کد خبر: 625782
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۱۳:۲۴:۳۷
| |

ژاپن پیرهن خنک‌کننده می‌سازد + عکس

در نمایشگاه «اقدام متقابل در برابر موج گرمای شدید» در توکیو از پیرهنی که به تهویه مجهز است رونمایی شد.

ژاپن پیرهن خنک‌کننده می‌سازد + عکس
کد خبر: 625782
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۱۳:۲۴:۳۷

نهمین نمایشگاه «اقدام متقابل در برابر موج گرمای شدید» در توکیو در حال برگزاری است. در بخشی از نمایشگاه پیراهنی برای خانم‌ها طراحی شده که در بخش دامن دارای تجهیزات خنک کننده است.

به گزارش یورونیوز، این رویداد در واقع نمایشی از گجت‌ها و راه‌حل‌های مختلف «پوشیدنی» و «حمل‌کردنی» برای حل مشکلات مربوط به گرما است.

در بخش دیگری از نمایشگاه نیز شاهد طراحی فن‌هایی برای دور گردن هستیم که با هدف خنک‌سازی افراد ساخته شده‌اند و در گوشه‌ای دیگر فن‌های بزرگی که نقش موثری در خنک‌سازی فضاهای عمومی دارند.

توموکی تاناکا، مدیر یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه می‌گوید: «تابستان‌های ژاپن واقعا گرم است. مخاطبان ما اغلب آنهایی هستند که در خارج از خانه کار می‌کنند، به ویژه افرادی که در کارخانه‌ها مشغول به کار هستند. اساسا افرادی که در محیط‌هایی مشغولند که گردش هوا در آن چندان زیاد نیست.»

ژاپندر ماه ژوئیه دمای توکیو دست‌کم ۸ روز بالای ۳۵ درجه سانتیگراد ثبت شده است که رکوردی در این ماه به شمار می‌آید.

برخی دیگر کوله پشتی‌های خنک‌کننده را تبلیغ می کنند که می‌تواند به عنوان یک ابزار خنک‌کننده قابل حمل عمل کند.

بخش عمده‌ای از انرژی طراحان جوان در این نمایشگاه بر خنک‌سازی فضای کار متمرکز است چرا که خطر گرمازدگی در افرادی که در کارخانه‌ها کار می‌کنند، زیاد است. گرمازدگی به هنگام کار در مواردی می‌تواند کشنده باشد.

سازمان جهانی هواشناسی و سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کردند که گرمای ژوئیه رکوردشکنی کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها