کد خبر: 681018
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۵:۳۳
| |

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

منصور رشیدی: زمین‌های ما شبیه کشورهای عقب‌افتاده است/ پرسپولیس و استقلال شانس صعود دارند

منصور رشیدی به روزنامه اعتماد گفت: استقلال دری بازی با النصر در یک نیمه عالی کار کرد که فکرش را هم نمی‌کردیم.

منصور رشیدی: زمین‌های ما شبیه کشورهای عقب‌افتاده است/ پرسپولیس و استقلال شانس صعود دارند
کد خبر: 681018
|
۱۴۰۳/۰۸/۰۳ ۱۳:۰۵:۳۳

روزبه دلاور| تیم فوتبال استقلال در سومین بازی در لیگ نخبگان آسیا به مصاف النصر عربستان رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. استقلالی‌ها در نیمه اول عملکرد خوبی داشتند، اما در نیمه‌ دوم حریف عربستانی با پرس سنگین ابتکار عمل را در دست گرفت و توانست به گل برتری برسد.

به گزارش روزنامه اعتماد، سیدحسین حسینی بهترین بازیکن استقلال در این بازی بود و با عملکرد خوبش بارها مانع از گلزنی مهاجمان حریف شد. نکته دیگر از حواشی این بازی حضور ماسیمانه، سرمربی آفریقایی جدید استقلال در استادیوم بود که از نزدیک شاهد شکست این تیم بود. در ادامه مصاحبه اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با منصور رشیدی، یکی از پیشکسوتان استقلال درخصوص این بازی و سرمربی تازه‌وارد را می‌خوانید.

 

استقلال مقابل النصر چطور بود؟

استقلال نسبت به بازی‌های قبل خیلی بهتر بود مخصوصا نیمه اول که می‌توانست به گل هم برسد، اما نیمه دوم با تعویض‌هایی که سهراب انجام داد تیم عقب نشست. شاید به خاطر این بود که با کار تدافعی یک مساوی بگیرد اما بعد از تعویض‌ها تیم ما خیلی افت کرد و فقط یکی، دو موقعیت داشت که می‌توانست استفاده کند. مدیران، فوروارد ششدانگ‌ جذب نکردند تا مشکل‌شان را حل کند، ضمن اینکه به نظر من بین هر دو تیم بهترین بازیکن زمین‌ حسینی بود که واقعا عالی کار کرد و توانست چند تا توپ را مهار کند.

قبول دارید که استقلال زورش به حریف نرسید؟

خب توان استقلال همین است. الان دو سال و شاید هم بیشتر است که در نقاط دفاعی ضعف داریم یا هافبک دفاعی که هم ‌کار دفاعی و هم حمله را انجام دهد، نداریم. در خط حمله هم نتوانستند با جدایی قایدی و محبی و دیاباته جایگزین خوبی جذب کنند.‌

اگر استقلال در تهران میزبان حریف بود، می‌توانست در نتیجه بازی تاثیر داشته باشد؟

صددرصد، اما چه بهتر که به ایران نیامدند، چون زمین‌های فوتبال ما طوری است که شبیه کشورهای عقب افتاده هستیم! امارات و قطر یا عربستان را ببینید که زمین‌های فوتبال‌شان چقدر شیک است و تیم‌های‌شان هر کدام ده تا زمین تمرین با سالن ورزشی با تمام امکانات دارند، اما ما چطور باید میزبان اینها باشیم؟ ما چند سال است که نقطه ضعف‌مان امکانات ضعیف است و هنوز بعد از چهل و خرده‌ای سال نتوانستیم یک امکانات ورزشی خوبی داشته باشیم تا حداقل آبرومند باشد برای ملت. بیش از ۵۰ سال قبل یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های دنیا یعنی استادیوم آزادی را داشتیم، اما الان در حال مخروبه شدن است و نتوانستیم کاری کنیم تا این خرابی‌ها تلنبار نشود.

به نظر شما استقلال هنوز شانس دارد تا وضعیتش را در جدول بهتر کند؟

به نظر من هم استقلال و هم پرسپولیس شانس دارند و بازی‌های دیگری هم هست. حالا باید ببینیم وضعیت میزبانی آنها به چه شکلی است و بازهم در ایران بازی می‌کنند یا در جاهای دیگر. البته در ورزشگاه اماراتی هم دیدید که اکثر تماشاگران ایرانی بودند و تمام بلیت‌ها را ایرانی‌ها خریداری کرده بودند. واقعا هیچ فرقی نکرد که بازی در ایران است یا امارات! در آنجا ایرانی‌های زیادی هستند که تشویق هم کردند و با جان و دل برای بچه‌هایی که در آنجا بودند مایه گذاشتند.

پرسپولیسی‌ها اعتقاد دارند در آسیا نسبت به استقلال به لحاظ فنی یا سبک بازی بهتر کار کردند.‌ نظر شما چیست؟

استقلال در بازی با النصر در یک‌ نیمه عالی کار کرد که فکرش را هم نمی‌کردیم و فکر می‌کردم‌ هیچ امیدی مقابل النصر ندارد، اما پرسپولیس هم خیلی خوب بازی کرد. اینکه من طرفدار آبی هستم راجع به قرمز بد بگویم، نه. خداوکیلی پرسپولیس هم مقابل حریفش خوب بازی کرد و می‌توانستند حداقل با مساوی از زمین بیرون بیایند. پرسپولیس چندین موقعیت داشت و خیلی خوب کار کرد.

درباره سرمربی جدید استقلال چه نظری دارید؟

والله نمی‌شناسمش. رزومه‌اش را نمی‌دانم که در کجا کار می‌کرد. نشنیدم مربی آفریقایی جایی کار کند حالا اینها خیلی تعریف می‌کنند و باید دید در آفریقای جنوبی چه کار کرده. آیا قهرمانی‌هایی داشته و در باشگاه‌هایش موفق بوده؟ مثل هنداونه در بسته است و‌ از الان نمی‌شود قضاوت کنیم.

برای اینکه این مربی بتواند موفق باشد باشگاه استقلال باید چه شرایطی را برای او مهیا کند؟

این کار مدیران باشگاه است. البته او چند هفته زمان می‌خواهد تا بخواهد با آب و هوا و فرهنگ و بازیکنان و داوری و خیلی چیزهای دیگر در اینجا آشنا شود. او در اولین اظهارنظرش گفته فوروارد ششدانگ‌ می‌خواهد حالا وقتی بیشتر تیم را بشناسد صددرصد دنبال دفاع وسط و هافبک دفاعی مثل کریمی و ابراهیمی می‌رود. امسال را نباید زیاد امیدوار بود، با این حال فوتبال است و نمی‌شود پیش‌بینی کرد هر چند راحت می‌توانند بین سه، چهار تیم اول باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها