کد خبر: 630715
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۴
| |

رکورد پرتماشاچی ترین مسابقه ورزشی زنان شکست؛

چگونه و چرا 92003 نفر برای تماشای دختران والیبالیست صف کشیدند؟

نبراسکا در ست‌های مستقیم (25-24، 25-14، 25-13) اوماها را شکست داد. با این حال، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عدد عصر چهارشنبه 92003 بود. این تعداد تماشاچی رکورد جهانی بیشترین حضور در یک رویداد ورزشی زنان را شکستند

چگونه و چرا 92003 نفر برای تماشای دختران والیبالیست صف کشیدند؟
کد خبر: 630715
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۳ ۱۳:۰۰:۰۴

در چند روز گذشته یک سوال مهم مدام پرسیده می‌شود؟ چگونه یک تیم والیبال به نمایندگی از یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در یک ایالت 92003 هوادار را برای ثبت رکورد جهانی حضور در ورزش زنان جذب کرد؟ قصه‌اش مفصل است.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از گاردین، استادیوم یادبود (مموریال) تاریک بود و لبالب از جمعیت. هر بازی خانگی فوتبال دانشگاه نبراسکا به این ترتیب شروع می‌شود. هواداران دست می‌زنند. اسکوربرد ورود تیم‌ها را به زمین نشان می‌دهد. لکسی رودریگز، بازیکن نوجوان نبراسکا می‌خواست در این لحظه غوطه‌ور شود.

رودریگز، لیبروی تیم والیبال زنان نبراسکا، در کنار جان کوک سرمربی و مریت بیسون هم‌تیمی خود راه می‌رفت. غرش جمعیت آنها را فراگرفت. او و دوستانش می‌دانستند که چهارشنبه شب تاریخ را خواهند ساخت. او فقط می‌خواست لحظه‌ای از آن لذت ببرد. 

نبراسکا در ست‌های مستقیم (25-24، 25-14، 25-13) اوماها را شکست داد. با این حال، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عدد عصر چهارشنبه 92003 بود. این تعداد تماشاچی رکورد جهانی بیشترین حضور در یک رویداد ورزشی زنان را شکستند. (گزارش شده است که 110 هزار نفر در فینال غیررسمی جام جهانی زنان در مکزیکوسیتی در سال 1971 شرکت کردند، اما این تعداد هرگز تایید نشده است). 

بازیکنان نبراسکا بین ست‌های دوم و سوم بودند که رکورد فوق‌العاده جمعیت از بلندگوهای ورزشگاه اعلام شد. همه مکث کردند. آن شب استادیوم مموریال سومین مکان پرجمعیت در ایالت بود.

پت سالیوان برنامه والیبال نبراسکا را در سال 1974، دو سال پس از تصویب در ایالات متحده آغاز کرد. ‌تری پتیت در سال 1977 کنترل را به دست گرفت. در آن زمان، بسیاری از برنامه‌های موفق والیبال در دانشگاه‌های ساحلی، صدها مایل دورتر از نبراسکای محصور در خشکی برگزار می‌شد. اما پتیت فکر می‌کرد که نبراسکا می‌تواند به دلیل طرفدارانش متمایز شود. او به سراسر نبراسکا سفر کرده است تا با باشگاه‌های محلی و مربیان والیبال دبیرستان صحبت کند. جان بایلور که در 30 سال گذشته همه مسابقات والیبال هاسکر را برگزار کرده است، پتیت را چیزی بیش از یک مربی صرف توصیف کرد.

نبراسکایی‌ها والیبال را به عنوان راهی برای ارتقای دوومیدانی زنان پذیرفتند. پتیت نیز به نوبه خود یک ذهنیت برنده ارایه کرد. او تیم سال 1995 را به رکورد 32-1 (32 برد و یک شکست) رساند و اولین قهرمانی کشور را دشت کرد. با رشد بازی، مسوولیت‌های پتیت او را به جهات زیادی کشاند. او دو سال پس از اولین قهرمانی ملی بازنشسته شد و برنامه را به کوک سپرد؛ دستیار سابقش که مدت کوتاهی برای پیوستن به تیم ایالات متحده به عنوان دستیار و مربیگری در ویسکانسین ترک کرد. نبراسکا با رکورد 34 بر صفر به پیروزی رسید و دومین عنوان ملی را در فصل اول کوک به عنوان سرمربی کسب کرد.

کوک به تلاش پتیت برای موفقیت ادامه داد. بیلور گفت: «والیبال نبراسکا واقعا جلوه‌ای از عشق بین این ایالت، افراد حاضر در آن و این ورزش است. به دلیل نماد N روی پیراهن، آنها فقط نماینده تیم نیستند، بلکه تا حدی نماینده همه ما هستند. احساس غروری که هر نبراسکایی برای موفقیت خود احساس می‌کند و احساس غم و اندوه و ناامیدی برای چالش‌های خود. این یک رابطه منحصر به فرد است.»

تیم والیبال نبراسکا امسال در حضور 2096 هوادار در روستایی در سنترال سیتی کارش را آغاز کرد. 

NU Coliseum کمی بیش از 4هزار نفر را داخل خود جا داد و محیطی ترسناک را برای رقبا ایجاد کرد. همچنین تعداد زیادی از طرفداران هاسکر بدون بلیت ماندند. خانواده‌هایی با بازیکنان جوان و مشتاق والیبال نمی‌توانستند وارد شوند. کوک و پتیت توافق کردند که باید به مرکز ورزشی بزرگ‌تری بروند.

هر دوی آنها گفتند: ما نگران بودیم که نسل کاملی از طرفداران والیبال را از دست بدهیم.

کوک سالن را تغییر داد تا 8 هزار طرفدار در آنجا شوند. هر مسابقه والیبال از زمان انتقال یک دهه پیش تاکنون فروخته شده است. دانشگاه حتی در این فصل 400 صندلی دیگر اضافه کرد و برنامه‌هایی برای اضافه کردن سوییت‌های بیشتری در آینده وجود دارد.

نبراسکا در هشت مسابقه از 9 مسابقه پربازدید والیبال کالج امسال یک طرف ماجرا بوده است. کوک در تابستان 2022 شروع به توفان فکری برای مکان‌های نوآورانه برای مسابقه کرد. سپس ویسکانسین میزبان فلوریدا برای یک مسابقه والیبال در مرکز کوهل شد و آن مسابقه در مقابل 16هزار و 833 نفر هوادار برگزار شد. این رکورد حضور در فصل عادی نبراسکا را شکست. نبراسکا نتوانست مقابله کند: ظرفیت سالن آنها فقط 15هزار و 500 نفر است. بنابراین، مدیر ورزشی نبراسکا به بزرگ‌ترین صحنه مدرسه نگاه کرد. استادیوم یادبود با 83 هزار و 406 صندلی که اکنون صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد.

با وجود تاریخ غنی استادیوم در ورزش فوتبال مسابقه والیبال روز چهارشنبه رکورد حضور در ورزشگاه را شکست.

پتیت گفت: «این نمی‌تواند بدون علاقه زیاد به این ورزش در سراسر ایالت اتفاق بیفتد، اما بدون علاقه زیاد زنانی که در سراسر کشور به رقابت می‌پردازند نیز این اتفاق نمی‌افتد.»

این رویداد، به همان اندازه که غیرمتعارف بود، به عنوان فصل دیگری از کارنامه نوآورانه مدرسه عمل کرد. یک ویدیوی تبلیغاتی منحصر به فرد 

قبل از مسابقه روی صفحه نمایش عظیم Husker Vision پخش شد. مربیان، متخصصان تغذیه، متخصصان روانشناسی ورزشی همگی در مسابقه حضور داشتند. نبراسکا یکی از اولین دانشگاه‌هایی بود که هر موقعیت را به‌طور خاص برای والیبال به کار گرفت.

بیلور گفت: «والیبال نبراسکا برای پنج دهه پیشتاز این ورزش بوده و طبیعی است که مدیران تصمیم بگیرند یک استادیوم فوتبال برای برگزاری مسابقه نیاز دارند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها