کد خبر: 674001
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ۱۱:۰۵:۴۴
| |

پیشکسوت فوتبال: تا حالا‌ ندیده بودم یک شهردار از یک مربی عذرخواهی کند!

مربی سابق تیم سپاهان می گوید تیم ملی مقابل امارات از پیش برنده نیست.

پیشکسوت فوتبال: تا حالا‌ ندیده بودم یک شهردار از یک مربی عذرخواهی کند!
کد خبر: 674001
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۰ ۱۱:۰۵:۴۴

روزبه دلاور| تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی‌اش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به سختی از قرقیزستان گذشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، نمایش ضعیف ملی‌پوشان باعث شد تا تماشاگران حاضر در استادیوم فولادشهر اصفهان علیه ملی پوشان و سرمربی تیم ملی شعار دهند، اما پس از پایان بازی در اتفاقی بی‌سابقه شهردار اصفهان از امیر قلعه‌نویی به دلیل توهین بعضی از هواداران عذرخواهی کرد! در استادیوم‌های فوتبال ما علیه بزرگانی مثل دهداری و مرحوم حجازی و پروین و دایی شعار داده‌ شده، اما هیچ مسوولی از این بزرگان عذرخواهی نکرد‌ برای همین ابراز شرمندگی شهردار اصفهان ‌در قبال قلعه‌نویی جالب توجه‌بود. ‌به بهانه بازی تیم‌ملی با امارات و‌ انتقادات و حواشی پیرامون تیم‌ملی با کریم‌ قنبری، مربی اسبق سپاهان گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

   نمایش تیم ملی مقابل قرقیزستان انتقادات زیادی را در پی داشت. ارزیابی شما از عملکرد ملی‌پوشان چیست؟

حقیقت اینکه انتظار خیلی بالاست. خب طبیعی هم هست، چون ما یک کشور فوتبال‌خیز هستیم و به یقین در آسیا حرف‌هایی برای گفتن‌ داریم و جزو قطب‌های فوتبال آسیا بودیم و هستیم. خب وقتی انتظارات بالاست هم نتایج خوب و پرگل می‌خواهیم و هم ارایه فوتبال، این ذات فوتبال است. حالا بخش عمده‌اش می‌تواند زمین باشد مطمئنا برای تیمی که دفاع می‌کند زمین خراب بهتر است. اگر نتیجه و زمین خراب را کنار بگذاریم، می‌توانستیم شکل تیمی بهتری داشته باشیم. می‌شد در بخش حمله بهتر باشیم. هرچند در نیمه دوم با تعویض‌هایی که کردیم و با ورود ترابی به زمین تا حدودی شکل تیمی بهتر شد، اما به اندازه‌ای خوب نبودیم که هم خلق موقعیت بیشتری داشته باشیم و هم موقعیت به حریف ندهیم. حریف جز کرنرهایی که زد تک به تک خوبی را هم در داد.

   شما که اصفهانی هستید و در سپاهان سال‌ها کار کردید بگویید چرا زمین بازی به آن شکل بود؟

نه فقط چمن فولادشهر، بلکه چمن نقش جهان هم کیفیت لازم را ندارد. مشاهده کردید چه بازی با الشباب و چه چادرملو که در نقش جهان برگزار شد وضعیت زمین تا چه حد بد بود. به نوبه خودم به عنوان پیشکسوت فوتبال افسوس می‌خورم که چنین چمن‌هایی و استادیوم‌هایی داریم آن هم با این همه ادعاها که داریم و خودمان را قطب اول فوتبال آسیا می‌دانیم! متاسفانه وضعیت ورزشگاه‌های‌مان با چمن‌های بد، اسفناک است. از مسوولان می‌خواهم یک نگاه ویژه‌ای به این قضیه کنند، چون برای‌مان مشکل‌ساز شده است.

   از اینکه شهردار اصفهان از سرمربی تیم ملی به دلیل شعار عده‌ای از هواداران‌عذرخواهی کرده تعجب نکردید؟

در فوتبال طبیعی است که تیمی بد بازی کند و نتیجه ‌ایده‌آل نگیرد، نمی‌تواند توجیهی داشته باشد برای اعتراض تماشاگر و هوادار، این ذات فوتبال است. از روزی که فوتبال به وجود آمده این شرایط بوده و هست. ما هم روزهایی را داشتیم که خب هوادار ناراضی بوده و ما هم پذیرفتیم. من به عنوان مربی یا بازیکن از هوادار عذرخواهی کردم، اما ندیدم کسی یا مدیر باشگاهی یا هیات‌مدیره‌ای یا مقام بالاتری بخواهد از مربی یا بازیکنی عذرخواهی کند. این انتقاد و این اعتراض به منِ مربی می‌تواند تلنگری باشد تا خودم را بهتر و قوی‌تر کنم تا بتوانم آنچه هوادار می‌خواهد را ارایه دهم.

   موافق هستید که شهرداری می‌تواند در سر و سامان دادن به استادیوم‌ها نقش موثری داشته باشد؟

صد درصد. ما فوتبال روز دنیا را دنبال می‌کنیم و در اکثر کشورهای پیشرفته فوتبال به خصوص در اروپا شهرداری‌ها هستند که ورزشگاه‌ها و چمن‌ها را آماده می‌کنند و در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌دهند، اما متاسفانه در ایران چنین چیزی نیست.

   بازی بعد باید به مصاف اماراتی برویم که قطر را شکست داده است. می‌توانیم از پس این‌ حریف بربیاییم؟

افتخار این را داشتم‌که یک سال در امارات کار کردم و همیشه این برای من سوال بود که به‌‌رغم این همه‌ توانمندی بازیکنان‌مان چرا مقابل تیم‌های عربی کارمان سخت می‌شود. فوتبال مسائل جزیی زیادی دارد که باید به آن بپردازیم. بحث فنی است و آنالیز و مسائل فوتبالی است. بحث کلان هم بخش زیرساخت‌ها و ورزشگاه‌ها و امکانات مثل هتل و پرواز و... همه کمک می‌کند تا یک‌تیم‌ شکل بگیرد. وقتی با بازیکنان آنها کار می‌کردم می‌دیدم واقعا ضعیف‌تر از بازیکنان ما هستند اما وقتی درون زمین می‌آیند این همه مسائل که گفتم بازیکن و یک تیم را حمایت می‌کند در نتیجه ‌همان اندازه روحیه و قدرتش بالا می‌رود. من بازی راحتی نمی‌بینم وقتی قطر را می‌برند تیمی نیستند که به راحتی باج بدهند حتی به ما یا کره و ژاپن. یک روند خیلی خوب صعودی داشتند. وقتی نتایج مقدماتی در تمام دنیا را می‌بینیم نشان می‌دهد این فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و امروزه باید همه‌چیز را حساب کرد و با برنامه پیش رفت، چون دیگر هیچ تیم ضعیفی در دنیا وجود ندارد.

   می‌توانیم جزو ۸ تیم‌ صعود‌کننده از قاره آسیا به جام‌جهانی باشیم؟

واقعیت امر اینکه تمام مسائل را در نظر بگیرم و اگر تیم حریف همانجا که سال قبل بوده باشد بله، اما بقیه تیم‌ها هم‌ تلاش می‌کنند و علم روز دنیای فوتبال در تمام‌ کشورها آمده است. الان تمام کشورهای دنیا فوتبال‌شان پیشرفت کرده است و عرض کردم بروید نتایج را ببینید. قطری که قهرمان آسیا شده سه گل از امارات می‌خورد پس نمی‌توانیم از قبل برنده ‌باشیم. ما به اندازه دیگر تیم‌ها پیشرفت نکردیم. در عرایض قبلی‌ام گفتم به دلیل ساختار و حمایت‌ها ‌مثل آنها پیشرفتی نداشتیم. در بخش فوتبال علم روز دیگر وارد همه کشورها شده و امروز دیگر ‌نمی‌توانیم بگوییم مربی ما فاصله زیادی با مربی ایتالیایی یا هلندی دارد و از نظر من مربیان خارجی هیچ‌گونه برتری نسبت به مربیان ایرانی ندارند! اما نیاز به حمایت‌ها و توجه به زیرساخت‌ها داریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها