کد خبر: 675452
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۵:۳۳
| |

مدیر فدراسیون ناشنوایان: کشورهای دیگر فکر کردند در ایران تنش و ناامنی وجود دارد و برای همین نیامدند

دبیر فدراسیون ناشنوایان می گوید کشورهای دیگر فکر می کنند مثلا در ایران تنش وجود دارد و برای همین در مسابقات شرکت نکردند.

مدیر فدراسیون ناشنوایان: کشورهای دیگر فکر کردند در ایران تنش و ناامنی وجود دارد و برای همین نیامدند
کد خبر: 675452
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۵:۳۳

بازی‌های آسیایی ناشنوایان‌ که قرار بود به میزبانی کشورمان برگزار شود به دلیل اینکه تیم‌های خارجی از حضور در کشورمان امتناع کردند  لغو  و  به احتمال زیاد در کشور دیگری برگزار  می‌شود.

به گزارش «اعتماد»، مدتی قبل در گفت‌وگویی که خبرنگار «اعتماد» با رییس فدراسیون ناشنوایان داشت این امیدواری وجود داشت که باتوجه به اینکه رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا یک ایرانی است کشورها ملزم به حضور در تهران شوند هرچند همان زمان مصطفی نکولعل آزاد به «اعتماد» گفته بود دروغ‌های اسراییل در مورد ایران روی تصمیم کشورها برای حضور در ایران تاثیر گذاشته است. این مقام مسوول گفته بود: «یک مقداری ایران‌هراسی توسط اسراییل هست. یادم می‌آید انتخابی جام جهانی 98 که استرالیا می‌خواست به ایران بیاید به آنها گفته بودند با خودتان آب ببرید! بالاخره اینجا خاورمیانه است و با کشورهای مثلا اسکاندیناوی فرق دارد و شاید در بعضی چیزها با آنها فرق داریم اما این طوری هم نیست که آب نباشد. اینها دروغ‌هایی است که اسراییل روی آن کار می‌کند. به عنوان یک ایرانی بدون اشراف به مسائل سیاسی می‌توانم بگویم این قسمت هم تاثیر داشته است.» اما روز گذشته با گفت‌وگویی که امروز با علیرضا بسیح، دبیر فدراسیون ناشنوایان داشتیم به نظر می‌رسد اندک شانس برای میزبانی این مسابقات هم از دست رفته است! بسیح درباره آخرین خبر از وضعیت میزبانی ایران در این مسابقات به خبرنگار «اعتماد» گفت: ما همه جوانب را در نظر گرفته بودیم . هتل‌ها را آماده کرده بودیم، بحث مقررات فنی با فدراسیون‌های مختلف از طریق ستاد برگزاری هماهنگ شده بود و مهیای برگزاری باکیفیت مسابقات بودیم و منتظر حضور کشورها در ایران بودیم منتها تعداد تیم‌هایی که می‌خواستند بیایند خیلی کم بود.

این مدیر ورزشی ادامه داد: باز هم فرصت دادیم به کشورها که فرم شماره دو که شامل رزرو هتل و برنامه پروازی‌شان و مشخصات نفرات شرکت‌کننده در اوزان و ماده‌های مختلف بوده را برای ما پر کنند و بفرستند اما متاسفانه در زمان مقرر پاسخ ندادند و برای همین به دلیل زمان کم که تا شروع مسابقات بود شرایط سخت شد. ما جامعه آماری کمی داشتیم که می‌خواستند در مسابقات شرکت کنند. در نهایت ما هم گزارش کامل آن را از طریق معاونت محترم به سمع و نظر وزیر محترم ورزش رساندیم و تصمیم را برعهده ایشان‌گذاشتیم تا بازی‌ها برگزار شود یا خیر و ایشان هم فرمودند که مقداری به تعویق بیندازید تا مشارکت حداکثری در تمام رشته‌ها داشته باشند.

بسیح ادامه داد: کنفدراسیون آسیا هم در نظر داشت دو هفته مسابقات را به تعویق بیندازد اما با همین نفرات کم، که ما گفتیم باید تعداد نفرات بیشتر شود چون عنوان این مسابقات بازی‌های آسیایی است. گفتیم‌ هنوز هم میزبان‌ هستیم و منتظریم‌ تیم‌ها بیایند و شرکت کنند و حالا منتظر هستیم. وی در خصوص تعداد‌ قطعی کشورهای که برای شرکت در بازی‌ها حاضر به سفر به کشورمان شدند گفت: تقریبا به صورت کتبی پنج یا شش کشور. ما بیشتر از این آمار نداشتیم و 7 یا 8 کشور هم به‌ طور  شفاهی  اعلام کردند که می‌آیند اما ستاد بازی‌ها هیچ گونه مکاتباتی از این کشورها نداشتند که مثلا چه تعداد شرکت‌کننده می‌آیند و چه موقع پرواز می‌کنند و هیچ کاری انجام نشده بود اما فقط شفاهی می‌گفتند ۱۵، ۱۶ کشور می‌آیند! اما باید کتبی باشد و یک چیزی به عنوان تعهدنامه داشته باشیم که کشوری حضور پیدا می‌کند. بسیح درباره اینکه‌ تاریخ مشخص برای این بازی‌ها وجود دارد یا خیر به «اعتماد» گفت: تا یک سال می‌توانند تاخیر بگذارند اما نکته اینجاست که سال آینده ما المپیک ۲۰۲۵ ژاپن را داریم و اگر بخواهند این مسابقات را به سال آینده بیندازند کشورها دیگر توان‌ هزینه این را ندارند که در دو تورنمنت مختلف شرکت کنند مگر اینکه قبل از سال جدید میلادی یک کشوری میزبانی را قبول کند که کشورهای دیگر بدون دغدغه در این بازی‌ها حضور پیدا کنند وگرنه ما مطرح کردیم که کشور ما کاملا امن است و مردم ما دارند زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند! همه اینها را به کشورهای دیگر اعلام کردیم و حتی وزیر ورزش هم تعهد داد که میزبان خوبی برای کشورها و ورزشکاران  باشیم.

دبیر فدراسیون ناشنوایان در ادامه گفت: اینها فکر می‌کنند مثلا در ایران تنش وجود دارد و برای همین نمی‌آیند در صورتی که ما بارها مکاتبه کردیم که ایران کشور امنی است و برای اثبات این موضوع باید کشورها می‌آمدند و از نزدیک می‌دیدند.اما بازی‌های آسیایی است و نمی‌شود با دو یا سه کشور برگزار کرد. باید رقابت کرد نه با دو، سه ورزشکار از دو، سه کشور.  وی درخصوص زمان اعلام منتفی شدن قطعی میزبانی ایران از این بازی‌ها گفت: تا چند روز آینده قطعی کنفدراسیون آسیا اعلام می‌کند ما این آمادگی را داریم اما کنسلی را کنفدراسیون اعلام می‌کند و ما نمی‌گوییم کنسل  است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها