کد خبر: 654096
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۱۳:۲۰:۲۵
| |

در گفت و گو با روزنامه «اعتماد» مطرح شد:

آخرین وضعیت فدراسیون والیبال و انتخابات این رشته در گفت‌وگو با سرپرست فدراسیون؛ مرادی: نگاه‌ها جناحی و رفاقتی نباید باشد/ فقط یک نفر رد صلاحیت شد که قبلا هم رد صلاحیت شده بود

وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال در آستانه انتخابات این رشته و سپردن مدیریت والیبال به رئیس جدید گفت اگر کمی و کاستی وجود داشت از همه عذرخواهی می کنم.

آخرین وضعیت فدراسیون والیبال و انتخابات این رشته در گفت‌وگو با سرپرست فدراسیون؛ مرادی: نگاه‌ها جناحی و رفاقتی نباید باشد/ فقط یک نفر رد صلاحیت شد که قبلا هم رد صلاحیت شده بود
کد خبر: 654096
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ۱۳:۲۰:۲۵

وزارت ورزش و جوانان در ادامه برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها، مجمع والیبال را نیز در تاریخ ۲۶ اسفند ماه برگزار می‌کند تا اداره این فدراسیون از سرپرستی خارج شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، برای حضور در انتخابات این فدراسیون، محمود افشاردوست، پیمان اکبری، سیدمیلاد تقوی، محمد منصوری و امیرحسین منظمی تایید صلاحیت شدند و رد صلاحیت بهنام محمودی از نکات جالب توجه بود‌. اما فدراسیون والیبال از ۱۴ آذر ماه سال جاری و پس از اتمام دوران حضور محمدرضا داورزنی، با سرپرستی وحید مرادی اداره می‌شود و او طی این دوران مدیریت بی‌حاشیه و آرامی را پشت سر گذاشت. با مرادی درخصوص آخرین وضعیت انتخابات فدراسیون و دیگر مسائل پیرامون آن گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

 

‌تایید یا ردصلاحیت کاندیدا تا چه حد برعهده فدراسیون است؟‌

اساسا تایید صلاحیت کاندیداها ربطی به فدراسیون ندارد و صلاحیت مدیریتی کاندیداها را وزارت ورزش و جوانان تعیین و تایید می‌کند. صلاحیت دیگرشان را هم دستگاه‌های نظارتی و امنیتی تایید می‌کنند و هیچ ارتباطی به ما ندارد. فقط به ما سه روز پیش اعلام کردند که اینها از مراجع ذی‌صلاح تایید شدند و برابر آیین‌نامه امانت و وثاقت وزارت ورزش و جوانان شایستگی کاندیداتوری را دارند و هیچ ارتباطی به فدراسیون ندارد. دبیر مجمع اینها را برحسب وظیفه منعکس می‌کند و این وظیفه سرپرست فدراسیون نیست.

‌حق اعتراض برای ردصلاحیت‌ها وجود دارد؟

فقط یک نفر تایید صلاحیت نشده. خب این یک نفر قبلا هم تایید صلاحیت نمی‌شده. در هر جا که شرکت کرده. کاندیدای مجلس شورای اسلامی بود در آنجا هم تایید صلاحیت نشده، شورای شهر کاندیدا بود آنجا هم تایید صلاحیت نشده، ارتباطی به فدراسیون ندارد. البته ایشان هم مثل تمام شهروندان جمهوری اسلامی این امکان برایش فراهم است که برود اعتراض کند و حرفش را بزند اما در آیین‌نامه چیزی به عنوان اعتراض قید نشده اما احتمالا ایشان می‌رود ارتباط می‌گیرد با مجلس با این‌ور و با دوستان! هر جا که بتواند ارتباط می‌گیرد و جزو حوزه اختیارات خودش است‌.

آن شخصی که رد صلاحیت شده گفته پیگیری می‌کند.

جزو حقوق شهروندی او است و می‌تواند پیگیری کند.

‌چرا شما کاندیدا نشدید؟

من اساسا قرار نبود که کاندیدا شوم، ابتدا ثبت‌نام کردم و بعد انصراف دادم و توافقی که با جناب آقای کیومرث هاشمی داشتیم به همین منوال بود. خواهشم از ایشان همین‌ بود.

‌نپذیرفتید کاندیدا شوید یا دوست نداشتید کاندیدا شوید؟

بحث من این بود که همین دوران سرپرستی را بتوانم به دور از حاشیه‌ها فدراسیون را اداره کنم. فدراسیون والیبال فدراسیون بسیار بزرگی است و این شائبه بود که بعضی دوستان بخواهند فدراسیون را دچار چالش کنند منتها با تدبیر جناب وزیر به سرپرستی انتخاب شدم تا فدراسیون ‌کارهایش را در آرامش و‌ مثل روزهای عادی انجام‌ دهد. خدا را شکر رسیدیم به روزهایی که تا چند روز آینده‌ شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

‌موافق هستیم که به دور از حاشیه فدراسیون را اداره کردید. قرار است با فدراسیون همکاری کنید؟

فعلا تصمیمی برای ماندن نگرفتم. هر جایی که ورزش نیاز داشته باشد در خدمت دوستان هستم، اما اینکه الان تصمیمی داشته باشم تا در فدراسیون باشم، نه‌. هنوز تصمیمی نگرفتم. ان‌شاءالله انتخابات برگزار شود و فرد صالح انتخاب شود تا والیبال به اوج خودش برگردد. والیبالی که در یک سال و نیم گذشته در سرازیری بوده. امیدوارم این اتفاق بیفتد و آنچه شایسته مردم ایران است، رخ بدهد تا دل مردم شاد شود.

‌بدون اینکه اسمی ببرید می‌توانید بگویید بین کاندیدا فردی که بتواند والیبال را به روزهای اوجش بازگرداند وجود دارد؟

در هر صورت بین کاندیداها حتما هست. بین این پنج نفر، یک اصلح را انتخاب کنیم. حتما هم بین این عزیزان افرادی هستند که این قابلیت را در خودشان دیدند که آمدند ثبت‌نام کردند. امیدوارم خانواده والیبال تصمیم درستی بگیرد و نگاه درستی داشته باشد به موارد فنی و تخصصی و اخلاقی. حساسیت کاندیدا به این موارد چقدر است و دانش و تخصص مدیر هم مدنظر است‌. بحث مدیریت و اداره فدراسیون یک بحث کاملا متفاوت است. بخواهیم به مدیران موفق این فدراسیون اشاره کنیم مثل یزدانی خرم و داورزنی، اینها هیچ کدام‌شان والیبالیست نبودند و دست‌شان هم به توپ والیبال نخورده اما آمدند و اثرگذار بودند. لذا بحث مدیریت در ورزش با بحث اینکه یک فرد در یک رشته تخصص فنی دارد دو امر کاملا مجزاست. البته ‌نور علی نور است که کسی که شایستگی‌های مدیریتی و اطلاعات کافی داشته باشد و در عین حال در آن رشته ورزشی هم اهلیت داشته باشد، اما تاکید موکد من این است که عنصر موثر و تاثیرگذار و شرط لازم برای اداره یک فدراسیون فقط و فقط دانستن آگاهی‌های مدیریتی است. دانستن و تجربه و نگاه مدیریتی است مثل مرحوم یزدانی‌خرم که هیچ‌گاه ورزش نکرد اما چه در فدراسیون والیبال و چه در فدراسیون کشتی مدیر موفقی بود‌. روحش شاد.

‌اگر بخواهید به رییس جدید مشاوره دهید اولویت کاری او چه می‌تواند باشد؟

در فدراسیون یک کار کوتاه‌مدت است و آن‌هم مسابقات انتخابی المپیک که آخرین شانس ما برای‌ حضور در المپیک است. البته کار بسیار سخت و‌ دشواری است اما یک روزنه امیدی وجود دارد و نکته دیگر که خودم پایه‌ریزی آن را انجام دادم و رییس فدراسیون بعدی حتما به آن توجه‌ داشته باشد این‌ است که ما دو تا تیم داشته باشیم و روی تیم‌های الف و ب سرمایه‌گذاری کنیم، این محسنات زیادی دارد. تیم الف و ب به توانایی تیم ملی کمک می‌کند. در میان‌مدت باید سرمایه‌گذاری بیشتر روی جوان‌ها شود. ما جوانان شایسته‌ای داریم که در سطح جهان مطرح هستند و قهرمان جهان هستند. اینها را برای المپیک ۲۰۲۸ حفظ کنیم.

‌از افراد زیادی به عنوان دستیار ایرانی پائز نام می‌برند. اسامی مطرح شده در بعضی از رسانه‌ها را تایید می‌کنید؟

تصمیمی درباره دستیاران پائز نگرفتیم. افراد گمانه‌زنی‌های خودشان را دارند و طبیعی هم هست چون علاقه‌مندان به تیم ملی زیاد هستند. مربیان‌ لیگ برتر ما همگی شایستگی دستیاری سرمربی تیم ملی هستند. منتها در باور من، دستیار آقای پائز باید ایشان را باور داشته باشد و ذهن برنده داشته باشد و نیروی محرکه‌ای را به تیم تزریق کند.‌ قطعا نیاز به دانش بالا و اثر‌گذاری هم که سر جای خودش است. نگاه‌های جناحی و رفاقتی نباید داشته باشد.

‌صحبت خاصی مانده؟

در روزهای پایانی مسوولیتم اولا از جنابعالی و اصحاب رسانه و همه عزیزان که کمک کردند تا فدراسیون به دور از حاشیه کارش را جلو ببرد تشکر و قدردانی کنم از پیشکسوتان عزیز و ارزشمند که در طول این ایام کمک کردند و کنار ما بودند همچنین تاکید می‌کنم از کارکنان فدراسیون صمیمانه تشکر می‌کنم. اگر کمی و کاستی بوده همه عزیزان به بزرگی خودشان ببخشند. پیشاپیش سال نو و حلول ماه رمضان هم تبریک عرض می‌کنم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها