زودتر از بقیه به‌روزرسانی می‌شود؟ 

عزیزی خادم گفت: نکته مهم آن است که من اصلا از شخص تاج شکایت نکرده‌ام و طرف حساب من در این پرونده اصلا او نیست. ضمن آن که به فرض حتی اگر خوانده این دادگاه تاج بوده باشد، مگر سامانه ثنای او از ما فعال‌تر است و زودتر از بقیه به‌روزرسانی می‌شود؟ اگر هم کسی به آقای تاج چیزی گفته که فاجعه است؛ اصلاً نوع اطلاعاتی که به ایشان رسیده فاجعه است، ما هم سر سوزنی از ادعای خود و حق خود کوتاه نمی‌آییم و مصر به احقاق حق خود هستیم.

کمیته اخلاق یک سال و نیم است به شکایت من رسیدگی نکرده!

وی ادامه داد: بعد هم شکایت من از اعضای هیئت ریسه و دبیرکل بوده و سوال من این است که اصلاً به کجا باید شکایت می‌کردم وقتی کمیته اخلاق یک سال و نیم است که به شکایت من رسیدگی نکرده و کاملاً جانب‌دارانه قوانین را زیر پا می‌گذارد. از سوی دیگر من در فوتبال حضور ندارم و پس از آن دوران به کجا باید شکایت می‌کردم؟

فدراسیون اساسنامه مستقل دارد و با AFC و فیفا من را تهدید می‌کنند؟ 

شهاب‌الدین عزیزی خادم در خصوص روند شکایت خود تصریح کرد: بنده به‌عنوان یک شهروند بیرون از مجموعه فوتبال آمدم و به قوه عدلیه شکایت بردم. حرف من این است که فدراسیون فوتبال به‌عنوان یک نهاد غیرانتفاعی که اساس‌نامه‌ای دارد که مستقل و غیردولتی است زیرمجموعه قوانین جاری کشور به شمار می‌آید. آیا شکایت‌کردن من جرم است که ما را با نهادهای فوتبالی مثل‌ای اف سی و فیفا تهدید می‌کنند؟

کسانی که فوتبال را ویران کردند، امروز مدعی شده‌اند

عزیزی خادم افزود: آمدن آقای تاج پروژه‌ای شخصی است که از پیش تعریف شده تا او به ریاست فدراسیون برگردد. بارها هم گفتم حضور ایشان در نهاد فدراسیون فوتبال کاملاً غیرقانونی است و رییس قانون فدراسیون من هستم. مجمع عمومی فدراسیون نیز که عالی ترین رکن تصمیم‌گیری فوتبال ملی است برای بنده تشکیل نشده تا تعیین تکلیف کند. نکته جالب این است کسانی که فدراسیون ایران را ویران کردند، امروز مدعی شده‌اند و ما که فوتبال ایران را به عرصه جهانی برگرداندیم و چاله‌هایی که آنها که در فوتبال درست کردند را پر کردیم، شدیم بدهکار!

۲۵ میلیارد بابت ویلموتس به شستا دادیم و حالا بدهکار شده‌ایم؟ 

او در پاسخ به این پرسش که «آیا فردا وکیل شما به دادگاه برای پیگیری این ادعاها می‌رود؟» گفت: برای چه باید برود؟ اگر قرار باشد همه برای پیگیری ادعاهای ایشان راهی دادگاه شوند که باید یک لشگر وکیل استخدام کنیم! این ادعا که ایشان در مورد پول شستا هم کرده کاملاً کذب است. چرا که در زمان ما این پول پرداخت شد. در فاصله‌ای که فدراسیون با سرپرستی بهاروند اداره می‌شد، سند ساختمان را شستا مصادره کرد؛ ما آمدیم تقریباً ۲۵ میلیارد به شستا پرداخت کردیم که سند به فدراسیون بازگردد. اما چون نرخ ارز افزایش پیدا کرده شرکت شستا اعلام کرد چون ما یورو به فدراسیون پرداخت کردیم باید یورو هم به شستا پرداخت شود. ضمن اینکه ملک فدراسیون فوتبال تا الان ارزشش چندبرابر شده، این معامله برای شستا سراسر سود شده و به‌علاوه ساختمان پرسپولیس هم این میان وجود دارد. البته شستا می‌گوید که این نهاد یورو پرداخت کرده و حالا باید باقی طلب را باارزش افزوده‌اش پرداخت کند. در حال حاضر اگر یورو هم پرداخت شود بازهم به سود فدراسیون است. چراکه ارزش این ساختمان‌ها بیشتر است. در دوران حضور ما در فدراسیون هم از پول توسعه فوتبال این مبلغ پرداخت شده است.

حکم ویلموتس را تیم حقوقی ما شکست

عضو اسبق هیئت رییسه فدراسیون فوتبال گفت: ما در این پرونده آقایان دکتر روزبه وثوق احمدی، دکتر رفیعی و یک وکیل اسپانیایی را به تهران آوردیم و هزینه وکالت وکیل خارجی را نیز در این جا پرداخت کردیم تا ۶٫۵ میلیون یورو حکم اولیه را به کمتر از ۳٫۵ میلیون رساندیم. اما حالا ما بدهکاریم!

اگر آقای تاج این‌قدر صبور است چرا واکنش نشان می‌دهد؟ 

شهاب‌الدین عزیزی خادم در پایان گفت: اصلاً من یک ادعا مطرح کردم؛ شما چرا این‌قدر سریع و شتاب‌زده و بدون اینکه رأی دادگاه صادر شود واکنش نشان می‌دهید؟  اینکه قرار باشد هرکسی که از حقوقش دفاع کند را تهدید کنید که درست نیست. ایشان باید پاسخ مردم را بدهد.  اینها به‌صورت مردم چنگ‌انداختن و حتی قوه قضاییه هم را هم زیر سؤال برده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها