کد خبر: 661657
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۵۸:۰۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد؛

تاثیر حادثه بالگرد رئیس جمهور روی سرنوشت استقلال/ مالک آبی‌ها عوض می‌شود؟

در شرایطی که در فاصله یک ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری جدید برگزار خواهد شد این امکان وجود دارد که با تغییر دولت، وزیر نفت نیز جای خودش را به شخص دیگری بدهد و در این صورت به احتمال زیاد مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز عوض خواهد شد.

تاثیر حادثه بالگرد رئیس جمهور روی سرنوشت استقلال/ مالک آبی‌ها عوض می‌شود؟
کد خبر: 661657
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ۱۵:۵۸:۰۸

هفته گذشته سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند. به نظر می‌رسد این اتفاق به شکل عجیبی روی سرنوشت باشگاه استقلال اثر داشته باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، اوایل امسال بعد از مدت‌ها حرف و حدیث بالاخره سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از اختیار وزارت ورزش خارج و به دو هلدینگ خصولتی واگذار شد. استقلال در این بین به هلدینگ نفتی خلیج فارس رسید که ریاست فعلی آن برعهده عبدالعلی علی‌عسگری رئیس پیشین سازمان صداوسیما است.

بعد از این تغییر و تحول علی‌عسگری بلافاصله احمد شهریاری که سابقه دوستی طولانی با او دارد را به عنوان نماینده تام‌الاختیار به باشگاه استقلال فرستاد و بعد از آن بود که علی خطیر مدیرعامل استقلال از سمت خود برکنار شد و فرشید سمیعی جای او را به عنوان سرپرست مدیرعاملی گرفت تا در پایان فصل و زمان کافی مالک جدید مدیرعامل باشگاه را معرفی کند.

با این حال اتفاقی که برای رئیس جمهور رخ داد ممکن است سرنوشت باشگاه استقلال را تغییر دهد و همه محاسبات را به هم بریزد.

همه می‌دانیم که مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس توسط وزیر نفت منصوب می‌شود. اقدامی که البته در مشورت با رئیس جمهور و سایر نهادهای ذی‌ربط صورت می‌گیرد. حال در شرایطی که در فاصله یک ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری جدید برگزار خواهد شد این امکان وجود دارد که با تغییر دولت، وزیر نفت نیز جای خودش را به شخص دیگری بدهد و در این صورت به احتمال زیاد مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز عوض خواهد شد.

تغییر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک استقلال می‌تواند شرایط مدیریت این باشگاه را تحت تاثیر قرار دهد. جدا از اینکه در آن مقطع باید دید رویکرد مدیرعامل جدید مجموعه نسبت به تیم‌داری چیست، این مساله می‌تواند به تغییر نماینده تام‌الاختیار باشگاه و اعضای هیئت مدیره منجر شود. طبیعتا مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس فردی مورد اطمینان خودش را به عنوان مدیرعامل راهی باشگاه استقلال خواهد کرد.

این مساله در مورد پرسپولیس صدق نمی‌کند. به این دلیل که بازیگر اصلی کنسرسیوم بانکی که باشگاه پرسپولیس را در اختیار دارد بانک شهر است و مدیریت این بانک نه از طریق دولت که از طریق شهرداری‌ها صورت می‌گیرد. تغییرات در شهرداری‌ها نیز با انتخابات شورای شهر صورت می‌پذیرد و این یعنی حداقل تا پایان دوره شوراهای شهر فعلی خبری از تغییرات در صدر مدیریت باشگاه پرسپولیس نخواهد بود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها