کد خبر: 675792
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۱۱:۲۵:۰۹
| |

گمانه‌زنی از آرایش انتخاباتی فدراسیون فوتبال/ عزیزی خادم می آید؟ هاشمی شانسی ندارد

برای بحث در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال ابتدا باید منتظر ماند و دید سرنوشت پرونده فساد در فوتبال به کجا می رسد و سپس تصمیم مجمع احتمالی در مورد ادامه فعالیت فدراسیون فوتبال چیست.

گمانه‌زنی از آرایش انتخاباتی فدراسیون فوتبال/ عزیزی خادم می آید؟ هاشمی شانسی ندارد
کد خبر: 675792
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۱۱:۲۵:۰۹

با پیچیده‌تر شدن شرایط مدیریت فدراسیون فوتبال و قریب‌‌الوقوع بودن صدور کیفرخواست پرونده فساد در فوتبال بحث «انتخابات فدراسیون» در رسانه‌ها داغ شده است. 

به گزارش روزنامه اعتماد، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد 10 اسفند باید شاهد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال باشیم؛ یعنی 5 ماه بعد. به این ترتیب از فاصله تقریبا دو ماه مانده تا شروع انتخابات باید وارد فرآیند انتخابات و ثبت‌نام نامزدها شویم. پس بیراه نیست که این روزها برخی رسانه‌ها از داغ شدن تنور انتخابات و نامزدهای احتمالی می‌گویند. 

به عنوان مثال رسانه فوتبال 360، نزدیک به عادل فردوسی‌پور از شهاب‌الدین عزیزی خادم، کیومرث هاشمی و مهدی تاج به عنوان نامزدهای تاثیرگذار احتمالی و چند چهره دیگر به عنوان نفرات حاشیه‌ای نام برده است.

 فوتبال 360 در این رابطه نوشت: «مسوولان فدراسیون فوتبال سعی داشته‌اند تا در روزهای گذشته واکنشی به فعل‌ و انفعالات انتخاباتی نداشته باشند اما آن‌طور که به نظر می‌رسد، تنور رقابت برای انتخابات اسفند ماه در حال داغ ‌شدن است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مانند انتخابات دوره قبلی که در سال 1399 برگزار شد، باز هم یک انتخابات چالشی در راه است. در دوره قبل، مصطفی آجورلو در کنار شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم، کیومرث هاشمی و علی کریمی کاندیداهای ریاست فدراسیون بودند که عزیزی‌ خادم و هاشمی به دور دوم رفتند و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

شهاب‌الدین عزیزی ‌خادم دوره کوتاهی در نقش رییس فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت بود؛ چراکه بعد از حدود 11 ماه فعالیت در قامت رییس، ازسوی اعضای هیات‌رییسه عزل موقت شد و بعد از آن، حکم صادره از سوی کمیته اخلاق علیه او زمینه‌ساز عدم حضور عزیزی ‌خادم در مجمع شد تا او به شکلی عجیب از ساختار مدیریتی فدراسیون کنار برود! پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که در کنار تلاش‌های حقوقی انجام شده شهاب‌الدین عزیزی ‌خادم برای اثبات غیرقانونی ‌بودن دوره فعلی مدیریت فدراسیون، او با توجه به پایان دوره محرومیتش به دنبال بازگشت به ساختمان سئول است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، عزیزی ‌خادم یکی از کاندیداهای انتخابات پیش‌روی ریاست فدراسیون فوتبال خواهد بود!»

این رسانه در مورد کیومرث هاشمی نوشت: «کیومرث هاشمی که به تازگی مراسم تودیعش در نقش وزیر ورزش‌ و جوانان انجام شد و جای خود را به احمد دنیامالی داد، دیگر گزینه مطرح‌شده برای ریاست فدراسیون فوتبال است. هاشمی البته تجربه فعالیت در فدراسیون در دوره فعالیت کمیته انتقالی را دارد اما زمزمه‌های پرشماری درباره احتمال ورود دوباره او به عرصه انتخابات ریاست فدراسیون وجود دارد. هاشمی در دوره قبلی انتخابات در اسفند ماه 1399 رقابت تنگاتنگی با عزیزی ‌خادم داشت و با توجه به تمایل عزیزی‌ خادم به ورود دوباره به عرصه مدیریت فوتبال، دوئل تکراری عزیزی‌ خادم-هاشمی در انتخابات پیش‌رو دور از ذهن نیست!»  این رسانه نوشته حتی مهدی تاج هم ممکن است دوباره هوس ادامه کار در فوتبال به سرش بزند. البته این رسانه یادآور شده آینده کاری‌ مهدی تاج در فوتبال ایران نامشخص است و با توجه به شرایط جسمانی و البته تشکیل پرونده‌های پرشمار علیه برخی مدیران فدراسیون شاید دیگر او را در فوتبال نبینیم. 

در این زمینه پیگیری‌های خبرنگار اعتماد از نزدیکان عزیزی خادم حاکی از آن است که این مدیر ورزشی هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد. نزدیکان وی به خبرنگار اعتماد اعلام کردند که مشخص نیست برنامه رییس عزل موقت شده فدراسیون برای حضور در انتخابات پیش رو چیست. از آن طرف کیومرث هاشمی باوجود علاقه به حضور در فوتبال از اقبال کمی در این زمینه بهره‌مند است. جدا از شکست در انتخابات 1399، عملکرد هاشمی در دوره یک سال و اندی حضور در وزارت ورزش برای کارشناسان و ورزشکاران چندان قابل قبول نبوده است. به عنوان مثال امیر عابدینی رییس پیشین فدراسیون فوتبال و مدیرعامل اسبق پرسپولیس در این رابطه به دیده‌بان ایران گفت: «خوشحال شدم که هاشمی از وزارت ورزش رفت.»

نکته مهم‌تر در مورد هاشمی این است که او با دولت جدید همسو نیست. یک منبع آگاه به خبرنگار روزنامه اعتماد گفت نزدیکی هاشمی به برخی جریانات اصولگرایی و جبهه پایداری در دوران وزارت هرگونه حمایت دولتی از او در انتخابات فدراسیون فوتبال را منتفی می‌کند. هر چند دولت و وزارت ورزش نقش مستقیم در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارد اما به هر حال می‌تواند شرایط را به نفع یک کاندیدا تغییر بدهد.  سایر گزینه‌های مطرح شده در رسانه‌ها نیز از لحاظ سبقه مدیریتی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال دچار مشکلاتی هستند.

به نظر می‌رسد برای بحث در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال ابتدا باید منتظر ماند و دید سرنوشت پرونده فساد در فوتبال به کجا می‌رسد و سپس تصمیم مجمع احتمالی در مورد ادامه فعالیت فدراسیون فوتبال چیست. شاید اصلا برگزاری انتخابات به اسفند ماه کشیده نشود و خیلی زودتر برگزار شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها