کد خبر: 654002
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۰۹:۱۵:۰۸
| |

فوتبال خراسان‌رضوی، گروگانی که بالاخره قرار است آزاد شود!/ دلیل علاقه زیاد تاج به اصولی چیست؟

باید از مهدی تاج پرسید به چه حقی اجازه داده بود فوتبال خراسان‌رضوی گروگان تایید صلاحیت احسان اصولی بشود؟

فوتبال خراسان‌رضوی، گروگانی که بالاخره قرار است آزاد شود!/ دلیل علاقه زیاد تاج به اصولی چیست؟
کد خبر: 654002
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۰۹:۱۵:۰۸

اردیبهشت 1398 احسان اصولی در انتخاباتی جنجالی و پرحاشیه به عنوان رییس هیات فوتبال استان خراسان‌رضوی انتخاب شد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، در شرایطی که در اردیبهشت امسال و بعد از گذشت 4 سال از دوران ریاست اصولی انتخابات هیات فوتبال استان باید برگزار می‌شد این امر تا به امروز به تعویق افتاده است تا جایی که بالاخره یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد فردا 19 اسفند تازه فرآیند انتخابات هیات فوتبال استان خراسان‌رضوی اعلام خواهد شد، اما دلیل نزدیک به یک سال تعویق انتخابات و بلاتکلیفی فوتبال خراسان‌رضوی چه بود؟

احسان اصولی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، سخنگوی فدراسیون فوتبال، رییس کمیته فوتسال که اخیرا با حکم مهدی تاج به عنوان رییس سازمان لیگ فوتسال منصوب شده امروز تبدیل به ابوالمشاغل فوتبال ایران شده است. 

او نزدیک به یک سال انتخابات هیات فوتبال استان خراسان‌رضوی را به تعویق انداخت تنها به یک دلیل: گرفتن تایید صلاحیت شرکت در انتخابات!

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار اعتماد رسیده است اصولی به واسطه برخی اتفاقات در فدراسیون فوتبال ازجمله حوادث بازی ایران و لبنان در فروردین 1400 در ورزشگاه امام رضای مشهد و پرونده‌های دیگر برای حضور در انتخابات هیات فوتبال استان خراسان ردصلاحیت شده بود. پرونده‌ای که در آن اصولی به عنوان یکی از متهمان اصلی مطرح بود و حتی باعث ورود شخص رییس‌جمهور به ماجرا شد، اما با وجود دستور برخورد مقامات با خاطیان هرگز خبری در این زمینه منتشر نشد. 

شنبه 22 مهر روزنامه اعتماد در گزارشی اختصاصی پرده از راز اتفاقات بازی ایران و لبنان در مشهد برداشت. در آن گزارش آمد اصرار احسان اصولی به انتقال بازی به مشهد با وجود مخالفت‌ها ازجمله مخالفت شورای تامین، بلیت‌فروشی اشتباه سایت فدراسیون و بازار سیاه بلیت‌های کاغذی باعث بروز آن فاجعه شد.  هاشمی جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان استان یک‌بار در مصاحبه‌ای با انتقاد شدید از اصولی گفته بود: «اظهر من‌الشمس است که اصولی عملکرد قابل قبولی نداشته است. او در فوتبال مشهد افتضاح به بار آورد.»

دلیل این انتقادات و ردصلاحیت اصولی را علاوه بر اتفاقات بازی ایران و لبنان، می‌توان در نابودی نماینده خراسان‌رضوی در لیگ برتر، تضعیف تیم‌های فوتسال استان و همچنین به وجود آمدن پرونده‌های ریز و درشت ازجمله پرونده تعرض در فوتبال پایه که حسابی جنجالی شد جست‌وجو کرد.

با این حال و در شرایطی که با ردصلاحیت اصولی انتخابات می‌توانست سر موعد مقرر برقرار شود، رییس فدراسیون فوتبال مهدی تاج که گویا علاقه شدیدی به سخنگوی فدراسیون دارد انتخابات را به دلایلی نامعلوم مدام به تعویق انداخت تا شاید بتواند از طریق رایزنی تایید صلاحیت اصولی را بگیرد که گویا درنهایت موفق نشد. درنهایت با دادن یک سمت دیگر به اصولی (رییس سازمان لیگ فوتسال) این ناکامی را برای او جبران کرد. 

علیرضا تاج‌فیروز که چندی پیش جای هاشمی جواهری را گرفت درباره لغو انتخابات هیات فوتبال خراسان‌رضوی گفته بود: «متاسفانه دوستان چند ماه است موضوع انتخابات هیات فوتبال خراسان‌رضوی را طولانی می‌کنند. بعد از اینکه ما در اداره کل ورزش و جوانان استان به فدراسیون فوتبال نامه ارسال کردیم و افراد تایید صلاحیت شده را در آن ذکر کردیم، عملا فدراسیون بهانه‌ای برای برگزاری مجمع نداشت، اما از آن روز به هر دلیلی مجمع را برگزار نکردند که دلیل آن مشخص است آن هم اینکه صلاحیت نفر پنجم را بگیرند یا رایزنی کنند.»

درنهایت طی روزهای گذشته طهمورث حیدری، رییس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال درخصوص برگزاری مجمع عمومی و انتخاباتی هیات فوتبال استان خراسان‌رضوی اعلام کرد: «با عنایت به انقضای موعد قانونی و همچنین به درخواست تعدادی از اعضای مجمع عمومی آن استان، مصوب شد فرآیند انتخابات و ثبت‌نام از نامزدهای پست ریاست و اعضای هیات رییسه این هیات تجدید گردد. 

این فرآیند توسط کمیته امور استان‌ها و دبیرکل فدراسیون و با هماهنگی دبیر مجمع هیات فوتبال استان خراسان‌رضوی روز شنبه مورخه 19/۱۲/1402 اعلام خواهد شد.» 

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا احسان اصولی می‌تواند در انتخابات شرکت کند تاکید کرد: «آقای اصولی به دلیل دارا بودن مسوولیت در کمیته فوتسال و سازمان لیگ فوتسال توسط هیات ریسه فدراسیون و ضرورت حضور تمام وقت نامبرده در کمیته مذکور از نامزد شدن در هیات فوتبال استان خراسان‌رضوی در فرآیند جدید انصراف داد.»

جملات آخر طهمورث حیدری در شرایطی مطرح شده است که آنچه اتفاق افتاده دقیقا عکس ماجراست. اول از همه اینکه هیچ کدام از روسای کمیته‌های فدراسیون منعی برای شرکت در انتخابات هیات فوتبال استان‌ها ندارند (کما اینکه همین حالا میرشاد ماجدی و خداداد افشاریان همزمان ریاست کمیته و هیات فوتبال را دراختیار دارند). دوم هم دلیل عدم شرکت اصولی در انتخابات نه انصراف که ردصلاحیت او است. فردی که در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال در خرداد 1401 توسط اعضا به دلیل نقش داشتن در پرونده عزل عزیزی خادم استیضاح شد و درحالی که 48 نفر از 82 عضو رای به برکناری او داده بودند تنها به لطف دو رای مخدوش در فدراسیون ماندگار شده بود. 

در چنین شرایطی باید از مهدی تاج پرسید اولا به چه حقی اجازه داده بود فوتبال خراسان‌رضوی گروگان تایید صلاحیت اصولی بشود و همچنین چرا به چنین فردی با چنین سابقه‌ای که توسط مراجع ذی‌صلاح ردصلاحیت شده است این همه پست و سمت می‌دهد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها