کد خبر: 680375
|
۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۰۵:۵۲
| |

ورود دادستانی به پرونده بیرو و فکری در انفعال ارکان قضایی فدراسیون/ ویلموتس‌گیت فراموش نشود!

امیدواریم دادستانی به پرونده‌هایی نظیر ویلموتس‌گیت یا پرونده دستگاه‌های var خریداری شده در ابتدای این فصل هم ورود کند. فوتبال ایران به یک پاکسازی بزرگ نیاز دارد .

ورود دادستانی به پرونده بیرو و فکری در انفعال ارکان قضایی فدراسیون/ ویلموتس‌گیت فراموش نشود!
کد خبر: 680375
|
۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ۱۱:۰۵:۵۲

روز گذشته دادستانی تهران علیه محمود فکری و علیرضا بیرانوند رسما اعلام جرم کرد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، در همین رابطه مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «در پی اظهارات محمود فکری، سرمربی باشگاه مس شهربابک، دادستانی تهران هفته گذشته علیه وی اعلام جرم کرده است. همچنین در مورد پرونده شکایت باشگاه فوتبال پرسپولیس از علیرضا بیرانوند تحقیقات در دادسرا آغاز شده و ادامه دارد. در پی اظهارات بدون مستند برخی از چهره‌های ورزشی در مجامع خبری، دادستانی تهران به موضوع ورود کرده و در حال انجام تحقیقات در رابطه با ادعا‌های مطرح شده از سوی این افراد است. در همین راستا و در پی اظهارات محمود فکری سرمربی باشگاه فوتبال مس شهر بابک کرمان در رابطه با انتخاب سرمربی در باشگاه استقلال، دادستانی تهران هفته گذشته علیه وی اعلام جرم کرد. همچنین در پی شکایت باشگاه پرسپولیس و اعضای وقت هیات‌مدیره این باشگاه از علیرضا بیرانوند به اتهام افترا و نشر اکاذیب و ادعای پرداخت رشوه، تحقیقات در مورد این پرونده در دادسرای تهران آغاز شده و در حال انجام است. گفتنی است پس از پایان بازی تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و فولاد خوزستان، علیرضا بیرانوند بازیکن سابق تیم پرسپولیس و بازیکن فعلی تیم تراکتورسازی تبریز با حضور در جمع خبرنگاران ادعا‌هایی را در مورد برخی از اعضای وقت هیات‌مدیره تیم پرسپولیس مطرح کرد. بعد از مطرح شدن این ادعاها، باشگاه پرسپولیس و اعضای هیات‌مدیره این باشگاه اقدام به شکایت از علیرضا بیرانوند کردند که پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شد.»

ورود قوه قضاییه به این دو پرونده در حالی است که فدراسیون فوتبال مثل همیشه در برخورد با جرایم انضباطی و اخلاقی کاملا منفعل عمل کرده بود. کمیته انضباطی بابت اظهارات فکری که نه تنها فوتبال ایران که تمام جامعه را رسما بهت‌زده کرد تنها 4 ماه و برای اظهارات بیرانوند با تبدیل ادعای شیرینی دادن او به نشر اکاذیب فقط یک جلسه محرومیت در نظر گرفت. آن هم به شکلی که اگر بیرانوند معذرت‌خواهی کند بخشیده خواهد شد!

باز دم دادستانی گرم که به این دو پرونده ورود کرده است. درست مثل ماجرای پرونده فساد در فوتبال که اگر نهادهای نظارتی و امنیتی ورود نمی‌کردند هنوز خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران بود و بقیه دوستان هم پشت میز‌های‌شان نشسته بودند. 

با این تفاسیر باید پرسید خاصیت ارکان قضایی فدراسیون فوتبال چیست؟ اینکه فقط با جریمه‌های نقدی غیر بازدارنده و نوازش متخلفان به جای برخورد سخت تنها خزانه فدراسیون را پرکنند؟ خزانه‌ای که پول‌هایش معلوم نیست کجا خرج می‌شود که «پول نداریم» از دهان مدیران فدراسیون نمی‌افتد! شاید هم به این درد می‌خورند که با فشار برخی افراد علیه رقبای احتمالی مدیران مستقر در ساختمان سئول حکم صادر کنند. 

ارکان قضایی فدراسیون آنقدر ناکارآمد نشان داده‌اند که مثلا در پرونده محمود فکری مدیران مس شهر بابک می‌گویند از سرمربی تیم‌شان حمایت می‌کنند و برای کاهش محرومیت او پرونده را به استیناف می‌برند! این ذهنیتی است که کمیته انضباطی ایجاد کرده که کار محمود فکری آنقدرها هم بد نبوده! در مورد پرونده بیرو هم ماجرا همین است.

امیدواریم دادستانی همان طور که در پرونده‌های محمود فکری، بیرو و فساد در فوتبال وارد شده و همان طور که سازمان بازرسی به پرونده پاداش‌های غیرقانونی اعضای هیات رییسه و سفرهای خارجی آقایان از جیب ملت ورود کرده، به پرونده‌هایی نظیر ویلموتس‌گیت یا پرونده دستگاه‌های var خریداری شده در ابتدای این فصل هم ورود کند. فوتبال ایران به یک پاکسازی بزرگ نیاز دارد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها