کد خبر: 660110
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۱۱:۰۵:۲۷
| |

ادعای سنگین پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بعضی تیم‌ها با جادوگر ارتباط دارند و نتیجه می‌گیرند!/ به دایی و پیوس پاس گل می‌دادم، اما اسمی از من برده نمی‌شد

پیشکسوت سرخابی ها بار دیگر شایعه استفاده برخی مربیان از جادوگر را مطرح ساخت.

بعضی تیم‌ها با جادوگر ارتباط دارند و نتیجه می‌گیرند!/ به دایی و پیوس پاس گل می‌دادم، اما اسمی از من برده نمی‌شد
کد خبر: 660110
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۴ ۱۱:۰۵:۲۷

روزبه دلاور- در یکی از بازی‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با نتیجه دو بر صفر از سد هوادار بگذرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، هر دو گل سرخپوشان را عیسی آل‌کثیر به ثمر رساند. با کسب این نتیجه شاگردان اوسمار با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال به صدر جدول صعود کردند. گفتنی است که این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شد. با بهزاد داداش‌زاده، بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال در خصوص این بازی و همچنین سایر مسائل فوتبالی گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

پرسپولیس مقابل هوادار چطور بود؟

پرسپولیس در این هفته‌ها نسبت‌به اوایل فصل حال و هوای خوبی دارد. از طرفی تیمی نداریم که مشکل نداشته باشد،‌ اما خدا را شکر مشکلات پرسپولیس نسبت‌ به تیم‌های دیگر کمتر است.نکته مهم ‌در خصوص بازی با هوادار اینکه باید تفاضل گل پرسپولیس در این بازی بالا می‌رفت، چون‌در این بازی‌هاست که قدرت این تیم ‌نشان‌داده می‌شود ‌و باید هم گل بیشتری می‌زد. خودخواهی مهاجمان یک‌ مساله طبیعی است و یک مهاجم دوست دارد گل بزند، اما نباید به این راحتی موقعیت‌ها را هدر داد. با اینکه می‌توانستند با گل‌های بیشتر پیروز شوند، اما به هر ترتیب این سه امتیاز باارزش بود که به آن رسیدند.

دلیل اینکه مهاجمان پرسپولیس موقعیت‌های زیادی را هدر دادند، چیست؟

آنها در ضربات آخر یک ‌مقدار‌ کم دقت هستند که به دلیل استرس و هیجان بازی‌هاست.اما یک نکته‌ای که برای من لذتبخش بود،‌ فداکاری بچه‌ها بود و خیلی خوب یکدیگر را حمایت می‌کردند تا تیم گل نخورد‌.

بهترین بازیکن پرسپولیس در این بازی کی بود؟

نمی‌شود گفت کدام بازیکن، چون‌ همه زحمت کشیدند. به نظر من اصلا نباید بگوییم کی بهتر بوده یا نه، چون ‌همین باعث ‌می‌شود فردا روزی بازیکن‌ نخواهد پاس دهد و خودخواهی می‌کند! الان من اسمی ببرم فردا بچه‌ها می‌گویند این همه ما زحمت کشیدیم، اما داداش‌زاده اسم یک نفر را گفت. مثل دوران من که خودم می‌توانستم گل بزنم، اما پاس می‌دادم به پیوس و دایی و بعد هیچ کس نمی‌گفت داداش‌زاده فقط می‌گفتند دایی و پیوس!

عملکرد هوادار چطور بود؟

هوادار بد کار نکرد، اما برای شجاعی حضور در لیگ‌ برتر زود ‌بود. وقتی تیمی را خودش نبسته مشکلاتی هم دارد.

با این نتیجه فکر می‌کنید پرسپولیس تا چه حد به قهرمانی نزدیک‌ شد؟

پرسپولیس که می‌خواهد ‌قهرمان شود نباید به بازی تیم‌‌های دیگر کاری داشته باشد. باید ‌تمام بازی‌هایش را با اقتدار و از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرد. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و باید آنقدر خوب باشد که به نتایج تیم‌های دیگر فکر نکند. الان ‌هم خودمان باعث شدیم که به این روز بیفتیم، ‌چون اگر سپاهان یا یک بازی دیگر را می‌بردیم ‌الان در صدر بودیم. همان نتایج باعث شده تیم به چه کنم ‌چه کنم افتاده است!

درباره غیبت‌ هواداران در این بازی چه صحبتی دارید؟

ما باید‌ خودمان قانونمند باشیم وقتی قانون‌ این را می‌گوید باید پذیرفت، اما باید برای تمام‌ تیم‌ها یکسان باشد و‌ نه فقط برای پرسپولیس.

زمانی که شما بازی می‌کردید سکوهای ورزشگاه‌ها پر می‌شد، اما امروز چرا نباید تماشاگران به استادیوم بیایند؟

چون زمان ما همه با عشق و علاقه ‌می‌آمدند . شرط‌بندی و فساد در فوتبال هست و حالا تازه متوجه شدند. این ‌همه ما می‌گفتیم! باید از ریشه ببندند، تعارف نکنند! تیم‌های صنعتی پول‌های مفت می‌آورند و پولشویی زیادی در آنجا رخ می‌دهد و‌ هیچ‌ نظارتی هم‌ نیست.‌در تیم‌های سرخابی دولتی هستند که هر بار یک مدیر بی‌پول می‌آید و‌ به این تیم‌ها لطمه می‌زند.الان در هفته‌های آخر جادوگری در فوتبال ما زیاد شده و باید نظارت بیشتری کنند،‌ چون مشخص است‌ بعضی تیم‌ها دارند با جادو و جمبل نتیجه می‌گیرند!

این جواب سوالم نبود! پرسیدم چرا تماشاگر نباید به استادیوم بیاید تا بازی تیم‌ محبوبش را از نزدیک ببیند؟

خب باید فرهنگ‌ تماشاگران ما عوض شود.‌متاسفانه بین ‌طرفداران پرسپولیس و سپاهان سال‌های سال است که این اتفاق رخ‌ می‌دهد . یک نکته به شما بگویم که نود درصد سپاهانی‌ها طرفدار پرسپولیس هستند و نود درصد ذوب آهنی‌ها طرفدار استقلال، اما نمی‌دانم‌ چرا هواداران پرسپولیس و سپاهان به این‌ مشکل خوردند. چرا بعضی از بازیکنان‌ پول‌های مفت می‌گیرند و برای ‌شیرین‌کاری در مجازی یکسری اتفاقات را رقم می‌زنند و هواداران را تحریک می‌کنند.

به فساد در فوتبال اشاره کردید. نکته دیگری در این باره‌ دارید که بگویید؟

ما که همیشه گفتیم ‌خیلی‌ها در دلالی فوتبال نقش داشتند، اما متاسفانه هنوز در حال تیمداری هستند یا مدیریت می‌کنند.

فکر می‌کنید استقلال در ادامه ‌بازی‌ها ‌امتیاز از دست می‌دهد؟

خب آنها هم ‌دوست دارند قهرمان شوند. آنها مشکلات زیادی داشتند و مدیرعامل خودشان را عوض کردند پس ببینید سرمربی چقدر قدرت داشته است! حتما می‌خواهند نتیجه بگیرند . امیدوارم در مستطیل سبز قهرمان مشخص شود نه دست‌های پشت‌ پرده‌ تکلیف قهرمانی را مشخص کنند!

یعنی چه؟

در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست. متاسفانه‌ دلال‌ها در فوتبال رخنه کردند.‌آنها در دقیقه ‌نود می‌توانند همه ‌چیز را عوض کنند. همه ‌هم ‌می‌دانند دلال‌ها چه کسانی هستند و کدام رسانه‌ هست اما‌ برخورد ‌نمی‌کنند.‌ خیلی جالب است!

درباره اولین ‌دوره بازی‌های لیگ برتر که شما در استقلال بازی می‌کردید و این تیم‌ مقابل ملوان یک ‌امتیاز می‌خواست تا قهرمان شود، صحبتی دارید؟

خب یکسری اتفاقات افتاد. البته من در آن بازی نبودم و متاسفانه‌ دچار خشم مرحوم پورحیدری قرار گرفته بودم و من را نمی‌برد! اسم نمی‌برم اما اتفاقات بدی سر تمرینات می‌افتاد و بازیکنانی که حق‌شان نبود بازی کنند، بازی می‌کردند و‌ ناحقی زیاد صورت می‌گرفت. در آن بازی محمد نوازی می‌گفت ‌انگار پاهای‌مان بسته شده و هر قدر می‌دویدیم، نمی‌توانستیم به توپ برسیم! حالا خودشان که بازی می‌کردند باید بیایند بگویند ماجرا چی بود!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها