کد خبر: 675106
|
۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ۱۲:۵۵:۱۷
| |

نمایندگان مجلس در مورد وضعیت افتضاح فوتبال نظری ندارند؟

یادمان نرفته چندین نفر از نمایندگان مجلس در سال 1400 هر روز در تریبون مجلس در مورد فوتبال حرف می زدند اما حالا انگار نه انگار.

نمایندگان مجلس در مورد وضعیت افتضاح فوتبال نظری ندارند؟
کد خبر: 675106
|
۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ۱۲:۵۵:۱۷

باز دم علی مطهری گرم که بعد از اتفاقات چند وقت اخیر در فوتبال که باعث آبروریزی‌های بین‌المللی شده موضع‌گیری کرد وگرنه از نمایندگان فعلی مجلس که آبی‌ گرم نمی‌شود. 

به گزارش روزنامه اعتماد، دوشنبه شب استقلال در ورزشگاه شهر قدس قلعه‌ حسن‌خان میزبان الغرافه قطر بود. همزمان پرسپولیس در جده مهمان الاهلی عربستان بود. صداوسیما در دقایقی به صورت دو قاب این دو رقابت را برای مخاطبان پخش می‌کرد. کیفیت استادیوم شهر قدس به قدری پایین بود که قطری‌های حاضر در ورزشگاه با تعجب به اطراف‌شان نگاه می‌کردند. روز قبلش هم که با ترکیدن پست برق و مجروح شدن دو کارگر بینوا رسانه‌ها به پیشواز این مسابقه رفته بودند. 

علی مطهری، نماینده سابق مجلس بعد از بازی در توییتی نوشت: «نمایش همزمان زمین فوتبال ما در شهر قدس تهران و زمین فوتبال عربستان در جده توسط سیما، مایه شرمساری شد. عجیب است که پارسال در همین روزها با همین مشکل مواجه بودیم و تکرار شد. دولت جدید باید این مساله را که به آبروی کشور و غرور ملی جوانان مربوط است جدی بگیرد.»

اما چرا هیچ کدام از نمایندگان مجلس در این مدت پیرامون این موضوع هیچ‌گونه موضع‌گیری نداشتند؟ در همین شش ماهه نخست امسال انواع و اقسام اتفاقات ناجور که به اعتماد عمومی مردم لطمه زده و در بعد بین‌المللی برای ورزش ایران گران تمام شده رخ داده اما دریغ از یک واکنش تک خطی از نمایندگان. مخصوصا نمایندگانی که چند سال پیش هر روز مدام راجع به فوتبال اظهارنظر می‌کردند. 

یادمان نرفته چندین نفر از نمایندگان در سال 1400 هر روز در تریبون مجلس در مورد فوتبال حرف می‌زدند. تیم ملی زنان برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا صعود کرده بود و یکی از همین نمایندگان عوض تبریک و تشویق و حمایت گیر داده بود که چرا لباس فرم این دخترها تا زیر زانو نیست! آن یکی در مورد VAR حرف می‌زد که چنین است و چنان. یکی دیگرشان می‌گفت چرا عزیزی خادم از مشکلاتی که تحریم برای فوتبال به وجود آورده حرف زده و... تیم ملی می‌برد اینها اعتراض می‌کردند. تیم ملی صعود کرد به جام جهانی همین نمایندگان، وزیر ورزش وقت را تحت فشار قرار می‌دادند که در امور فدراسیون مداخله کن. 

حالا چه؟ حالا که فوتبال درگیر پرونده فساد است و توانایی برگزاری یک بازی بین‌المللی نداریم چرا صحن مجلس چنین اظهاراتی را به خودش نمی‌بیند؟ چرا هیچ کدام از نمایندگان نمی‌گویند آبروی کشور در رسانه‌های کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس رفته؟ چرا آقایان حرفی از کشته شدن یک هوادار در ورزشگاه، ترکیدن پست برق ورزشگاه، کیفیت چمن استادیوم‌ها، آوارگی باشگاه‌ها در لیگ برتر، این همه ابهام در مورد قرارداد VAR به زبان نمی‌آورند؟ چرا چیزی از پرونده فساد نمی‌گویند؟

در همان ایام که نمایندگان هر روز در مورد فوتبال صحبت و با این کار خودشان را در رسانه‌ها برجسته می‌کردند، داریوش مصطفوی، رییس پیشین فدراسیون فوتبال خطاب به این نمایندگان گفت به جای دخالت در فوتبال به آب و نان مردم برسید. حالا ممکن است این دوستان بگویند ما نصیحت داریوش مصطفوی را آویزه گوش کردیم و دیگر در مورد فوتبال حرف نمی‌زنیم و رفتیم سراغ حل مشکلات مردم، اما همان‌طور که همه مردم می‌بینند امروز نه از حجم مشکلات‌شان کاسته شده و نه اوضاع فوتبال بسامان است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آن زمان که برخی نمایندگان مدام در مورد فوتبال حرف می‌زدند به نفع‌شان بوده و امروز دیگر نفعی در کار نیست. 

مردم از نمایندگان‌شان انتظار دارند در موضوعات اینچنینی ورود کنند. امروز که تصاویر استادیوم‌های نسبتا مخروبه ایران و عدم توانایی مدیران فدراسیون در برگزاری یک بازی درست و حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و موجبات تمسخر ما را فراهم می‌آورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها