کد خبر: 674684
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۲۵:۰۴
| |

نگاهی به اولین بازی استقلال در لیگ نخبگان؛ الغرافه همان‌طوری بازی می کند که نکونام می خواهد

استقلال و الغرافه با وجود حضور متعدد در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا، کمتر به یکدیگر برخورد کرده بودند.

نگاهی به اولین بازی استقلال در لیگ نخبگان؛ الغرافه همان‌طوری بازی می کند که نکونام می خواهد
کد خبر: 674684
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۱:۲۵:۰۴

در یکی از بازی‌های هفته اول از مسابقات لیگ نخبگان آسیا تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه شهر قدس به مصاف الغرافه قطر می‌رود‌. شاگردان جواد نکونام که در بازی آخر لیگ شکست خوردند و حواشی پیرامون سرمربی‌شان این تیم به اوج رسیده بود حالا چاره‌ای جز شکست دادن حریف قطری ندارند؛ اتفاقی که اگرچه آسان نیست اما غیرممکن ‌هم  نیست!

به گزارش روزنامه اعتماد، استقلال و الغرافه با وجود حضور متعدد در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا، کمتر به یکدیگر برخورد کرده بودند. لیگ قهرمانان آسیا در سال 1389 تنها فصل رقابت‌های آسیایی بوده است که استقلال و الغرافه با یکدیگر هم‌گروه شده بودند. بازی‌هایی که به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد و اولین بازی این دو تیم در تهران رقم خورد. در این دیدار استقلال با دو گل فرهاد مجیدی و یک گل پژمان منتظری، الغرافه را شکست داد و در بازی برگشت استقلال در استادیوم اختصاصی الغرافه یک- یک به تساوی رسید. این دیدار تاکنون آخرین رویارویی این دو باشگاه بوده است، حالا باید صبر کرد و دید در تقابل سوم نماینده کشورمان مقابل نماینده قطر کدام تیم برنده می‌شود.

اگر بخواهیم به‌طور کلی سبک بازی حریف را معرفی کنیم ذکر این‌نکته ضروری است که الغرافه به دلیل حضور ستاره‌های خارجی‌ و هماهنگی‌ که دارد در فاز تهاجمی ‌بسیار خطرناک و خلاق است و پلن‌های زیادی برای حمله دارد اما در فاز تدافعی متزلزل است و می‌توان به راحتی از حفره‌های بین مدافعان این تیم استفاده کرد. 

استقلال مدل نکونام بستن روزنه‌های نفوذی برای حریفان و استفاده سریع از ضدحملات را به خوبی بلد است و می‌شود امیدوار بود که با مهار مهره‌های تهاجمی حریف و استفاده سریع از ضدحملات ضربه کاری را بر پیکره الغرافه وارد کند.

گفتنی است تیم الغرافه از فرجانی ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اروگوئه، سیدوسانو از سنگال، جانگ هیونگ‌سو از کره جنوبی، خوسلو از اسپانیا، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی‌ از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا به عنوان بازیکنان خارجی بهره می‌برد و حضور تعداد بالای بازیکن خارجی در این تیم، کیفیت بالای تیم قطری را نشان می‌دهد. خوسلو که همین فصل پیش در رئال توپ می‌زد و پایه‌گذار قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا شد و همچنان به تیم ملی اسپانیا نیز دعوت می‌شود معروف‌ترین و مهم‌ترین مهره تیم قطری است. 

اما در استقلال هم مهره‌های کارآمد زیادی هستند که می‌توانند کفه ترازو را به نفع این تیم سنگین کنند ضمن اینکه میزبان هم هستند  برای همین فرصت خوبی دارند تا گام اول را محکم ‌بردارند. این بازی در ورزشگاه شهر قدس برگزار می‌شود؛ ورزشگاهی که حتما نمی‌تواند میزبانی خوبی برای فوتبال ایران و باشگاه استقلال فراهم کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها