کد خبر: 680065
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ۲۰:۵۵:۲۵
| |

ارسلان مطهری از استقلال شکایت کرد

ارسلان مطهری بازیکن سابق تیم استقلال، به دلیل فسخ یک طرفه باشگاه استقلال با این بازیکن، از باشگاه سابق خود شکایت کرد.

ارسلان مطهری از استقلال شکایت کرد
کد خبر: 680065
|
۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ۲۰:۵۵:۲۵

نظارت جدی فیفا در مورد قانون ماده ١٧ وضعیت بازیکنان در مورد فسخ یک طرفه بدون دلیل موجه و عواقب آن، می‌تواند سرفصل جدیدی در قوانین فوتبال باشد؛ قانونی که باعث بعد از پرونده طولانی مدت لاسانا دیارا، فیفا از تمام افراد مرتبط با فوتبال بخواهد که موارد و نطرات و پیشنهادات خودشان را ارائه دهند.

به گزارش ورزش سه، پرونده ارسلان مطهری و فسخ یک‌طرفه قرارداد از طرف استقلال که در زمستان ١٤٠٢ اتفاق افتاد نیز یکی از پرونده‌های باز در ایران است که این بازیکن مدت زیادی منتظر رأی آن مانده است و نکته جالب اینکه این پرونده توسط وکلای او به بخش حقوقی فیفا ارسال شده است تا به عنوان یک نمونه از فسخ‌های فوتبال ایران بازرسی شود.

مطهری که مدت‌هاست پیگیر این پرونده است، در این باره می‌گوید: "من همچنان پیگیر شکایت خودم از استقلال در کمیته وضعیت بازیکنان ایران هستم. روند پیگیری خیلی طولانی شده است ولی هنوز خسته نشده‌ام. شاید روند دادرسی در فوتبال ایران خیلی طولانی باشد ولی حتما جواب خوبی می‌گیرم."

وقتی از او در مورد روند فعلی سوال می‌کنیم، می‌گوید: "آخرین دفاعیات هفته اول مهر ماه بود و استقلال هم گویا جواب مختصری داده است. وقتی از کمیته وضعیت سوال می‌کنم بالاخره چه زمانی می‌خواهید رأی نهایی را صادر کنید، می‌گویند که روند اداری طی شود. وقتی در فیفا این ماده ١٧، اینقدر حساس و مهم است و می‌خواهند جدی پیگیر آن باشند، چرا در ایران آن‌ را جدی نمی‌گیرند؟ بازیکنان فوتبال حق دارند که سوال بپرسند و جوابی سریع بگیرند ولی آقای تاج، رییس فدراسیون فوتبال و آقای نورشرق جوابگو نیستند و من بعد از گذشت ٦ ماه حتی یک جواب دو خطی از آنها نگرفتم. این عجیب نیست؟ یک پرونده با سابقه ٦ ماه بررسی و بدون یک برگه و نظر خروجی!"

ماده ١٧ قانون نقل و انتقالات و وضعیت بازیکنان فیفا و ماده ١٨ همین قوانین مصوب فدراسیون فوتبال ایران صراحتا می‌گوید که باشگاه یا بازیکنی که بدون دلیل موجه قراردادی را فسخ می‌کند، باید عواقب آن‌ را هم تحمل کند که مهم‌ترین محکومیت هم محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی متوالی و غرامت است.

مطهری می‌گوید: "من قراردادی را فسخ نکردم و از عواقب آن هم ترسی ندارم. وقتی باشگاه استقلال این کار را کرده حتما از تبعات آن هم آگاه بوده و برای خودشان دلایل کافی دارند. ولی سوال من این است چه کسی از حق بازیکنان دفاع می‌کند؟ اگر قوانین مصوب فدراسیون است که طبق همان اجرا کنند و اگر هم با یک عده تعارف دارند خیلی واضح به مردم و هواداران این موضوع را اطلاع بدهند. هفته قبل از اقای تاج و نورشرق دوباره خواستم که وضعیت این پرونده را مشخص کنند ولی جوابی ندادند. امروز هم بخشی از پرونده را ١٩ صفحه روی میز رییس فدراسیون گذاشتم ولی می‌دانم جوابی نمی‌دهد."

او در مورد فراخوان فیفا هم توضیح می‌دهد: "وکیل سوییسی من تمام صد صفحه مکاتبات من با استقلال و کمیته وضعیت را امروز ترجمه شده در اختیار فیفا گذاشته است تا حداقل بررسی این پرونده و اقدام فیفا راهی برای حمایت از بازیکنان ایرانی به وجود بیاید و هیچ مدیری نتواند بدون ترس از محرومیت و محکومیت قرارداد بازیکنی را فسخ کند. اگر قانون به طرفین اجازه فسخ موجه می‌دهد، باید محکومیت را در هنگام فسخ غیرقانونی بپذیرند."

"استقلال چگونه و با چه استدلالی با تو فسخ کرد؟ شاید همان شایعات که رابطه‌ات با نکونام خراب شده بود باعث این اتفاق شد." مطهری در پاسخ به این سؤال گفت: "اصلا ربطی به روابط ندارد. یک روز ناگهان گفتند که تا ده روز حق تمرین نداری تا مربی تصمیم نهایی‌اش را بگیرد و ظرف مدت ده روز و آخرین روز نقل و انتقالات، خطیر یک طرفه و بدون دلیل قرارداد را فسخ کرد. من به چرایی این فسخ و عدم تمایل کاری ندارم. هر مربی و مدیری یک ایده ای دارند اما واقعا به تبعات این کار و احتمال خسارت به تیم استقلال فکر کردند؟ مدیران امروزی استقلال پیغام می‌دهند بیا و بنشینیم متمدمانه موضوع را حل کنیم؛ این واقعا عجیب‌ترین رفتاری است که دیده‌ام. "

او در ادامه می‌گوید: "اگر حق با شما بوده که فسخ کردید پس رفتار متمدنانه و حل مسئله چیست؟ اگر حق با شما نیست که چطور این اجازه را به خودتان دادید تا قوانین فدراسیون فوتبال و فیفا را زیر پا بگذارید و ٩ ماه از حق یک بازیکن را نادیده بگیرید؟ این رفتار واقعا عجیب نیست؟ باشگاه استقلال از یک سال قبل فقط ٢٠ درصد از حقوق من را داده ولی به کمیته حرفه‌ای سازی  آسیا گفته است که فعلا پرونده باز است تا تعیین تکلیف شود. فقط یک بار تمام مکاتبات را نشان بدهند و بعد در مورد رفتار متمدنانه صحبت کنند. مدیران فعلی هم که مشغول امور دیگری هستند و آینده استقلال برایشان مهم نیست."

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها