کد خبر: 613731
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۳:۲۸:۱۸
| |

روایت ستاره سابق سرخ‌ها از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر:

ساپینتو کنایه زد؟ مهم قهرمانی بود/ یک بازیکن نه، تمام تیم پرسپولیس ستاره بود

ستاره سابق باشگاه پرسپولیس در مورد قهرمانی این تیم در لیگ برتر گفت و گویی با روزنامه اعتماد انجام داده است.

 ساپینتو کنایه زد؟ مهم قهرمانی بود/ یک بازیکن نه، تمام تیم پرسپولیس ستاره بود
کد خبر: 613731
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۳:۲۸:۱۸

فصل بهار و برگزاری جشن! پس چه جایی بهتر از مازندران؟ پرسپولیس با برتری پرگل در برابر نساجی قهرمان بیست و دومین دوره از بازی‌های لیگ برتر لقب گرفت و در قائمشهر جشن قهرمانی برپا کرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی از همان ابتدا، بازی را هجومی آغاز و در ادامه با اخراج بازیکن نساجی و ده نفره شدن حریف کار را با آسودگی خاطر بیشتری دنبال کردند و با به ثمر رساندن یک گل دیگر در نیمه اول و برتری دو - صفر به رختکن رفتند. دو گلی که در نیمه دوم به دوبرابر افزایش پیدا کرد تا پرسپولیسی‌ها نتیجه بازی هفته قبل در مقابل گل‌گهر را تکرار کنند. نتیجه‌ای که امضایی بود زیر حکم قهرمانی سرخپوشان تهرانی. حالا کار پرسپولیس در لیگ تمام شده و تیم با خیال راحت‌تری کارش را در جام حذفی انجام می‌دهد. پرسپولیسی‌ها چنانچه از سد هوادار بگذرند و در آن سوی جدول هم استقلال بتواند نساجی را از پیش رو بردارد شاهد برگزاری یک دربی فوق حساس در فینال حذفی خواهیم بود. دربی که پیش‌بینی می‌شود مثال یک جنگ‌تمام عیار شود! بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با شرایطی که پرسپولیس دارد، انگیزه‌ای که بازیکنان از قهرمانی در لیگ 

به گزارش روزنامه اعتماد، به دست آوردند و تلاش مجموعه تیم قهرمانی در جام ‌حذفی هم‌ محتمل است. از طرفی بعضی‌ها هم می‌گویند چنانچه غرور به اردوی پرسپولیس رخنه کرده باشد نقطه سقوط برای این تیم خواهد بود و چه بسا در مقابل هوادار در نیمه نهایی جام هم به مشکل بربخورند.  اما قهرمانی پرسپولیس در لیگ و ادامه بازی‌های جام حذفی بهانه‌ای شد تا با حسین بادامکی صحبت کنیم. پیشکسوتی که سابقه ۶ سال حضور در لیگ برتر همراه با پیراهن پرسپولیس را دارد و در دوره‌های مختلفی پیراهن تیم ملی را هم بر تن کرده است. بادامکی این روزها هم در فوتبال فعال است و مدت‌هاست که در بخش مدیریتی کار می‌کند و حالا هم منتظر برگزاری انتخابات هیات فوتبال مشهد است تا برای تصدی صندلی ریاست با سایر کاندیداها به رقابت بپردازد.حسین بادامکی

 

   بازی‌های این فصل هم به پایان رسید و پرسپولیس قهرمان شد. 

بله، تبریک می‌گویم به همه هواداران و بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس .

   بازی با نساجی را دیدید؟ 

حقیقتا نتوانستم کامل بازی را ببینم، اما صحنه‌های حساس را می‌دیدم. پرسپولیسی‌ها با به ثمر رساندن ۴ گل به میزبان خودشان نشان دادند ترس و استرسی برای این بازی نداشتند. داشتن تمرکز کافی خیلی به تیم کمک کرد. ضمن اینکه گل اول در دقایق ابتدایی باعث شد تیم به لحاظ روحی و روانی بهتر شود و فشار را از بچه‌ها گرفت و کمک کرد تا در ادامه وضعیت آسان‌تر شود و بعدش گل‌های بیشتری زد. شروع خوب خیلی تاثیر داشت.

   با توجه به عملکرد پرسپولیس در طول فصل، فکر می‌کنید این تیم سزاوار قهرمانی بود؟

بله، سزاوار این قهرمانی بودند و با شایستگی این عنوان را به دست آوردند. توجه داشته باشید که پرسپولیسی‌ها مشکلات زیادی داشتند و از شروع لیگ کار دشوار بود، تیم‌های خوب در این لیگ داشتیم که خیلی خوب تجهیز شده بودند و امکانات بهتری داشتند، اما پرسپولیس توانست انسجامش را حفظ کند و به قهرمانی برسد.

   نقطه قوت پرسپولیس را در چه دیدید؟

فکر می‌کنم‌ آن یکدلی و همدلی در تیم خیلی کمک‌شان کرد ضمن اینکه هواداران این تیم را هم نباید فراموش کرد که واقعا سنگ‌ تمام گذاشتند و تا آخرین لحظه از تیم خودشان حمایت کردند. این عوامل باعث شد‌ خوب نتیجه بگیرند و ثمره‌اش هم قهرمانی شود.

   عملکرد کادرفنی را چطور دیدید؟‌

جای بحث ندارد. چند سالی است که بازیکنان خیلی خوب نتیجه می‌گیرند و امسال هم قهرمان لیگ‌ شدند و هم در نیمه نهایی جام‌ حذفی هستند و باید به آنها خسته نباشید گفت. به نظرم می‌توانند ‌در جام حذفی هم قهرمان شوند.

   هجمه‌های زیادی هم در اواخر فصل به پرسپولیس وارد شد. نظر شما در این باره چیست؟ آخریش هم ساپینتو قهرمانی پرسپولیس را تبریک نگفت اما کنایه زد!

در فوتبال حرفه‌ای این رفتارها جایی ندارد. باید به حریف احترام‌گذاشت و موفقیت را تبریک گفت. مثل آن‌ چیزی که در فوتبال دنیا اتفاق می‌افتد، اما واقعا تعجب می‌کنم! اصلا مهم این است که پرسپولیس قهرمان شد و بقیه‌اش مهم نیست!

   نظر شما درخصوص رقابت‌های جام حذفی چیست؟

امیدوارم این اتفاق با شرایطی که این تیم دارد رخ دهد، اما خب جام حذفی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. تک بازی است و حساسیتش بیشتر می‌شود و یک اشتباه منجر به حذف یک تیم می‌شود و یک جام از بین می‌رود. ‌اما فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود.

   اگر سرخابی‌ها به فینال برسند، پرسپولیس می‌تواند از سد استقلال بگذرد؟

اگر دربی در فینال برگزار شود جذابیت و حساسیت بیشتری خواهد داشت و لذتبخش است.

   از لذت گلزنی در دربی گفتید فکر می‌کنم مزه آن پاس گل به ایمون زاید و برد عجیب در دربی هنوز زیر زبان‌تان است! بهترین پاس گل عمر فوتبالی شما بود؟

لذت پاس گلم زیاد بود. دو - صفر عقب بودیم و با ده نفر برنده شدیم. فکر می‌کنم ‌هیچ‌ وقت آن بازی فراموش نمی‌شود.

   بهترین بازیکن فصل از نظر شما؟ 

نمی‌شود یک نفر را گفت. سخت است اما قاعدتا بهترین بازیکن فصل از تیم ‌قهرمان است . تمام تیم‌ پرسپولیس ستاره بودند.

   لیگ ‌امسال نسبت به سال قبل پیشرفت داشت؟ 

امسال ۴، ۵ تیم خیلی خوب آماده شدند و با تمام توان شرکت کردند بقیه تیم‌ها‌ هم ‌در یک ‌سطح بودند.

   اعتراضات به داوری خیلی زیاد بود. به عنوان سوال چه راهکاری باید اندیشیده شود تا فصل بعد کمتر شاهد این همه سر و صدا و دعوا باشیم؟

در همه جای دنیا اعتراض به ‌داوری وجود دارد. باید بیشتر به داورها کمک کنیم. باید فضای آموزشی را بیشتر کنیم . وقتی در همه جای دنیاVAR وجود دارد، اما در ایران نیست این ضعف مدیریت ما را می‌رساند. امیدوارم داورهای ما به حق واقعی خود برسند و جایگاه خودشان را پیدا کنند مثل تمام داورهای دنیا و با تمرکز کامل در مسابقات شرکت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها