کد خبر: 665501
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۲:۴۵:۲۰
| |

در گفت و گو با «اعتماد» مطرح شد؛

دیدگاه کارشناسان مطرح فوتبال ایتالیا در مورد حذف آتزوری: مستحق شکست بودیم

کارشناس فوتبال ایتالیا به روزنامه اعتماد گفت: متاسفانه لوچیانو اسپالتی سرمربی تیم ملی نتوانست ذهنیت درستی به تیم ما بدهد.

دیدگاه کارشناسان مطرح فوتبال ایتالیا در مورد حذف آتزوری: مستحق شکست بودیم
کد خبر: 665501
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۲:۴۵:۲۰

دو مربی فوتبال در ایتالیا پیرامون حذف آتزوری از یورو اظهارات جالبی را مطرح کردند. یکی از آنها گفت: این شکست بزرگ می‌تواند زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ در آینده باشد و دیگری به‌طور کامل ایده‌های اسپالتی را رد کرد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، تیم فوتبال ایتالیا در چارچوب رقابت‌های یورو 2024 بعد از صعود سخت از گروه خود با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم در مرحله یک‌هشتم نهایی با سوییس تیم دوم گروه اول روبه‌رو شد. در حالی که لوچیانو اسپالتی قول داده بود ایتالیای متفاوتی را در مرحله حذفی ببینیم این تیم در بازی برابر شاگردان مورات یاکین عملکردی فاجعه‌بار به نمایش گذاشت و در نهایت با شکست دو بر صفر از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.  حذف مدافع عنوان قهرمانی از یورو ما را بر آن داشت با چند نفر از مربیان فوتبال ایتالیا که به عنوان کارشناس در شبکه‌های معتبر این کشور مشغول فعالیت هستند، صحبت کنیم.  بورتولو موتی، مربی سابق تیم‌های مطرح سری ‌آ که هم‌اکنون در بازنشستگی به سر می‌برد و بیشتر در حوزه تفسیر فوتبال فعال است در مورد حذف تیم ملی ایتالیا در انتقاد از عدم ثبات در ترکیب لاجوردی‌پوشان به روزنامه اعتماد گفت: «اسپالتی روی جوانسازی تیم کار کرد، اما چهار بازی با چهار تیم مختلف داشت.» این مربی ادامه داد: « نوسان کم و زیاد و شرایط بدنی ضعیف بازیکنان از دلایل حذف ایتالیا بود. من بسیار ناامید و کمی عصبانی هستم.»

این مربی در واکنش به اینکه آیا می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود، گفت: «بی‌خیال! همان‌طور که می‌گویند پیروزی‌های بزرگ از شکست‌های بزرگ به دست می‌آید. باید برای آینده امیدوار باشیم.»

اما دامیانو لونگی، بازیکن سابق سری ‌آ در تیم‌هایی نظیر مودنا، رجینا و پسکارا که هم‌اکنون به عنوان مربی مشغول به کار است در مورد دلایل حذف ایتالیا برابر سوییس به روزنامه اعتماد گفت: «ایتالیا بدون ایده و بازی کرد.» او با انتقاد از اسپالتی ادامه داد: «متاسفانه لوچیانو اسپالتی سرمربی تیم ملی نتوانست ذهنیت درستی به تیم ما بدهد.» او در پایان تاکید کرد: «ایتالیا مستحق شکست بود!» البته روز گذشته خبر رسید که فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم گرفته است تا جام جهانی 2026 با اسپالتی ادامه همکاری دهد. خبری که بین هواداران آتزوری و منتقدان بلوای زیادی به پا کرده است.  ایتالیا در سال‌های گذشته شرایط پرنوسانی داشته است. گاهی در صعود به جام جهانی ناموفق بوده و از آن طرف قهرمانی یورو را هم در کارنامه دارد. حال باید دید اسپالتی در آینده چه عملکردی از خود به جا خواهد گذاشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها