کد خبر: 639320
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۰۶:۱۵:۵۴
| |

بررسی اوضاع زردپوشان در گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با مربی سابق این تیم:

سپاهان مثل بایرن مونیخ امتیاز از دست داد و این طبیعی است/ ملوان گربه سیاه سپاهان است

مربی سابق تیم سپاهان می گوید وضعیت این تیم با وجود اتفاقات رخ داده در چند روز گذشته بحرانی نیست.

سپاهان مثل بایرن مونیخ امتیاز از دست داد و این طبیعی است/ ملوان گربه سیاه سپاهان است
کد خبر: 639320
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۰۶:۱۵:۵۴

تیم فوتبال سپاهان در هفته ‌نهم لیگ برتر‌ در اصفهان به ملوان باخت تا اولین شکست‌ فصل در لیگ برتر را دشت کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، به نظر می‌رسد شاگردان مورایس با توجه به این شکست و کسب یک‌ مساوی و شکست انضباطی در مقابل الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا روزهای بحرانی را سپری می‌کنند. به اینها اضافه کنید حواشی درگیری مورایس با دابو روی نیمکت در بازی این تیم مقابل نساجی را. کریم قنبری پرافتخارترین مربی تاریخ سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» منکر این موضوع شد و اظهار امیدواری کرد زردپوشان اصفهانی خیلی زود به شرایط قبلی خود بازگردند. قنبری در ادامه

با اشاره به بازی‌های سخت سپاهان در مقابل ملوان از گذشته تا امروز این تیم را گربه سیاه سپاهان معرفی ‌کرد! گفت‌وگوی «اعتماد» با قنبری را در ادامه می‌خوانید.

 

چرا سپاهان در خانه مقابل ملوان ناکام بود؟

اول یک نکته را بگویم. در زمان بازی در بیرون شهر بودم و خلاصه بازی را دیدم. اما درباره سوال شما باید بگویم زیبایی‌های فوتبال به همین نتایج است و مختص سپاهان یا دیگر تیم‌ها نیست و کل تیم‌ها این شرایط را تجربه کردند. پرسپولیس هم در تهران مقابل تیم ده نفره صنعت نفت مساوی کرد خب قشنگی فوتبال به همین است، اما سپاهان هم نباید با چنین بازی‌ای در خانه ببازد و در این شکی نیست.

ملوان پارسال هم مانع از قهرمانی سپاهان شد، اما مساله روحی و روانی هم روی بازیکنان تاثیر داشت.

نمی‌دانم شما فوتبال بازی کردید یا نه، اما آنها که بازی کردند، می‌دانند چنین احکامی شب قبل از بازی تاثیر دارد. اما تاکید کنم بهانه‌جویی نمی‌کنم ولی واقعا شوک بزرگی به فوتبال اصفهان و فوتبال ایران وارد شد. چنین حکم سختی را نمی‌شود، درک کرد که چرا آن‌قدر سخت و از بالا گرفتند. چگونه بررسی شد و اینها به این تصمیم رسیدند. اذهان عمومی منتظر بودند بازی تجدید شود و این روشن بود . یک دلیل باخت همین بود. درست است که بازیکن و مربی حرفه‌ای نباید به این چیزها فکر کند، اما تاثیرگذار بود. با این حال ما باید آمادگی را داشته باشیم اگر خبر بدی شنیدیم فردای آن روز فراموش کنیم و کارمان را به خوبی انجام دهیم.

یک شکست و کسب یک مساوی و شکست انضباطی مقابل الاتحاد اوضاع سپاهان را بحرانی نکرده؟

حکم فدراسیون AFC تاثیرگذار بوده، اما قبول ندارم اوضاع سپاهان بحرانی است. همین هفته قبل بایرن مونیخ از تیم لیگ سه آلمان شکست خورد و این در فوتبال طبیعی است.‌ برای سپاهان و تیم‌هایی مثل سپاهان امتیاز دادن سخت است، اما اوضاع بحرانی باشد فکر نمی‌کنم. سپاهان کادرفنی قوی و بازیکنان برجسته‌ای دارد و مطمئنا میدان سخت زیاد دیدند. این را هم بگویم بعضی تیم‌ها به بعضی تیم‌ها نمی‌خورند. اینکه گربه سیاه بعضی تیم‌ها هستند وجود دارد. ما وقتی بازی هم می‌کردیم مقابل ملوان سخت می‌بردیم یا مساوی می‌شد. ما در ورزشگاه اصفهان به ملوان قبلا هم باختیم و ملوان گربه سیاه سپاهان است.

سپاهان برای صعود از گروهش ‌در آسیا چقدر شانس دارد؟

تیم سپاهان یک تیم حرفه‌ای است و فرق من آماتور با یک حرفه‌ای در این است که حرفه‌ای در شرایط سخت می‌تواند بهتر تصمیم‌گیری و مسیرش را پیدا کند. در چنین روزهایی تیم‌های بزرگ و قدر خودشان را نشان می‌دهند. سپاهان هم بدون شانس نیست، اما کار سخت و بسیار دشواری دارد و فکر می‌کنم سپاهان می‌تواند موفق باشد حتی در زمین الاتحاد هم ‌نتیجه خوبی بگیرد. در روز بازی با الاتحاد من در ورزشگاه بودم و مطمئن بودم به عنوان یک سپاهانی اگر بازی برگزار می‌شد سپاهان بازنده بازی نمی‌شد.

درباره ناراحتی مورایس از برنامه‌ریزی بازی‌ها چه نظری دارید؟

قبول کنید من به عنوان یک مربی هر ۴ یا ۵ روز بازی دارم و برنامه تمرینی‌ام را تا روز بازی می‌گذارم و طبق همان برنامه پیش می‌روم. وقتی مقایسه می‌کنیم با عربستان و می‌بینیم هنوز درگیر ویدیو چک و VAR هستیم، اما عربستان تا آن حد پیشرفت داشته من مربی اگر به زبان نیاورم کار اشتباهی است. وضعیت زیرساخت‌های‌مان را ببینید! شرایط ما را ببینید با فاصله خیلی زیادی از تیم‌های دیگر قرار داریم. اعتراضات مورایس قبلا هم بوده و الان هم ‌اعتراض کرده که زیاد نباید به آن دامن زده شود.

درباره جدال مورایس و یحیی چه نظری دارید؟

در هر صورت من مربی باید احترام ‌همکارم را حفظ کنم. اسم خاصی را نمی‌برم، چون‌ همه قابل احترام هستند و این مهم‌ترین خصیصه یک مربی است. خیلی کمک می‌کند چه به لحاظ گرفتن آرامش و چه حفظ شخصیت اجتماعی. قبول کنیم به ‌قول آمارها جزو شغل‌های پرفشار و پراسترس است که حالا در این سیر حرکتی روزهای سخت و راحت وجود دارد، اما در روزهای سخت خوب جواب بدهیم و منطقی رفتار کنیم فکر کنم نشان می‌دهد که یک شخصیت قابل قبولی داریم. اگر به هم تیکه نیندازیم و احترام هم را نگه داریم، کار بزرگی کردیم.

حرف پایانی؟

فوتبال ما به لحاظ فنی اختلاف زیادی حتی با کره و ژاپن ندارد، اما به لحاظ زیرساخت‌ها فرسنگ‌ها فاصله داریم. از مسوولان محترم می‌خواهم یک فکری مخصوصا برای ورزشگاه‌های‌مان کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها