کد خبر: 632410
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۰۹:۱۴:۰۷
| |

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش؛ موافقان و مخالفان هاشمی چه گفتند؟

صحن علنی مجلس از دقایقی قبل و با دستورکار بررسی صلاحیت و برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آغاز به کار کرد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش؛ موافقان و مخالفان هاشمی چه گفتند؟
کد خبر: 632410
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۰۹:۱۴:۰۷

 نشست علنی امروز ۲۷ شهریور مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، روح اله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار نشست امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

بررسی برنامه و صلاحیت آقای کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رأی‌ اعتماد.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مازندران (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی دوغارون (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اصل نودم (۹۰) قانون اساسی در مورد عدم اجرای قانون اصلاح و تغییر اساسنامه بانکهای دولتی توسط هیأت محترم وزیران با توجه به گذشت ۱۶ سال از تصویب قانون توسط مجلس شورای اسلامی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت.

در ادامه بخش هایی از اظهارات موافقان و مخالفان را  می خوانید:

 

وزیری می‌خواهیم که رنگی نباشد و استقلالی یا پرسپولیسی نباشد

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و در مخالفت با وزیر پیشنهادی، با تاکید بر اهمیت وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر این وزارتخانه به درستی هدایت شود و برای اداره آن برنامه وجود داشته باشد، نقشی کلیدی در موضوع سرمایه سازی و اعتماد جوانان دارد.

  • ما وزیری می‌خواهیم که رنگی نباشد و استقلالی یا پرسپولیسی نباشد بلکه حمایت‌کننده همه تیم‌ها باشد.
  • در هیچ کدام از برنامه‌های آقای کیومرث هاشمی موضوع ورزش و جوانان دیده نمی‌شود؛ او که ۳۰ سال در مناصب کلیدی ورزش و جوانان بوده و در حوزه تصمیم‌سازی ورزش حضور داشته است بگوید که در عملکرد چه خروجی برای ورزش و جوانان داشته‌اند. امروز بسیاری از کسانی که مهاجرت می کنند از نبود سیاست در ورزش و جوانان رنج می برند؛ اگر می‌بینیم یک قهرمان ملی ما ناچار به مهاجرت می‌شود به این دلیل است که بعد از مدال آوری مورد توجه وزارت ورزش و جوانان  قرار نگرفته است.
  • هاشمی شخصیتی موقر دارد و انسانی فهیم است اما خروجی او در ورزش و جوانان مورد توجه نیست. اینکه گفته می شود آقای هاشمی جزو شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی)بوده و جزو لیست ۳۰ نفره تهران برای انتخابات مجلس بوده و در دقیقه آخر از لیست حذف شده‌ است نباید دلیلی بر رای آوری در مجلس باشد. اگر قرار است نمایندگان رای بدهند باید به راهی که شهدا، امام و رهبری برای ما تعیین کردند، بازگردیم.

 

هاشمی یک مدیر بسیجی است

زهره الهیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با کیومرث هاشمی بیان کرد:‌ آقای هاشمی یک مدیر از مراتب پایین و کف جامعه ورزشی بوده که با تلاش ارتقاء پیدا کرده و اکنون به این جایگاه مدیریتی رسیده است. ریاست کمیته ملی المپیک، معاونت تربیتی آموزش و پرورش، مدیر کل امور فدراسیون‌های ورزشی و مدیریت کاروان ورزشی تیم المپیک جوانان از جمله سوابق ایشان است.

  • ایشان یک مدیر بسیجی است. انتظار می‌رود با حضور در این جایگاه نظام‌نامه فرهنگی ورزشی کشور به خوبی اجرایی شود و برنامه‌های ایشان برای تیم‌های ملی در کنار رویکرد فنی ارائه شده است.
  • فدراسیون یک نهاد مردمی است از آنجا که آقای هاشمی در حوزه فدراسیون‌ها مدیریت داشته است می‌تواند حمایت خوبی از این حوزه داشته باشد. انتظار می‌رود آقای هاشمی از مدیران انقلابی در کنار خود استفاده کند هم در حوزه جوانان و هم در حوزه ورزش.

 

هاشمی مدیر غیر تخصصی و آسانسوری نیست

سارا فلاحی نماینده ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در موافقت با گزینه پیشنهادی دولت با بیان اینکه «یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور ما و یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه، مدیران غیر تخصصی هستند که در گلوگاه‌های هستش این سرزمین تزریق می‌شوند»، اظهار کرد: وقتی مدیران را جابجا قرار میدهیم و مدیرانی که نمی‌دانند و نمی‌توانند را به بدنه مدیریت کشور تحمیل می‌کنیم، از بمباران اتمی این کشور بدتر است.

  • وزیر پیشنهادی ورزش نه مدیر غیر تخصصی و نه مدیر آسانسوری است بلکه او تمام مراحل را پلکانی طی کرده و از ورزش فهم دارد و می‌داند که ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد و می‌داند که ورزش صرفا مربوط به حوزه ذهن و جسم نیست بلکه ربطی وثیق با سیاست، اجتماع و فرهنگ دارد. امیدواریم او به این مهم توجه کند که بانوان می‌توانند ورزش این سرزمین را تکان دهند و جمهوری اسلامی را در رنکینگ های ورزشی بالا ببرد.
  • امروز ورزشکاری که ورزش را میفهمد را مورد توجه قرار دهیم و امیدوارم کرسی وزارت ورزش را به کسی واگذار کنیم که فهم دقیق از ورزش دارد. همچنین امیدواریم آقای هاشمی به عنوان یک مدیر پلکانی مسیر کسانی که می‌خواهند با رانت و ریال سیاسی ورزش ما را مورد هجمه فکری، برهنیک و تبلیغاتی قرار دهند، ببندد.

خبر در حال تکمیل است...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها