کد خبر: 664985
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ ۰۹:۱۵:۰۸
| |

این وضعیت شرم‌آور؛ قطر میزبان‌جام‌ جهانی شد و ما در بازسازی آزادی گیر کرده‌ایم!

چرا پروسه تعمیر ورزشگاه آزادی تا این حد زمان‌بر شده و چرا نمی توانند در طول بیش از یک سال، در مدت زمانی که کشورهای دیگر استادیوم را از صفر می سازند چند سکو را مقاوم‌سازی کنند.

این وضعیت شرم‌آور؛ قطر میزبان‌جام‌ جهانی شد و ما در بازسازی آزادی گیر کرده‌ایم!
کد خبر: 664985
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ ۰۹:۱۵:۰۸

مقامات فدراسیون فوتبال گفتند بازی‌های سرخابی در فصل بعد به تختی منتقل می‌شود تا بازسازی آزادی تمام شود. این انتقال ابتدا برای دو، سه هفته بود و حالا تبدیل شده به بخش عمده‌ای از فصل بعد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، از زمان حضور رونالدو به همراه النصر در تهران برای انجام بازی با پرسپولیس مسوولان شرکت توسعه و تجهیز و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به تکاپو افتادند تا دستی به سر و گوش ورزشگاه پیر آزادی بکشند تا به اصطلاح آبروداری کنند. 
هنوز یادمان نرفته که کارگران مجموعه آزادی با بیل و کلنگ چاله و چوله‌های کنار درب ورودی را با قیر پر می‌کردند تا اتوبوس النصر در آن چاله‌ها بالا و پایین نپرد! اما ورزشگاه آزادی که از چند سال قبل هم نیاز به تعمیرات داشت هنوز هم که هنوز است در حال بازسازی است تا جایی که در یک سال اخیر گاهی بازی‌ها با تماشاگرهای معدود و گاهی هم بدون تماشاگر برگزار شد، آن‌هم به بهانه تعمیر استادیوم.
قسمت غم‌انگیز ماجرا اینجاست که در همین مدت کم کشور کوچک قطر میزبان دو تورنمنت مهم جام جهانی و جام ملت‌ها بوده است اما در کشور ما هنوز نمی‌دانیم ورزشگاه آزادی به‌طور دقیق چند صندلی برای تماشاگران دارد.
کشور بزرگ ما در مقابل قطری که به اندازه یک استان کوچک ما است چرا باید در جامعه بین‌المللی زیر سوال برود؟ مردم ما به کنار! به راستی این همه ستاره خارجی که برای انجام بازی‌های آسیایی به کشورمان سفر می‌کنند را در نظر بگیرید! آیا از خود نمی‌پرسند اگر درصدی از این همه ثروت مملکت برای ساخت یا بازسازی یک استادیوم برای لذت جوانانش خرج نمی‌شود پس مدیرانش در کجاها هزینه می‌کنند؟
از این مصیبت‌ها زیاد سر دادیم و بهتر است از آن عبور کنیم! سوال اینجاست. رییس فدراسیون فوتبال ما می‌گوید دو تیم پرطرفدار کشورمان برای فصل بعد تا چندین هفته باید در ورزشگاه تختی میزبان حریفان خود باشند.
از اینها باید پرسید تا حالا کجا بودید و چه کار می‌کردید؟ این همه مدت زمان داشتید و ورزشگاه آزادی را تخلیه کردید. خروجی‌اش این شد که سرخابی‌ها باید در یک ورزشگاه با قدمت پنجاه‌ساله و بدون امکانات و چمن افتضاح پذیرای رقبای خودشان باشند؟ ورزشگاه تختی که سال‌هاست بازی در آن برگزار نمی‌شود و عملا شبیه به متروکه‌ها شده چه جذابیتی برای دوستداران فوتبال دارد؟ در فوتبالی که چرخش مالی آن در سال هزاران میلیارد است جایگاه هواداران آن نباید نادیده گرفته شود.
مسوولان ورزش و توسعه و‌تجهیز و فدراسیون شفاف‌سازی کنند که چرا پروسه تعمیر ورزشگاه آزادی تا این حد زمان‌بر شده و چرا نمی‌توانند در طول بیش از یک سال، در مدت زمانی که کشورهای دیگر استادیوم را از صفر می‌سازند چند سکو را مقاوم‌سازی کنند. وزارت ورزش چه توضیحی دارد؟ این وضعیت واقعا شرم‌آور است!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها