کد خبر: 676575
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ ۱۱:۲۵:۴۵
| |

احسان اصولی؛ مورد عجیب فوتبال ایران/ از رد صلاحیت تا عقبگرد فوتسال و فوتبال خراسان رضوی

اصولی که هم اکثریت اعضای مجمع خواهان برکناری او هستند، هم نهادهای نظارتی صلاحیتش را تایید نمی کنند و هم علاقه‌مندان به فوتبال در خراسان رضوی از دستش شاکی هستند با حمایت عجیب و سوال برانگیز مهدی تاج پست می گیرد.

احسان اصولی؛ مورد عجیب فوتبال ایران/ از رد صلاحیت تا عقبگرد فوتسال و فوتبال خراسان رضوی
کد خبر: 676575
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ ۱۱:۲۵:۴۵

تیم ملی فوتسال ایران با شکست در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشت. در کنار مهدی تاج رییس فدراسیون، این احسان اصولی رییس کمیته فوتسال است که باید پاسخگوی این نتیجه و حواشی رخ داده در جام جهانی باشد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، احسان اصولی از آن موارد عجیب مدیریت در فوتبال ایران است. فردی که به قول حمیداوی مالک پیشین شهر خودرو مشهد حتی نمی‌داند آفساید چیست اما بخش عمده‌ای از فوتبال و فوتسال ایران و خراسان رضوی را در مشت خود گرفته است. 

عجیب‌ترین نکته در مورد اصولی این است که دوران حضور او در سمت رییس هیات فوتبال خراسان رضوی نزدیک به یک سال و نیم پیش به اتمام رسیده اما فدراسیون فوتبال نسبت به برگزاری انتخابات این هیات فوتبال اقدام نمی‌کند. دلیل این کار رد صلاحیت شدن اصولی برای انتخابات هیات فوتبال استان است! طبق شنیده‌ها فدراسیون انتخابات هیات فوتبال را به تاخیر انداخته تا یا تایید صلاحیت اصولی را بگیرد یا بتواند فرد نزدیک به او را به ریاست هیات برساند. روز گذشته علیرضا تاج‌فیروز رییس اداره کل تربیت‌بدنی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد در این رابطه گفت: «این موضوع یکی از گله‌مندی‌های جدی مسوولان استان و ورزش‌دوستان و ورزشکاران و خصوصا فوتبالی‌ها مخصوصا پیشکسوتان و مربیان ورزشی است. از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ هیات فوتبال خراسان رضوی توسط فدراسیون فوتبال بلاتکلیف نگه داشته شده است. یک مقداری داخل استان در بحث تایید دستگاه نظارتی آن هم به خاطر حفظ حرمت دوستانی که در این ورزش زحمت کشیده‌اند، گفتند شاید با مذاکره حل شود اما نشد. ما خواستیم آبروداری کنیم اما نشد. حالا فدراسیون هیات فوتبال استان را معطل نگه داشته و به نظر دنبال اهداف دیگری به غیر از فوتبال استان است. یعنی اصلا برای‌شان مهم ‌نیست که چه آسیبی به فوتبال استان می‌خورد بابت این بلاتکلیفی.» 

فوتبال مشهد از سال 1398 که اصولی ریاست هیات آن را برعهده گرفت یک سقوط آزاد وحشتناک را تجربه کرده است. استانی که زمانی نماینده آسیایی در لیگ برتر ایران داشت امروز در سطح اول و دوم فوتبال کشور هیچ نماینده‌ای ندارد! اصولی به اعتقاد کارشناسان فوتبال استان خراسان رضوی فوتبال مشهد را چندین سال به عقب برده است. درست مثل همان کاری که با فوتسال انجام داد. 

تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2012 با حذف در بین 16 تیم به کارش پایان داد اما در جام‌های جهانی 2016 و 2021 به ترتیب بین چهار تیم و هشت تیم پایانی مسابقات قرار گرفته بود. با نشستن اصولی روی صندلی کمیته فوتسال اما فوتسال کشور 12 سال به عقب برگردانده شد. 

اصولی که علاوه بر ریاست کمیته فوتسال عضو هیات‌رییسه فدراسیون است و به گفته تاج وظیفه سخنگویی هیات‌رییسه را نیز برعهده دارد و پیش از این رییس کمیته بازاریابی فدراسیون نیز بود و حالا رییس سازمان لیگ فوتسال هم هست(!) متهم شماره یک فاجعه بازی ایران و لبنان در مشهد نیز به حساب می‌آید. چندی پیش تاج‌فیروز در این رابطه به اعتمادآنلاین گفته بود: «مسببین افتضاح بازی ایران و لبنان شناسایی شدند. ولی برخوردی با اینها نشد. متولی برگزاری مسابقه هیات فوتبال استان و فدراسیون فوتبال بود.» طبق برخی اخبار غیررسمی یکی از دلایل اصلی رد صلاحیت اصولی همین بازی ایران و لبنان در مشهد بوده است.

سوال اینجاست که احسان اصولی با این کارنامه درخشان و پربار چطور هنوز جزوی از بدنه اصلی تصمیم‌گیری در فوتبال و فوتسال کشور و همین‌طور استان پهناور خراسان رضوی است؟ چرا مهدی تاج حاضر است به هر قیمتی شده ولو به قیمت زیر پا گذاشتن قانون و بلاتکلیف نگه داشتن یک سال و نیم فوتبال خراسان رضوی اصولی را در سمت رییس هیات فوتبال نگه دارد؟ اصولی قرار است برای تاج چه کار کند؟ چرا فردی که توسط نهادهای نظارتی برای تصدی مسوولیت فوتبال یک استان رد صلاحیت شده می‌تواند برای فوتبال و فوتسال کشور تصمیم بگیرد؟ 

اصولی در سال 1401 و در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال که برای تعیین تکلیف شهاب‌الدین عزیزی خادم برگزار شده بود و البته به جمع‌بندی نرسید توسط اعضای مجمع استیضاح شد و با 48 رای موافق برکناری، 38 رای مخالف برکناری و سه رای باطله در سمت خود ابقا شد. اگر تنها یکی، دو رای از آرای باطله به ضرر اصولی می‌بود او در همان جلسه از سمت خود عزل شده بود. ولی این اتفاق نیفتاد تا فردی که هم اکثریت اعضای مجمع خواهان برکناری او هستند، هم نهادهای نظارتی صلاحیت او را تایید نمی‌کنند و هم عموم علاقه‌مندان به فوتبال در خراسان رضوی از دستش شاکی هستند با حمایت عجیب و سوال برانگیز مهدی تاج پست بگیرد و دسته گل پشت دسته گل به آب بدهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها