کد خبر: 671331
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

نتایج کشتی آزاد در پاریس خوب بود یا نه؟

رقابت‌های کشتی آزاد المپیک 2024 برای ایران با کسب سه مدال نقره و یک نشان برنز به پایان رسید.

نتایج کشتی آزاد در پاریس خوب بود یا نه؟
کد خبر: 671331
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۵:۰۰

در رقابت های کشتی آزاد المپیک حسن یزدانی در فینال به دلیل مصدومیت نتیجه کشتی خود را واگذار کرد و نقره‌ای شد. اما رحمان عموزاد و امیرحسین زارع که تا پیش از فینال با عملکردی عالی بالا آمده بودند مقابل حریفان ژاپنی و گرجی 10 امتیاز از دست دادند و در نهایت هم به نشان نقره رسیدند. امیرعلی آذرپیرا هم برنزی شد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، عملکرد این تیم به لحاظ کمیت مدال‌آوری نسبت به دوره قبل در توکیو را می‌توان بهتر ارزیابی کرد. اما با بررسی جزییات این آوردگاه متوجه می‌شویم در نبود روسیه به دلیل مسائل سیاسی و بعضی از چهره‌های شاخص امریکا، حداقل برای چند ثانیه هم که شده باید طعم رسیدن به یک رویای زیبا توسط کشتی‌گیران لمس می‌شد تا در میان خوشحال‌ترین مردمان دنیا قرار می‌گرفتیم، اما این اتفاق نیفتاد. 

با مشخص شدن کارنامه کشتی‌گیران اعزامی، هنوز برای برخی‌ها این ابهام وجود دارد که آیا نتایج تیم کشتی آزاد در این آوردگاه موفق بوده یا ما شکست خوردیم؟ آمار و ارقام سوگند می‌دهند که بهترین قاضی برای بررسی هستند؛ خالی از عواطف انسانی، چون تحت تاثیر احساسات قرار نخواهد گرفت. داوری که با افراد موافق و مخالف این موضوع هیچ کاری ندارد. 

داده‌هایی وجود دارد که برای عاقلان روشن و برای غافلان مبهم و برای یک گروه خاص بسیار تلخ‌ و کشنده است. در این شرنگ تلخ، چند حقیقت وجود دارد که مهم‌ترین آن پژمردگی فکری در اتخاذ تاکتیک مناسب در پیکارهای سرنوشت‌ساز بود. 

معمولا تغییر تاکتیک در نبردهای کلیدی تعیین‌کننده و موثر واقع می‌شود. در واقع با یک غافلگیری می‌توان نتیجه را به نفع خود تمام کرد. اگر کشتی‌های رحمان عموزاد مقابل کوتارو کیوکا ژاپنی، یونس امامی در مصاف با کایل دیک امریکایی، امیرعلی آذرپیرا با آخمد تاژودین اف بحرینی، امیرحسین زارع برابر گنو پتریاشویلی گرجستانی بررسی شوند، متوجه خواهیم شد که کادر فنی در انتقال طرح تاکتیک از یک نقطه به نقطه دیگر ضعف نشان داده و نتوانستند ‌از یک برگ برنده رونمایی کنند. گاهی با وجود همه کمبودها، بعضی مواقع با درک صحیح از شرایط و توانایی‌های حریف می‌توان برنامه‌ریزی کرد و سخت‌کوشانه به موفقیت رسید که متاسفانه در این زمینه روشنایی به چشم نیامد.

ما در المپیک پاریس از 6 وزن 4 مدال کسب کردیم و این تحت هر شرایطی از لحاظ کمّی نتیجه قابل توجهی هست، اما وقتی در جزییات دقت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در بزنگاه‌ها چه فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را از دست دادیم. ما می‌توانستیم 3 نقره و یک برنز را مرغوب‌تر کنیم ولی این اتفاق نیفتاد. شاید در دوره‌های دیگر چنین فرصتی نصیب کشتی ما نشود!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها