کد خبر: 664949
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۱۳:۱۲:۵۷
| |

تاج به دنبال کارهای نشدنی برای تیم ملی/ رئیس فدراسیون فوتبال بی خبر از فیفادی؟

مهدی تاج اعلام کرده است که در حال کار کردن روی بازی‌های دوستانه تیم ملی هستند و با تیم‌های آسیایی و اروپایی صحبت می‌شود.

تاج به دنبال کارهای نشدنی برای تیم ملی/ رئیس فدراسیون فوتبال بی خبر از فیفادی؟
کد خبر: 664949
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ۱۳:۱۲:۵۷

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که امروز (چهارشنبه) برای بازدید از وضعیت ورزشگاه تختی تهران به این استادیوم رفته بود در پاسخی کوتاه به سؤالی درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی که مدنظر امیر قلعه‌نویی است اعلام کرد: «روی آنها کار می‌کنیم».

به گزارش تابناک، رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی صحبت از هماهنگی بازی‌های دوستانه کرده که یا با بی خبری از تقویم فیفا صحبت می‌کند یا به دنبال انجام کارهای نشدنی است. چراکه طبق تقویم فیفا از سپتامبر (شهریور ۱۴۰۳) دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان باید به مصاف رقبا برود و خود را برای صعود به جام جهانی آماده کند. برنامه تیم ملی در فیفادی ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۴ و مارچ و جون ۲۰۲۵ هم پر است و شاگردان امیر قلعه‌نویی باید بازی‌های انتخابی جام جهانی را پشت سر بگذارند.

اگر تیم ملی در همین مرحله و به صورت مستقیم راهی جام جهانی شود تا سپتامبر ۲۰۲۵ (۱۵ ماه آینده) هیچ فرصتی برای انجام بازی‌های دوستانه ندارد. در صورتی هم که صعود در این مرحله را از دست بدهد و قرار باشد یک مرحله دیگر هم برای صعود به جام جهانی تلاش کند، تنها فرصتش برای انجام بازی دوستانه همان سپتامبر ۲۰۲۵ خواهد بود و مجدداً باید در ماه اکتبر و شاید نوامبر ۲۰۲۵ برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ تلاش کند.

جالب اینکه تاج در واکنش به سؤال دیگری مبنی بر اینکه از میان تیم‌های آسیایی، اروپایی یا آفریقایی کدامیک مدنظر فدراسیون قرار دارد، گفته است: «تیم‌های آسیایی و اروپایی را مدنظر داریم». حالا اینکه کدام تیم‌های آسیایی و در کدام مقطع زمانی قرار است حریف تدارکاتی تیم ملی شوند، جای سؤال دارد. تیم‌های اروپایی هم که عمدتاً اکنون درگیر یورو ۲۰۲۴ هستند و از ماه سپتامبر با برنامه‌ای فشرده لیگ ملت‌های اروپا را برگزار می‌کنند و دیدارهای آنها در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ هم فشردگی بالایی دارد و عملاً فرصتی برای انجام بازی دوستانه با تیم ملی ایران باقی نمی‌ماند.

به نظر مهدی تاج صرفاً بدون فکر کردن، پاسخی به یک سؤال بی پشتوانه داده است، چرا که اساساً به دلیل پر بودن تقویم فیفا زمانی برای برگزاری بازی‌های دوستانه تیم ملی وجود ندارد. شاید هم رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال کارهای نشدنی است یا حتی امکان دارد خارج از تقویم فیفا بازی دوستانه‌ای برای تیم ملی ترتیب داده شود. همچون بازی دوستانه با سیرالئون در اسفندماه ۱۳۹۶ که بعدها در رسانه‌ها شائبه شرط‌بندی روی این بازی دوستانه مطرح شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها