کد خبر: 653088
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ۱۶:۲۱:۴۹
| |

روش آسان و سریع برای رویت قبض برق

با توجه به حذف قبض‌های کاغذی برق، بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند این بدهی را در کوتاه‌ترین زمان تسویه کنند، به‌دنبال روش‌های رویت قبض برق و پرداخت آن هستند تا از بین شیوه‌های موجود، بهترین را انتخاب کنند.

 روش آسان و سریع برای رویت قبض برق
کد خبر: 653088
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۹ ۱۶:۲۱:۴۹

اگر شما نیز از روش‌های قدیمی پرداخت قبض یا حتی دردسرهای عدم تسویه آن با خبر باشید، قطعا می‌خواهید روشی آسان برای مشاهده قبض پیدا کنید تا با برنامه‌ریزی درست بتوانید در زمان مناسب به پرداخت آن بپردازید. برای آگاهی از این موارد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

دردسرهای عدم رویت قبض برق و پرداخت نکردن آن

قبض کاغذی برق و دیگر قبوض طی سال‌های اخیر به‌تدریج حذف شدند و جای خود را به قبض‌های الکترونیکی دادند. به همین دلیل روش‌های مختلفی برای مشاهده مبلغ بدهی به‌وجود آمد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. اما پیش‌از آن بهتر است بررسی کنیم که عدم توجه به پرداخت این بدهی به سازمان، چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

عدم چاپ قبض کاغذی از آنجایی اهمیت داشت که با انجام این کار دولت توانست از قطع 12هزار درخت در سال جلوگیری کند. همچنین توزیع قبض‌های کاغذی نیاز به نیروی انسانی را افزایش می‌داد و این مشکلات باعث حذف آن‌ها شد.

امروز افراد برای اینکه بدانند چه مبلغی به سازمان بدهکار هستند، باید از روش‌های مختلف رویت قبض برق اطلاع داشته باشند. عدم توجه به این موضوع و انباشت مبالغ باعث قطع برق خانه یا محیط کار می‌شود.

قطع برق ساختمان نیز مشکلات زیادی به‌همراه دارد و افراد باید برای وصل شدن آن تمام مبالغ انباشته‌شده را تسویه کنند. اگر با روش‌هایی که برای مشاهده قبض برق ایجاد شده آشنا باشید، با این مشکلات مواجه نخواهید شد.

معرفی روش‌های رویت قبض برق

با الکترونیکی شدن قبض‌های برق دیگر لازم نیست افراد منتظر بمانند تا پس‌از طی شدن دوره، فردی به‌عنوان مامور، قبض آن‌ها را درب منزل تحویل دهد، بلکه باید با روش‌هایی که سازمان برای مشاهده قبض ایجاد کرده‌اند آشنا شوند.

درصورتی‌که با این روش‌ها آشنا باشید، می‌توانید بهترین آن‌ها را نیز بشناسید و در این شرایط قطعا از اینکه قبض‌های کاغذی حذف شده‌اند خوشحال نیز خواهید شد. در ادامه این روش‌ها را به‌طور کامل معرفی می‌کنیم.

مشاهده قبض برق با استفاده از پیامک

یکی از ساده‌ترین روش‌ها که امکان رویت قبض را برای شما فراهم می‌کند، اما با استفاده از آن نمی‌توانید مبلغ را تسویه کنید، سامانه پیامکی است. افرادی که دارای گوشی ساده هستند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند.

اگر روش پیامکی را انتخاب کنید، باید شناسه قبض خود که در انتهای آن عبارت 1* را درج کرده‌اید، به سامانه 10001521 ارسال کنید. با انجام این کار در سامانه عضو می‌شوید و پس‌از آن، قبوض به‌طور خودکار در زمان مشخص برای شما ارسال خواهند شد.

لازم است بدانید زمانی که این پیام را ارسال کردید، باید متن تاییدی برای شما ارسال شود تا نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه پیامکی اطلاع‌رسانی قبض، اطمینان لازم را به‌دست بیاورید.

رویت قبض برق در سایت سازمان برق

روش‌های آنلاین معمولا این امکان را به شما می‌دهند تا پس‌از دریافت اطلاعات قبض، برای تسویه آن نیز اقدام کنید. درصورتی‌که انتخاب شما مشاهده قبض در سایت این سازمان باشد، می‌توانید بلافاصله آن را پرداخت کنید.

افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند، باید وارد سایت سازمان برق استان خود شوند. در این سایت صفحه‌ای به‌نام پرداخت قبض وجود دارد که باید وارد آن شوند تا فرم را مشاهده کنند.

در این فرم فیلدهایی وجود دارد که یکی شامل شناسه قبض و دیگری کد امنیتی است. این کد را می‌توان در صفحه مشاهده کرد. با وارد کردن شناسه و کد کافی‌است روی دکمه نمایش کلیک کنید تا اطلاعات به شما نمایش داده شود.

افرادی که چاپگر متصل‌شده به سیستم دارند، می‌توانند از این قبض کاغذی پرینت بگیرند یا حتی آن را ذخیره کنند. ضمن اینکه با در اختیار داشتن مشخصات قبض، امکان پرداخت آن نیز فراهم است.

آگاهی از مبلغ قبض برق با استفاده از سامانه تلفن گویا

روش دیگری که برای اطلاع از مبلغ قبض وجود دارد، برقراری تماس با سامانه تلفن گویا است. در این روش باید با شماره 1521 تماس بگیرید و پس‌از اعلام اپراتور، شناسانه قبض را وارد کنید. با انجام این کار مبلغ به شما اعلام می‌شود.

رویت قبض برق با استفاده از اپلیکیشن

افراد می‌توانند با کمک اپلیکیشن‌های پرداخت، قبض برق را مشاهده و در صورت نیاز به‌صورت آنی، آن را تسویه کنند. در این روش نیز به شناسه قبض و شناسه پرداخت نیاز دارید.

برخی از این اپلیکیشن‌ها از اسکن نیز بهره‌مند هستند. یعنی اگر یکی از قبض‌های قدیمی خود را در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن را اسکن کنید تا اطلاعات به‌صورت خودکار در اپلیکیشن وارد شوند.

روش آسان برای رویت و پرداخت قبض برق

حال که با روش‌های مشاهده قبض و امکان پرداخت آن آشنا شده‌اید، بهتر است بررسی کنیم که کدام روش با قابلیت‌های خود به‌عنوان بهترین راه‌کار تسویه این بدهی شناخته می‌شود؟

احتمالا شما نیز متوجه شده باشید که رویت قبض برق با استفاده از اپلیکیشن نسبت به دیگر روش‌ها آسان‌تر و کاربردی‌تر است. در واقع یک اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان، استعلام قبض را دریافت و درصورت تمایل آن را به‌راحتی پرداخت کنید.

با نصب یک اپلیکیشن کاربردی علاوه‌بر اینکه سرعت دریافت استعلام و پرداخت قبض افزایش پیدا می‌کند، شما می‌توانید مبلغ سایر قبوض خود را نیز در زمانی کوتاه مشاهده و آن‌ها را تسویه کنید. ازاین‌رو دیگر لازم نیست با چندین روش یا سایت‌های متنوع آشنا شوید.

اپلیکیشن‌های کاربردی همچنین امکانات مختلف دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. دراین‌بین انتخاب نرم‌افزاری کاربردی که فرآیندها در آن با امنیت و سرعت انجام شوند حائز اهمیت است.

جمع‌بندی

حذف قبوض‌ کاغذی باعث به‌وجود آمدن روش‌های مختلفی برای رویت قبض برق شد. افرادی که می‌خواهند همواره بدون هیچ‌گونه مشکل از برق بهره‌مند شوند، باید نسبت به پرداخت بدهی خود نیز مصمم باشند.

از روش‌هایی که برای مشاهده میزان بدهی به سازمان برق وجود دارد، باید به سامانه پیامکی، تلفن گویا، سایت سازمان و اپلیکیشن‌های پرداخت اشاره کرد. در بین این راه‌کارها نصب اپلیکیشن به‌دلیل سرعت بالای انجام فرآیند و در اختیار قرار دادن امکاناتی مانند پرداخت دیگر قبوض از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها