کد خبر: 662589
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ ۱۲:۲۲:۱۱
| |

مربی استقلالی نساجی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بیانی: به نکونام توصیه می کنم نترس باشد!/ ما قهرمانی را از استقلال نگرفتیم!/ حرف بیرانوند اشتباه است!

پیشکسوت استقلال می گوید تیمی که می خواهد قهرمان شود باید همه بازی هایش را ببرد.

بیانی: به نکونام توصیه می کنم نترس باشد!/ ما قهرمانی را از استقلال نگرفتیم!/ حرف بیرانوند اشتباه است!
کد خبر: 662589
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۸ ۱۲:۲۲:۱۱

روزبه دلاور| بیست و‌ سومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر با قهرمانی پرسپولیس و سقوط صنعت نفت آبادان و پیکان به لیگ یک به پایان رسید.

به گزارش روزنامه اعتماد، استقلال دیگر تیم‌ مدعی این فصل از بازی‌ها با یک امتیاز کمتر در رتبه دوم قرار گرفت. رقابت جذاب و نفس‌گیر سرخابی‌ها تا دقایق آخر بازی پایانی این دو تیم ادامه داشت و درنهایت این قرمزها بودند که در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی گرفتند، اما آبی‌ها که تا سه هفته مانده به پایان بازی‌ها صدرنشین بودند با توقف در برابر نساجی صدر جدول و درنهایت قهرمانی را از دست دادند. به همین بهانه با شاهرخ بیانی یکی از پیشکسوتان استقلال که در این فصل یکی از نفرات کادر فنی نساجی بود، تماس گرفتیم. بیانی که معمولا کم‌حرف است به ما گفت که پرسپولیس لیاقت این قهرمانی را داشت اما اگر var هرچه زودتر بیاید به سود تمام تیم‌هاست و این تنش‌ها کمتر خواهد شد.

 

پرسپولیس شایسته قهرمانی بود؟

خب تیم‌ها رقابت داشتند و این دو تا تیم هم هر کدام در شرایطی قرار گرفتند که همه چیز دست خودشان بود تا قهرمان شوند. تا هفته بیست و هفتم، قهرمانی دست استقلال بود و آن‌طور که خودشان می‌گویند با اشتباهات داوری قهرمانی به پرسپولیس رسید! کاری هم نمی‌شود کرد، چون تا وقتیvar به فوتبال نیاید همین است!

می‌خواهید بگویید اشتباهات داوری باعث قهرمانی پرسپولیس شد؟

اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها در تمام دنیا هست. در فوتبال ما هم بایدvar بیاید تا این اتفاقات رخ ‌ندهد چون به ضرر یک تیم می‌شود و به سود یک تیم ‌دیگر.

استقلال مقابل نساجی قهرمانی را از دست داد؟

نه؛ تیم ما (نساجی) هم در حال افتادن بود. یکی برای قهرمانی می‌جنگد و یکی برای نیفتادن. در هر صورت مبارزه است دیگر! اگر می‌خواستند ببرند باید حمله می‌کردند. پرسپولیس سه بر صفر باخته را در چند دقیقه تبدیل به برتری چهار بر سه کرد. خواستن، توانستن است‌. وقتی نخواهند حمله کنند خب معلوم ‌است نمی‌توانند گل بزنند.‌

خبری منتشر شد که مربی استقلال در بازی با نساجی وقتی متوجه ‌شد پرسپولیس با سه گل عقب است از بازیکنانش خواست آرام کار کنند. شما متوجه این موضوع شدید؟

اگر هم‌ بخواهد بگوید به بازیکن تیمش آرام می‌گوید فریاد نمی‌زند که! فکر نمی‌کنم چنین چیزی بوده! در هر صورت نتیجه هم تاثیر داشته وقتی پرسپولیس سه تا در آن بازی عقب بود اینها گفتند یک امتیاز هم بگیریم می‌شود چهار امتیاز. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید تمام بازی‌هایش را ببرد.

در نیمه دوم بازی با استقلال این احساس را داشتید که حریف آرام‌تر کار را دنبال می‌کند؟

تیم استقلال قابل احترام است و نساجی هم همین است! مگر باور می‌کردید ما چهار تا به استقلال خوزستان بزنیم یا در اصفهان مقابل سپاهان مساوی کنیم و ذوب‌آهن را ببریم؟ نساجی هم تیم خوبی است. چرا همیشه می‌گویید استقلال؟‌ چرا نمی‌گویید نساجی ‌خوب کار کرد؟

نساجی در قائمشهر هم مقابل پرسپولیس هم برابر استقلال خوب کار کرد. فاصله زیادی هم برای متوقف کردن پرسپولیس نداشتید!

همین‌طور است. همه چیز دست مربی است. وقتی یک مربی برنامه ‌داشته باشد، نتیجه می‌گیرد. برای ما تک امتیاز بازی با استقلال سه امتیاز بود که گرفتیم. مقابل پرسپولیس هم می‌توانستیم نتیجه بگیریم، گل دوم‌ آنها روی ضدحمله بود و یک گل بد دیگر هم‌ خوردیم. مقابل پرسپولیس هم‌ خوب کار کردیم. شما فکرش را می‌کردید پیکان سقوط کند؟ همه فکر می‌کردند‌ از بین تیم ما و استقلال خوزستان و فولاد‌ یک تیم سقوط کند اما پیکان رفت پایین! فوتبال همین است. هر تیمی که زحمت بکشد استفاده‌اش را می‌برد. ‌زمانی که آمدیم نساجی این تیم ۹ امتیاز داشت اما کار کردیم و نتیجه گرفتیم با همان بچه‌ها که به باخت عادت کرده بودند و نتیجه ‌نمی‌گرفتند.‌ واقعا ساکت الهامی یکی از بهترین مربیان ایران است و توانستیم نساجی را نگه داریم. ‌حالا هر کسی می‌خواهد هر چیزی بگوید. اینکه ما قهرمانی را از استقلال گرفتیم و از این‌ حرف‌ها.

به عنوان یکی از پیشکسوتان استقلال موافق تمدید با نکونام هستید؟

او قرارداد دارد دیگر. بستگی به مدیریت و خود جواد دارد! اگر به توافق برسند باید کار کنند. نباید بگویند بازیکن نداریم و از این حرف‌ها. مگر تیم‌های دیگر چی دارند؟ نساجی چندتا بازیکن تیم ملی داشت؟ اصلا ما نه بازیکن ملی‌پوش داشتیم و نه خارجی. باید تیم را خوب بست و خوب تمرین کرد تا نتیجه گرفت.

قبول دارید مشکلات مدیریتی هم به استقلال ضربه زد؟

صددرصد؛ یکی از مشکلات همین بود. تیم بیرونی یک تیم باید قوی باشد. تیمی قهرمان می‌شود که تیم بیرونی‌ قوی داشته باشد.

حرف از مدیریت شد درباره جدال لفظی مدیران سرخابی در یک ‌برنامه تلویزیونی چه صحبتی دارید؟

فقط می‌توانم ‌بگویم متاسفم برای فوتبال ما که دو تا مدیر در یک برنامه تلویزیونی این‌طور صحبت می‌کنند. احترام ‌گذاشتن دو طرفه است. وقتی من بی‌احترامی می‌کنم مطمئنا طرف مقابلم ‌هم به من بی‌احترامی می‌کند. در هر صورت داور هم اشتباه می‌کند ما مربیان هم اشتباه می‌کنیم.

پرسپولیس در ۸ سال گذشته ۷ بار قهرمان لیگ شد. علت موفقیت این ‌سال‌های این تیم اشتباهات داورها بوده؟

نه خیر؛ پرسپولیس تیم ‌خوبی است و‌ آدم باید خدایی بگوید. تیم قابل احترامی است. اما می‌گویند ۱۵ امتیاز این فصل پرسپولیس گل‌های آفساید بوده. نمی‌دانم این‌طور بوده یا نه اما تا var نیاید این مسائل حل شدنی نیست. اما پرسپولیس تیم ‌قابل احترامی است که خوب بازی می‌کند. استقلال و سپاهان هم‌ خوب بازی کردند. همه تیم‌ها زحمت می‌کشند.

برای موفقیت استقلال در فصل بعد چه توصیه‌ای به مربیان این تیم دارید؟

من کاره‌ای در رابطه با استقلال نیستم اما باید آرامش داشته باشند و تیم ‌خوبی ببندند و زحمت ‌بکشند مطمئنا قهرمان می‌شوند وگرنه با صحبت کردن که تیمی قهرمان نمی‌شود! و اینکه نترس باشند. نترس بودن در کار مربی خیلی مهم است!

قهرمانی پرسپولیس را تبریک نمی‌گویید؟

چه تبریک بگوییم چه نه آنها قهرمان شدند. حالا من هم تبریک ‌می‌گویم چه سودی برای فوتبال ما دارد؟ استقلالی‌ها تبریک نمی‌گویند چون معتقدند حق‌شان ضایع شده، چون مثلا باید با حضور تماشاگر مقابل پیکان بازی می‌کردند! نمی‌شود که در بازی پرسپولیس صدهزار نفر بیاید اما استقلال در استادیوم خالی بازی کند این هم‌ یکی از اشتباهات فدراسیون بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها