کد خبر: 634995
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۲۰:۰۵
| |

واکنش پاسور سابق تیم ملی والیبال به استعفای عطایی؛ او باید بعد از لیگ ملتها جدا می شد/ سرمربی تیم ملی تحمل فشارها را نداشت!

پاسور سابق تیم ملی می گوید از استعفای بهروز عطایی ناراحت شده است.

واکنش پاسور سابق تیم ملی والیبال به استعفای عطایی؛ او باید بعد از لیگ ملتها جدا می شد/ سرمربی تیم ملی تحمل فشارها را نداشت!
کد خبر: 634995
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۱۲:۲۰:۰۵

امیر حسینی ستاره سال‌های گذشته والیبال ایران معتقد است اگر قرار بود تغییر و تحولی در تیم ملی والیبال ایران و در کادر فنی صورت بگیرد، بهتر بود که بعد از مسابقات لیگ جهانی انجام می‌شد. اما تغییر سرمربی در این مقطع و در کوران مسابقات انتخابی المپیک کمکی به والیبال کشورمان نخواهد کرد. 

به گزارش «اعتماد»، بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان پس از کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های انتخابی المپیک از سمت خود استعفا داد. این اتفاق زمانی رخ داد که در مسابقات انتخابی المپیک، ایران برابر جمهوری چک هم شکست خورد تا امیدهایش برای رسیدن به المپیک کمرنگ شود. پیش از این ایران مقابل آلمان و اوکراین هم در همین تورنمنت باخته بود. 

به عملکرد عطایی پس از کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های لیگ جهانی انتقادات زیادی وارد بود که موج این انتقادات پس از شکست در فینال قهرمانی آسیا مقابل ژاپن به نقطه اوج رسید. با توجه به فاصله زمانی کم تا شروع بازی‌های آسیایی و با وجود کسب نتایج ضعیف عطایی در هانگژو هم نفر اول کاد رفنی والیبال کشورمان بود. کسب نشان طلا در این بازی‌ها هم از نظر منتقدان بدون حضور ژاپن قدرتمند جرقه‌ای بیش نبود، اما جو را برای ادامه کار عطایی فراهم آورد. با این حال پس از آن با کسب چند نتیجه بد در راه انتخابی المپیک عطایی، عطای ادامه همکاری با تیم ملی را به لقایش بخشید و از تیم ملی خداحافظی کرد.  امیر حسینی ملی‌پوش اسبق والیبال کشورمان در پاسخ به خبرنگار اعتماد در خصوص اینکه چه واکنشی به استعفای عطایی دارد، گفت: نمی‌دانم چه بگویم اما واقعیت این است اصلا از این اتفاق خوشحال نشدم، چون باید با تمام وجود به مربیان داخلی کمک می‌کردیم تا بتوانند نتایج بهتری بگیرند.  پاسور سابق تیم ملی ادامه داد: یکسری اشتباهات و مسائلی بود اما می‌شد تمام‌ خانواده والیبال دست به دست هم بدهند و کمک کنند تا این اتفاق رخ ندهد، چون آقای عطایی نماینده مربیان داخلی بودند.  از امیر حسینی سوال کردیم آیا فدراسیون از عطایی حمایت‌های لازم را نداشت؟ حسینی در پاسخ گفت: به نظر من فدراسیون هرآنچه در توانش بود، ارایه داد و تمام توانش را گذاشت و تمام امکاناتی که نیاز بود برای تیم فراهم کرد اما مسائل حاشیه‌ای و مشکلات زیادی برای تیم ملی ایجاد شد و عدم حمایت از جانب بعضی دوستان باعث شد فشار زیادی روی عطایی به وجود بیاید و تمرکز را از وی گرفت.‌ اگر عطایی تمرکز بیشتری داشت و با خیال راحت‌تری در مسابقات شرکت می‌کرد نتایج بهتری امسال برای برای والیبال رقم می‌خورد. وی در خصوص اینکه آیا در این مقطع، زمان مناسبی برای استعفای سرمربی تیم ملی والیبال بود، توضیح داد: وقتی روی مربی فشار زیاد باشد تا تمرکز از او گرفته شود به نظر من هر وقت ماهی را از آب بگیرند تازه است! عطایی دیگر توان این کار را نداشت. واقعا فشار زیادی روی او بود. اما درباره سوال شما من فکر می‌کنم اگر تیم را در آسیا هم قهرمان می‌کرد و می‌رفت باز هم زمان برای مربی جدید نبود تا افکارش را پیاده کند شاید پس از بازی‌های لیگ جهانی این اتفاق رخ می‌داد و مربی جدید می‌آمد فرصت زیادی داشت تا تفکراتش را پیاده کند. متاسفانه زمان را از دست دادیم و این شد نتیجه‌اش. 

امیر حسینی

حسینی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم بازیکنان ما در ۸، ۹ ماه تا این حد ضعیف شدند که در مقابل تیم‌های درجه دو جهان نتایج اینچنینی بگیریم. 

وی در پاسخ به این سوال که شوک حاصل از این جدایی آیا می‌تواند به نفع تیم ملی باشد، اظهار داشت: بعید می‌دانم چون فرق آنچنانی ایجاد نشده و همان افکار در تیم ‌هست. تفکر جدیدی اضافه نشده. همه دنبال این بودند که فکر جدیدی به تیم ‌اضافه شود که این اتفاق رخ‌ نداد. حداقل در بازی‌های چین می‌شد یک‌ ایده جدید‌ کنار عطایی بگذارند تا او اگر نتیجه نگرفت، بتوانند از ایده تازه استفاده کنند که متاسفانه ‌این ‌اتفاق رخ ‌نداد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

    فدراسیون ضعیف بی برنامه مربی درجه۲

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها