کد خبر: 680923
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ۱۷:۳۸:۴۰
| |

اسماعیل حلالی: با این امکانات نمایندگان ما نباید صعود کنند/ اکرم عفیف هم برای ما شاخ شده!

پیشکسوت پرسپولیس می‌گوید فرم بازی سرخ‌ها مقابل السد خوب بود ولی تیم نتوانست نتیجه بگیرد.

اسماعیل حلالی: با این امکانات نمایندگان ما نباید صعود کنند/ اکرم عفیف هم برای ما شاخ شده!
کد خبر: 680923
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ۱۷:۳۸:۴۰

تیم فوتبال پرسپولیس در سومین بازی‌اش از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا به مصاف السد قطر رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان گاریدو بازی خوبی را به نمایش گذاشتند، اما کم دقتی مهاجمان یا شاید هم بدشانسی باعث شد نتوانند برابر حریف دست پر زمین را ترک کنند. اما سرخپوشان کشورمان با کسب این نتیجه یک امتیازی باقی ماندند و به نظر نمی‌رسد شانس زیادی برای صعود از این گروه داشته باشند. توجه کشورهای منطقه به زیرساخت‌ها و جذب بازیکنان بزرگ خارجی کار را برای نمایندگان ایرانی سخت‌تر از قبل کرده است. پس از بازی پرسپولیس مقابل نماینده قطر با اسماعیل حلالی یکی از پیشکسوتان پرسپولیسی‌ها گپ و گفتی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

از نظر شما عملکرد پرسپولیس مقابل السد چطور بود؟

بازی را باختیم، اما هر چی داشتیم را گذاشتیم و یک مقدار هم بدشانس بودیم. شکل و فرم بازی هم جوری پیش رفت که از موقعیت‌های‌مان هم استفاده نمی‌کنیم. وقتی از موقعیت‌ها استفاده نمی‌کنیم همین می‌شود.

پرسپولیس گل بدی هم خورد.

بله، حریف یک گل الکی زد و نمی‌شود به آن گل گفت حرفه‌ای. یک مقدار تصادفی بود‌. توپ افتاد جلوی بازیکن‌شان و او هم زد توی گل.

قبول دارید به لحاظ فنی پرسپولیس عملکرد خوبی داشت؟

بله، شکل و فرم بازی که خوب است، اما از بد ماجرا نتیجه نمی‌گیریم و حالا کارمان سخت شد.

علت این دو شکست فقط بدشانسی بود؟

ما در بازی دوم از لحاظ بدنی کم آوردیم، اما در دو بازی دیگر که باختیم اصلا مستحق باخت نبودیم و شکل خوبی داشتیم، اما از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و هر دو حریف از معدود موقعیت‌ها استفاده کردند. در کل یکسری مشکلات دیگر هم هست؛ مثلا ما چرا نباید در زمین خودمان بازی کنیم؟به دلیل مسائل سیاسی برای تیم‌های ما مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند و واقعا دست تیم‌های ما را می‌بندند. ما به لحاظ سرمایه به آن تیم‌ها نمی‌رسیم، اما فیرپلی هم نیست‌.مگر چه اتفاقی در کشور ما افتاده که تیم‌ها نمی‌آیند تا بازی کنند و حالا ما مجبوریم در کشور بیگانه بازی کنیم و امتیاز از دست دهیم‌؟ در کشور ما صد هزار تماشاگر بیاید ما این مشکلات را نخواهیم داشت.

اما فوتبال ما هم ورزشگاه درست و حسابی ندارد. قبول دارید خودمان هم بهانه دست تیم‌های دیگر می‌دهیم؟

خب صد هزار نفر نیایند، پنجاه هزار نفر بیایند. الان در ورزشگاه پنج هزار نفر هم نبودند. خب چرا باید این اتفاق بیفتد؟ من جرزنی بلد نیستم و نه دوست دارم این اتفاق رخ دهد، اما دست و پای ما را همه جوره می‌بندند.البته در فدراسیون ما هم به لحاظ مالی برای خودشان تزهایی می‌دهند که بازیکن نمی‌شود گرفت. ما مجبوریم برویم سراغ بازیکنانی که از لحاظ مالی شرایط سقف‌مان درست شود! یکسری قوانینی که منحصربه‌فرد در ایران است. ما خودزنی هم می‌کنیم! جز اینکه afc همه جوره با تیم‌های عربستانی است. ما خودمان هم قوانینی می‌گذاریم و دست و پای تیم‌های‌مان را می‌بندیم! بله ما یک زمین درست تمرینی هم نداریم. البته دلیل این باخت‌ها این نیست و ما به لحاظ فنی وضعیت‌مان بهتر است، چراکه بچه‌های ما خلاقیت و استعداد دارند و نیروی انسانی در کشورمان زیاد است که آنها ندارند، اما می‌روند بازیکن باکیفیت می‌آورند تا سطح فوتبال‌شان را بالا ببرند و همان بازیکنان هم تاثیرگذار عمل و کمک می‌کنند تیم‌های‌شان در آسیا قهرمان شود.

صحرایی بازیکن جوان پرسپولیس هم بازی کرد. عملکرد او چطور بود؟

قطعا باید در کنار کارمان به این جوان‌ها اهمیت دهیم . همیشه بازیکن باکیفیت آماده نیست و ممکن است این اتفاق که برای فرجی رخ داد باز هم پیش بیاید باید این جوانان را رشد داد برای آینده حالا هم به لحاظ درآمدزایی و هم شرایط فنی. نه فقط او بلکه همه تیم خوب بودند و چند موقعیت گل ایجاد کردند و هم در زمین حریف بودند.

از اکرم عفیف هم فقط گاهی شیطنت می‌دیدیم و افسوس دوران باشکوه نسل شما را خوردیم.

والله الان اینها برای ما شاخ شدند، چون امکانات سخت‌افزاری خوبی دارند و در یک شکل خوب به دنیا آمدند! ما همیشه فوتبالیست خوب داشتیم، اما نداشتن امکانات سخت‌افزار ما را آزار می‌داد. داشتم بازی را می‌دیدم به بچه‌هایم می‌گفتم وقتی با تیم ملی خارج می‌رفتیم، چمن آنها را می‌دیدیم به وجد می‌آمدیم، چون این چمن و این زیرساخت در ایران نبود . بازی ما در زمین حریفان خارجی متفاوت می‌شد و عملکرد مطلوبی داشتیم. من بارها مصاحبه کردم و گفتم الان شرایط این را نداریم تا بازیکن دو میلیون دلاری بیاوریم یا وقتی زمین نداریم چرا باید مربی خارجی بیاوریم؟ پول کلان بدهیم، اما نتوانیم از این مربیان بهره‌برداری کنیم. اگر فدراسیون دلش به حال فوتبال می‌سوزد بیاید بگویند تا ۵ سال هیچ تیمی حق جذب بازیکن خارجی ندارد تا بعدش حتی نتوانیم پول بازیکن را دهیم و کار به شکایت بکشد. عوض آن بیاییم آن پول را برای زیرساخت‌ها هزینه کنیم و بعد سراغ مربی خارجی بروید که از وجودش استفاده بهینیه کنیم. مربی خارجی هم آن وقت می‌تواند هر چیزی دارد را انجام دهد. الان مربی خارجی بیاوریم، اصلا من جای مربی خارجی، خب نمی‌گذارند که داخل بازی کنیم و بازی‌های داخلی هم میزبانی که نداریم و مثلا در اراک میزبانیم خب این چه میزبانی است؟ یا سپاهان رفته مورایس را آورده و هزار و یک مشکل ایجاد کردند و او از همان اول می‌گفت این قانون‌ها چیست. مشکلات ما یکی، دو تا نیست! بازی سپاهان با آن چمن را دیدم، خجالت کشیدم و تلویزیون را خاموش کردم! بازیکن سه میلیون دلاری بیاورید، اما چمن ورزشگاه‌تان این باشد مگر می‌شود؟! تا زمانی که اینها حل نشود توقع نداشته باشید که برویم مثلا السد را ببریم. سال به سال اتفاقات بد رخ می‌دهد و بعد از بیست سال باید دنبال استادیوم باشیم!

پرسپولیس شانس صعود دارد؟

کار یک مقدار سخت شده، با این حال فوتبال است. طبیعتا باید امتیازات بیشتری می‌گرفتیم حالا بازی‌ها باز هم مانده است. البته طبیعی است. اگر عادلانه بسنجیم با این امکانات ما نباید صعود کنیم! السد را ببینید چند تا بازیکن خارجی دارد؟ آن استادیوم و چمنش. ما برویم بالا بعد برای میزبانی آن تیم را باید ببریم اراک؟ با این حال امیدوارم بدشانسی دست از سر ما بردارد و شرایط بهتر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها