کد خبر: 670612
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۱:۰۵:۰۶
| |

شیوه‌های جدید و خلاقانه پرونده فساد/ فرق می کند لیگ و انتخابی جام جهانی با چه فدراسیونی آغاز شود

قفل تمام شیوه های خلافکاری و فساد در فوتبال ایران و فدراسیون باز شده است.

شیوه‌های جدید و خلاقانه پرونده فساد/ فرق می کند لیگ و انتخابی جام جهانی با چه فدراسیونی آغاز شود
کد خبر: 670612
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۱:۰۵:۰۶

اخباری که از فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد، نشان می‌دهد برخی افراد از این نهاد فوتبالی تمام شیوه‌های خلافکاری و فساد را اصطلاحا «آنلاک» کردند. 

به گزارش روزنامه اعتماد، همین چند روز پیش یکی از رسانه‌ها خبر داد مدیر فدراسیون فوتبال در خلافکاری‌های خودش از دستگاه «پوز» استفاده می‌کرده و این دستگاه هم شناسایی شده است.  بیایید خلاف‌های منتسب به فدراسیون فوتبال در این چند ماه گذشته را مرور کنیم. اتفاقاتی که باعث شده تعداد زیادی از مدیران قبلی و فعلی این نهاد مورد بازجویی قرار بگیرند و حتی کار برخی از آنها هم به بازداشت و ممنوع‌الخروجی بکشد.  پرونده فساد در فوتبال ایران با خبر رد و بدل شدن چند سکه شروع شد. بعد معلوم شد ارز هم جابه‌جا شده است. مدتی بعد هدایایی مثل زمین و ماشین و ساعت لوکس هم به لیست اضافه شد. حالا هم پای دستگاه پوز به ماجرا باز شده است. گفته می‌شود جابه‌جایی ارقام و اجناس برای تغییر نتایج و شرط‌بندی و استفاده از برخی نفوذها جهت تغییر آرا و بررسی‌ها صورت می‌گرفته است. به اینها جعل سند را هم اضافه کنید!

حالا بیایید افرادی که درگیر شده‌اند را بشماریم. طبق گفته برخی رسانه‌ها از نایب‌رییس فدراسیون تا رییس کمیته داوران و چند عضو هیات رییسه به اضافه مدیرانی از سازمان لیگ و مشاور رییس فدراسیون تا به حال بازجویی شده‌ و برخی از آنها بازداشت شده‌اند و از آنجایی که نهادهای نظارتی و امنیتی با اشراف کامل و عزم راسخ در حال پیگیری پرونده هستند حتما موارد دیگری از خلاف و فساد رو خواهد شد و افراد دیگری هم درگیر خواهند شد. 

حالا باید به این نکته اشاره کرد که در چنین شرایطی و در حالی که در هفته جاری قرار است لیگ برگزار شود فوتبال ایران به کجا خواهد رفت؟ تازه این فارغ از شرایط زیرساختی لیگ ایران است. لیگی که در آن استقلال و پرسپولیسش باید در خارج از تهران بازی کنند، چون یک استادیوم سالم در تهران نداریم. لیگی که قرار بود در آن VAR از ابتدای فصل امسال مورد استفاده قرار بگیرد ولی در نهایت کار به جایی کشید که در فاصله چند روز تا شروع لیگ تنها یک دستگاه وارد شده آن هم مشخصا برای بستن دهان منتقدان. البته دلیل تاخیر در ورود VAR به کشور صرفا به خاطر ناتوانی نیست و طبق اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد به دست آورده، به خاطر مسائلی است که تا چند روز آینده روشن خواهد شد!

سوال اصلی اینجاست که این فدراسیون دیگر قرار است چه گلی به سر فوتبال ایران بزند؟ فدراسیونی که همان پرونده ویلموتسش برای اینکه از اعتبار بیفتد، کافی است ولی می‌بینیم در ماه‌های گذشته درگیر انواع و اقسام شکل‌های مختلف فساد و تخلف شده و در آخرین مورد هم همان‌طور که اشاره شد بحث دستگاه پوز پیش آمده است. 

ما همچنان منتظر پیشرفت پرونده فساد هستیم. هنوز منتظریم اژدهای هفت سر فساد به زانو در بیاید. هنوز منتظریم درخت فساد از ریشه خشکانده شود. ما بسیار امیدوار بودیم قبل از شروع لیگ امسال عده‌ای از همین دانه درشت‌ها الک بشوند تا مردم با خیال راحت‌تر و اطمینان بیشتری نسبت به سلامت مسابقات لیگ را دنبال کنند. ما هنوز هم امیدواریم دور جدید بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی با فدراسیونی همراه شود که سلامت و پاکی را سرلوحه کار خود قرار داده است. این برای آینده فوتبال ایران هم بهتر است که آغاز کار به دست کدام فدراسیونی باشد. فدراسیونی که اسمش با دادسرا و سکه و رشوه و فساد گره خورده است یا فدراسیونی فسادستیز که پاکی را سرلوحه کار خودش قرار می‌دهد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها