کد خبر: 679715
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۵:۱۵
| |

بعد از رونالدو، مسی نیز از علی دایی عبور کرد/ مثلث برترین گلزنان ملی

تشکیل مثلث برترین گلزنان تاریخ فوتبال دنیا با حضور مسی، رونالدو و علی دایی اتفاق جالبی است.

بعد از رونالدو، مسی نیز از علی دایی عبور کرد/ مثلث برترین گلزنان ملی
کد خبر: 679715
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۵:۱۵

لیونل مسی یکی از ابرستاره‌های تاریخ فوتبال با هت‌تریک برابر بولیوی از علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان عبور کرد و به دومین گلزن برتر رقابت‌های ملی تبدیل شد. حالا در لیست سه گلزن تاریخ ملی جهان کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن ۱۳۳ گل صدرنشین است و لیونل مسی با ۱۱۲ گل در رده دوم قرار دارد و علی دایی با ۱۰۹ گل در رتبه سوم‌ جا گرفته است.

به گزارش روزنامه اعتماد، رونالدو و مسی دو تن از برترین‌های دنیای فوتبال همچنان به بازی ادامه می‌دهند اما دایی مدت‌ها است که از مستطیل سبز خداحافظی کرده و برای همین پیش‌بینی می‌شود بازیکنان پرتغالی و آرژانتینی تعداد گل‌های به ثمر رسانده خود را   افزایش  خواهند  داد.

اما به لحاظ میانگین تعداد بازی و گل زده برتری همچنان متعلق به علی دایی است. با این حال در دنیای فوتبال زیاد به قانون ریاضی توجهی نمی‌شود. همان‌طور که اسطوره فوتبال ما بارها گفته رکورد برای هیچ بازیکنی ماندگار نیست و به‌ طور حتم روزی یک بازیکنی رکورد رونالدو را هم خواهد شکست و آنچه یک بازیکن را ماندگار می‌کند شخصیت‌سازی  و محبوبیت  او  بین جامعه   است. 

اگر به‌ طور فنی بخواهیم کار بزرگ شخصیت برجسته ورزش کشورمان را ارزیابی کنیم به این می‌رسیم که در تمام قاره‌ها به خصوص آسیا و آفریقا تیم‌های ضعیف زیادی بودند و هستند اما هنوز از این دو قاره و حتی اقیانوسیه بازیکنی نیامده تا به رکورد علی دایی ما برسد‌. نزدیک‌ترین بازیکن یک بازیکن هندی است که افتخارش فقط گلزنی به تیم‌های درجه سه و چهار آسیایی است اما بعد از چندین ‌سال بازی برای تیم ملی کشورش هنوز وارد باشگاه  صدتایی‌ها   نشده   است! 

خارج از مسائل فنی دایی توانسته با کاریزمای بالایی که دارد در دل هموطنانش جای امنی برای خودش به دست بیاورد که این خودش از صدها رکورد و افتخار هم بالاتر است. از این مساله هم که بگذریم سال‌های سال است که علی دایی را در تمام جهان به عنوان نماد فوتبال آسیا می‌شناسند. او را در مهم‌ترین  مراسم‌ها و همایش‌های فیفا با احترام خاصی دعوت می‌کنند   و مایه  فخر  مردم کشورمان  است.

فقط حیف و صد حیف که در ورزش ما از تجربیات و ارتباطات قوی او استفاده نمی‌شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان و اهالی فن اگر علی دایی در کشور دیگری در قاره آسیا متولد می‌شد تا حالا رییس AFC  بود اما در ورزش کشور ما اصل بر استفاده از توانایی یک فرد نیست و دایی هم نشان داده معمولا میانه‌ای با مماشات و تعظیم کردن ندارد.

به هر حال همان‌طور که دو سال پیش رونالدو عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان را از ما ایرانی‌ها گرفت، سه‌شنبه شب هم لیونل مسی عنوان دومین گلزن برتر ملی را از ما ربود. با تمام این تفاسیر نباید فراموش کرد که شکسته شدن رکورد دایی توسط این دو فوق ستاره تاریخ فوتبال خودش یک دستاورد به حساب می‌آید. در واقع برای شکسته شدن این رکورد چه کسانی بهتر از رونالدو  و  مسی که مرزهای  فوتبال  را  جابه‌جا  کرده‌اند؟ 

تشکیل مثلث برترین گلزنان تاریخ فوتبال دنیا با حضور مسی، رونالدو و علی دایی اتفاق جالبی است. هرچند همه ما دوست داشتیم عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی همچنان دراختیار شهریار فوتبال ایران باشد اما همین که رونالدو و مسی همه زور خودشان را زدند، سال‌ها بعد از سنی که دایی خداحافظی کرد در بازی ماندند تا  این رکورد را جابه‌جا کنند  نشان می‌دهد اسطوره فوتبال ایران چه کار بزرگی  انجام  داده  بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها